Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2012: změny pro nový rok v kostce
5.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Zvýšený výkon, agresivnější vzhled a lepší jízdní vlastnosti charakterizují Camaro pro rok 2012. Pojďme si všechny změny projít podrobněji.
Když jsme vám tento týden představovali Chevrolet Camaro v provedení ZL1, slíbili jsme, že se k inovovanému Camaru jako takovému ještě vrátíme. Podívejme se tedy, co inovované kupé nabídne v poněkud skromnějších provedeních než v monstrózním ZL1.
Pro Camaro modelového roku 2012 jsou typická mnohá drobnější vylepšení a charakteristický pro něj bude i speciální model symbolizující 45. výročí vzniku ikonických „pony cars”. Tyto kompaktní vozy jsou typické svou dlouhou kapotou a krátkou zadní částí (mezi nejznámější zástupce patří například Ford Mustang z roku 1965) a Camaro nesporně patří mezi nejznámnější z nich.
Nový modelový přináší v prvé řadě technické novinky. Hlavní agregátem změnou je použití nového šestiválce s objemem 3,6 litru, který je nyní schopen dosáhnout maximálního výkonu 238 kW (323 koní) v 6 800 otáčkách. Výkon zvýšil oproti staršímu modelovému roku o 11 koní a zároveň dle Chevroletu zůstala zachována spotřeba zhruba 8 litrů na 100 kilometrů jízdy typickou americkou dálniční rychlostí 110 km/h. Není bez zajímavosti, že revidovaný motor je o 9,3 kg lehčí než jeho předchozí verze. Úspory bylo dosaženo skrze přepracovanou hlavu válců, větší sací válce, novou palivovou pumpu a optimalizované vstřikovací jednotky.
Další podrobnosti o novém či výrazně inovovaném motoru V6 vám napoví přiložené video, které jeho specifika podrobněji rozebírá. Je však pochopitelně pouze v angličtině a pokud tedy nedisponujete patřičnou slovní zásobou, budete si muset vystačit s naším skromnějším popisem.
Camaro SS 2012 bude k dostání také s přepracovaným sportovním podvozkem FE4, který by měl zajist lepší chování vozu na limitu. Podle inženýra odpovědného za vývoj Camara, Ala Oppenheisera se nyní vůz chová neutrálněji v ostrých zatáčkách a potlačena byla také nedotáčivost na limitu. Revizí prošly krom tlumičů také stabilizátory, které nyní mají tloušťku 23 mm (přední) a 24 mm (zadní). Třešničkou na dortu jsou 20“ hliníková kola.
Novinky ovšem neminuly ani interiér vozu, kde najdeme nový volant, který je ovšem zatraceně podobným tomu, který najdeme v mnoha skromnějších modelech Chevroletu (třeba i v malém Aveu). Camaro by si zde zasloužilo (zvlášť verze SS) něco originálnějšího. Minoritní změny proběhly také na grafice přístrojové desky a také přidáním „power lift“ funkce pro spolujezdcovu sedačku. Poměrně velkou změnou je možnost zadní kamery pro bezpečné couvání. Vše už jen dokresluje nový zadní spoiler a zadní světla dřívější verze RS ve standardu.
Mimo jiné Chevrolet uvedl také speciální výroční model, který uvedl již 15. dubna na srazu fanoušků v Arizoně a pořádně představil při nedávném závodu 500 mil v Indianapolis. Výroční model bude nabízen pouze pro verze 2LT a 2SS, a to jak v provedení kupé, tak pro klasické kupé. Výroční model se bude lišit především speciálním vizuálním provedením se závodními pruhy a detaily ve formě znaků v interiéru a exteriéru. Dalším odlišujícím znakem budou 20“ kola v provedení „dark silver“, která se zde uhnízdila i na rámečcích mlhovek a zadních světel.
Asi největším lákadlem výročního modelu může být speciální provedení interiéru Jet Black, které disponuje kvalitní černou kůží také na palubní desce. Zbytek budou opět barevné detaily interiérovým lišt, řadicí páky a volantu. Prozatím se Chevrolet nezmiňuje o tom, jak bude tento model cenově postaveny respektive o kolik bude stát více než běžné Camaro.














Chevrolet Camaro 2012, zde v provedení 45th Anniversary Edition, a jeho nový motor
Pro srovnání dosavadní Chevrolet Camaro v provedení z roku 2009
Video pojednávající o novém šestiválci Camara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
včeraMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Maverick Vinales potrestán včera 21:32
- Další trumf pro Marca Marqueze včera 19:58
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač včera 17:55
- Souboj do posledního metru vyhrál Piqueras před dvěma Japonci včera 16:37
- Can Öncü zvítězil V Assenu, 18. Vostatek včera 15:50
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 10 hodinamiToto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
včeraNěkdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
včeraGM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva