Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Bolt: elektrický hatchback má zvládnout 320 km na nabití
12.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Čerstvě představený Chevrolet Bolt má jen baterie, není to plug-in hybrid. Jeho váhu snižuje karbon, hliník a hořčík. Zatím to je koncept.
Jak naznačovaly už srpnové spekulace, Chevrolet souběžně s novou generací plug-in hybridu Volt představil menší model, nazvaný Bolt. Oproti nejen našim dřívějším domněnkám však není Voltu zas tak blízko, v nabídce automobilky by se měl zařadit pod Volt. Tedy, pokud skutečně dojde až na jeho výrobu; díváme se na koncept a produkce je v současnosti přinejmenším nejistá.
Technicky je to podle dřívějších předpokladů elektromobil s bateriemi, nemá tedy na palubě spalovací motor, který by pomohl, když „šťáva” dojde. Víme jen o dojezdu, který by měl přesáhnout 320 kilometrů; zbytek technických údajů si Chevrolet nechal pro sebe, a to včetně hmotnosti. Ta bývá jedním z problémů elektromobilů, koncept Boltu proti vysoké váze bojuje karoserií z karbonu, hořčíku a hliníku.
Lehkost je hlavním tématem i uvnitř, a to i opticky. Vidíme tu tenké sedačky umístěné na hliníkových podstavcích, palubní desku v podstatě bez středové konzole a spoustu bílého čalounění. A také skutečně bohaté prosklení, které má interiér opticky provzdušnit. Karoserie pětidveřového hatchbacku je navržena velmi kompaktně a s krátkými převisy a i spousta světla uvnitř má vytvořit dojem většího, otevřenějšího prostoru.
K dalším cestám pro snížení spotřeby elektřiny a tím i delší dojezd patří mimo jiné LEDková světla vpředu i vzadu a také nízký aerodynamický odpor. Tomu pomáhají například i otvory v zadních podbězích kol, odvádějící vzduch, který se tu hromadí. To není žádná novinka, ale většinou takováto řešení vidíme na supersportech, nikoliv na malých hatchbacích.
Pokud Chevrolet bude Bolt skutečně vyrábět, jen stěží spustí produkci dříve za rok či za dva, protože na konceptu je skutečně hodně vidět, že to je koncept. O úpravy by si však žádal spíš interiér, zvenčí by asi stačilo jen nazout reálné pneumatiky. Pokud by se Bolt dostal do prodeje, dala by se podle dostupných zpráv očekávat cena okolo 30 tisíc dolarů, tedy asi 705 tisíc korun.








Chevrolet zvolil pro Bolt kompaktní karoserii a skutečně bohaté prosklení. Klimatizace bude mít co dělat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nečekaný trumf Triumphu, 10. Vostatek 08:00
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva