Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2014 se ukáže v New Yorku, aktuální model zamává verzí COPO
8.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovované Camaro prý sáhne po přeplňování, vrcholem ale má být atmosférický 7,0 V8. Ještě předtím ale Chevrolet představí labutí píseň stávající verze.
Pro mnohé automobilky ženevský autosalon očividně již přestal existovat. Jednou z těchto značek se zdá být Chevrolet, který namísto evropské motor show horečně vyhlíží tu newyorskou. Představit na ní totiž hodlá facelift modelu Camaro, který se v páté generaci objevil v roce 2009. Od té doby si značka vybudovala značné renomé, které jí dokonce vyneslo titul nejpopulárnějšího sportovního vozu pod 50 000 USD (cca 950 000 Kč), a to hned tři roky po sobě. Je tedy zřejmé, že oblibu nepokazila ani taková piha na kráse jako fakt, že nové Camaro vlastně není rodilým Američanem, neboť Chevrolet jej vyrábí v továrně Oshawa v kanadském Ontariu.
Právě tato skutečnost by se ovšem s příchodem novinky měla změnit. Přičemž důvodem není pouze snaha vrátit výrobu na území Spojených států, ale především výrobní náklady - Camaro je totiž aktuálně jedinou zadokolkou, jaká se v Oshawě vyrábí. Oproti tomu v továrně Lansing Grand River v Michiganu již General Motors vyrábí modely jako Cadillac ATS a CTS, které mají pohon zadních kol rovněž. Sestěhování pod jednu střechu se tak zdá být logickým východiskem, ale to dnes asi není tak podstatné.
K potvrzení či vyvrácení této spekulace ostatně dojde již za pár týdnů v New Yorku, kde se rovněž dozvíme, jak to bude s pohonnými jednotkami. Podle zvěstí by totiž nemusel pod přední kapotou chybět ani nový, přeplňovaný 3,6litrový šestiválec produkující 360 koní. Druhý konec nabídky by pak uzavírala verze Z28, která by dorazila se sedmilitrovým motorem V8 LS7 o výkonu minimálně 500 koní. I na potvrzení této možnosti si ale budeme muset počkat.
Nač naopak čekat nemusíme, je labutí píseň stávajícího provedení. Tedy verze COPO Camaro, která by měla být k mání jen v 69 exemplářích. Potenciální majitelé by přitom měli být známi již příští týden (pokud máte zájem, stačí kontaktovat Chevrolet skrze webovou stránku chevroletperformance.com, přičemž vybírat budou moci ze tří výkonnostních verzí a manuální převodovky nebo automatu Powerglide.
Základním modelem COPO Camaro, tedy verze připravené pro závody NHRA, je verze 350 cui (5,7 l) o výkonu 330 koní. Prostřední úroveň pak představuje model 395 cui (6,5 l) naladěný na 380 koní, zatímco vrcholem je Camaro 427 cui (7,0 l) produkující 431 koní. Veškerý výkon přitom míří na zadní nápravu, která je upravena tak, aby co nejlépe zvládala závody ve sprintech.
I z tohoto důvodu dostaly všechny pohonné jednotky V8 novou elektronickou řídicí jednotku Holley HP EFI, která by měla zaručovat, že ostrý start nezvládnete pouze jednou, ale hned několikrát. Chybět nebude ani ochranná klec, závodní podvozek nebo čelní maska s retrovzhledem. Vybírat pak budete moci mezi černou, bílou, červenou, stříbrnou a šedivou barvou, přičemž ceny startují na sumě 86 000 USD (1 635 000 Kč).
Facelift Chevroletu Camaro by mohly předznamenávat koncepty V6 Performance a V8 Performance z loňské výstavy SEMA
Chevrolet COPO Camaro je labutí písní stávající verze. Jeho 69 majitelů začne značka vybírat v pondělí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel