Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 1LE 2012: více než SS, méně než ZL1
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
GM se zdá propast mezi nejsilnějším atmosférickým a vůbec nejsilnějším Camarem s kompresorem příliš velká a napěchuje do ní novou verzi 1LE.
V posledním roce jsme se na našich stránkách věnovali hlavně novému Camaru ZL1, které nabízí úžasný poměr rychlosti a ceny. Nordschleife zdolá v čase 7:41 a přitom v Americe stojí méně než milion korun. U nás, pokud se zde tedy někdy oficiálně objeví, sice bude dražší, pořád to ale bude o mnoho méně, než kolik stojí jiné vozy, jenž něco podobného dovedou.
Když už jsme u české nabídky Chevroletu Camaro, jejím vrcholem je v tuto chvíli provedení SS, které oficiálně vyjde rovněž na milion. Je to bezesporu rychlé auto, ale má o 150 koní méně než ZL1 a dynamický rozdíl mezi těmito dvěma verzemi je pro výrobce příliš velký na to, aby jej nechal bez povšimnutí. A tak dal za vznik ještě jednomu provedení, které se má zařadit mezi ně.
Říká mu 1LE a je zjevné, že s ním zamíří přímo proti konkurenčnímu Fordu Mustang Boss 302. Atmosféricky plněný osmiválec verze SS tak zůstává beze změny a pozornost se soustředí na zpřevodování, podvozek nebo pneumatiky, které mají vozu zajistit citelně lepší chování při ostré jízdě a pochopitelně i lepší dynamiku. Vezměme to ale pěkně popořádku.
Jak už to u Camara bývá, jméno 1LE je inspirováno jeho minulostí - paket stejného jména byl pro vůz nabízen již v roce 1988. To nás ale příliš zajímat nemusí, zato motor vozu ano - tím je již zmíněný osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru s výkonem nejvýše 318 kW (432 koní) a točivým momentem až 569 Nm. To jsou stejné hodnoty jako u SS, jejich projev je ale umocněn manuální šestistupňovou převodovkou Tremec TR6060-MM6, která je „kratší” než původní Tremec TR6060-M10. Disponuje dodatečným chlazením oleje a její stálý převod má hodnotu 3,91, je tedy stejný jako u ZL1. Možnosti motoru má navíc dále zlepšit výkonnější palivové čerpadlo opět z nejrychlejšího Camara.
Výrobce si pohrál též s podvozkem, který dostal dvojité tlumiče zadních kol a tužší, 27 mm a 28 mm stabilizátory pro přední resp. zadní osu. Drobnějších vylepšení je pak celá řada - Chevolet zmiňuje třeba ložiska kol nebo některé silentbloky z modelu ZL1 - všechny by se měly postarat o lepší jízdní vlastnosti a odezvu vozu na pokyny vydávané v tomto případě zejména řízením (bohužel již s elektrickým posilovačem). Se stejným cílem byl vůz osazen 20" koly obutými do pneumatik Goodyear Eagle Supercar G:2 v rozměru 285/35 ZR20, hádejte s jakým původem.
To všechno by se mělo postarat o to, že vůz zvládne boční přetížení přesahující 1 g a tzv. Grand Course na Virginia International Raceway absolvuje v čase kratším než 3 minuty. To Evropanům asi mnoho nenapoví, ale je to zkrátka dobrý čas.
Aby 1LE nevypadalo tuctové, dostalo krom faktických vylepšení také pár vzhledových novinek. Tou nejvýraznější je bezesporu kapota motoru lakovaná matnou černí, stejné ladění pak dostalo i lízátko pod předním nárazníkem, zadní spojler a již probíraná 20" kola s 10 paprsky. Uvnitř se 1LE odlišuje volantem s lehce zploštělou spodní částí, zkrácenou řadičkou a obšitím částí palubní desky mikroplyšem.
To vše může být vaše... zatím nevíme za kolik, očekávána je ale cena pod 40 000 dolarů, tedy méně než 750 tisíc Kč. Tomu se říká hodně za málo. Do prodeje by se vůz měl dostat na sklonku letošního léta a premiéru si odbude příští týden v New Yorku. V souvislosti s tímto autosalonem u nás bude v následujících dnech amerických novinek poněkud přibývat, snad to s námi vydržíte...
Camaro 1LE vypadá na vcelku seriozní sportovní náčiní s cenou pod tři čtvrtě milionu Kč. Kéž by tak byl za podobné peníze k mání i u nás (nebude...).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva