Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 1LE 2012: více než SS, méně než ZL1
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
GM se zdá propast mezi nejsilnějším atmosférickým a vůbec nejsilnějším Camarem s kompresorem příliš velká a napěchuje do ní novou verzi 1LE.
V posledním roce jsme se na našich stránkách věnovali hlavně novému Camaru ZL1, které nabízí úžasný poměr rychlosti a ceny. Nordschleife zdolá v čase 7:41 a přitom v Americe stojí méně než milion korun. U nás, pokud se zde tedy někdy oficiálně objeví, sice bude dražší, pořád to ale bude o mnoho méně, než kolik stojí jiné vozy, jenž něco podobného dovedou.
Když už jsme u české nabídky Chevroletu Camaro, jejím vrcholem je v tuto chvíli provedení SS, které oficiálně vyjde rovněž na milion. Je to bezesporu rychlé auto, ale má o 150 koní méně než ZL1 a dynamický rozdíl mezi těmito dvěma verzemi je pro výrobce příliš velký na to, aby jej nechal bez povšimnutí. A tak dal za vznik ještě jednomu provedení, které se má zařadit mezi ně.
Říká mu 1LE a je zjevné, že s ním zamíří přímo proti konkurenčnímu Fordu Mustang Boss 302. Atmosféricky plněný osmiválec verze SS tak zůstává beze změny a pozornost se soustředí na zpřevodování, podvozek nebo pneumatiky, které mají vozu zajistit citelně lepší chování při ostré jízdě a pochopitelně i lepší dynamiku. Vezměme to ale pěkně popořádku.
Jak už to u Camara bývá, jméno 1LE je inspirováno jeho minulostí - paket stejného jména byl pro vůz nabízen již v roce 1988. To nás ale příliš zajímat nemusí, zato motor vozu ano - tím je již zmíněný osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru s výkonem nejvýše 318 kW (432 koní) a točivým momentem až 569 Nm. To jsou stejné hodnoty jako u SS, jejich projev je ale umocněn manuální šestistupňovou převodovkou Tremec TR6060-MM6, která je „kratší” než původní Tremec TR6060-M10. Disponuje dodatečným chlazením oleje a její stálý převod má hodnotu 3,91, je tedy stejný jako u ZL1. Možnosti motoru má navíc dále zlepšit výkonnější palivové čerpadlo opět z nejrychlejšího Camara.
Výrobce si pohrál též s podvozkem, který dostal dvojité tlumiče zadních kol a tužší, 27 mm a 28 mm stabilizátory pro přední resp. zadní osu. Drobnějších vylepšení je pak celá řada - Chevolet zmiňuje třeba ložiska kol nebo některé silentbloky z modelu ZL1 - všechny by se měly postarat o lepší jízdní vlastnosti a odezvu vozu na pokyny vydávané v tomto případě zejména řízením (bohužel již s elektrickým posilovačem). Se stejným cílem byl vůz osazen 20" koly obutými do pneumatik Goodyear Eagle Supercar G:2 v rozměru 285/35 ZR20, hádejte s jakým původem.
To všechno by se mělo postarat o to, že vůz zvládne boční přetížení přesahující 1 g a tzv. Grand Course na Virginia International Raceway absolvuje v čase kratším než 3 minuty. To Evropanům asi mnoho nenapoví, ale je to zkrátka dobrý čas.
Aby 1LE nevypadalo tuctové, dostalo krom faktických vylepšení také pár vzhledových novinek. Tou nejvýraznější je bezesporu kapota motoru lakovaná matnou černí, stejné ladění pak dostalo i lízátko pod předním nárazníkem, zadní spojler a již probíraná 20" kola s 10 paprsky. Uvnitř se 1LE odlišuje volantem s lehce zploštělou spodní částí, zkrácenou řadičkou a obšitím částí palubní desky mikroplyšem.
To vše může být vaše... zatím nevíme za kolik, očekávána je ale cena pod 40 000 dolarů, tedy méně než 750 tisíc Kč. Tomu se říká hodně za málo. Do prodeje by se vůz měl dostat na sklonku letošního léta a premiéru si odbude příští týden v New Yorku. V souvislosti s tímto autosalonem u nás bude v následujících dnech amerických novinek poněkud přibývat, snad to s námi vydržíte...
Camaro 1LE vypadá na vcelku seriozní sportovní náčiní s cenou pod tři čtvrtě milionu Kč. Kéž by tak byl za podobné peníze k mání i u nás (nebude...).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva