Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Aveo sedan: čtyřdvířko i pro Evropu
8.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chevrolet na letošním autosalonu v Detroitu ukázal světu model Sonic sedan, který nebyl ničím jiným, než novým Aveem s kufrem. V Ženevě se svého čtyřdvéřového Avea dočkají i Evropané.
Odhalení Avea sedan není po premiéře Sonicu žádným šokem, dokonce i uvolněné fotografie jsou stejné jako při lednové premiéře americké verze tohoto vozu. Podstatnou informací je tedy v prvé řadě to, že se sedan, což není v Evropě zrovna nejpopulárnější typ karoserie, bude v případě Aveo na starém kontinentu vůbec prodávat. Druhou pak to, s jakou technikou nastoupí. Ale vezměme to všechno pěkně po pořádku.
Aveo jsme vám coby hatchback představili již při jeho premiéře loni v Paříži, později jsme přidali i první videa s ním. Sedan od hatchbacku pochopitelně přebírá celou řadu designových prvků a při pohledu zepředu nabízí bez stejně dramatický vzhled se zdvojenými světlomety, dvojitou maskou chladiče a vcelku masivním předním nárazníkem. Výrazná je i stoupající linie boků karoserie, která spolu s lehce „vytaženými” lemy podběhů kol dodává vzhledem k jeho třídě a reálným možnostem snad až neadekvátně silácký styl. Sedan je ale díky celkem vkusně naroubované zádi přece jen kozervativnější a i Chevrolet očekává, že na rozdíl od hatchbacku osloví spíše starší klientelu.
Sedan je 4399 mm dlouhý a 1735 mm široký, díky čemuž je delší i širš, než současný model. Projevit by se to mělo i na vnitřním prostoru, který zatím můžeme posoudit z jediného čísla - 502 litrů prostoru pro náklad v základní konfigiuraci. To je na tak malý vůz jistě působivé číslo, přesto je třeba říci, že s přirozeně menším vstupním otvorem sedanu nebude jeho využití nejjednodušší.
Interiér Avea charakterizuje vcelku odvážný design, který reprezentuje i neobvyklý přístrojový štít v „motocyklovém“ stylu. Zajímavě působí i modré podsvícení prvků na středové konzoli. Automobilka k tomu slibuje i vysokou kvalitu materiálů, spoustu odkládacích prostorů a bohatou výbavu. Do standardu u Avea patří mj. elektronický posilovač řízení EPS, stabilizační systém ESC nebo protiblokovací systém brzd ABS. Za příplatek bude k dispozici třeba automatická klimatizace, kvalitní audiosystém s USB vstupem nebo Bluetooth rozhraní pro připojení externích zařízení.
Mezi motory najdeme čtyři zážehové a dva vznětové agregáty. Benzin chutná čtyřválcům 1,2 l o výkonech 70 k a 86 k, 1,4 l o výkonu 100 k a 1,6 l s 115 koňmi. Naftu má raději dvojice motorů 1,3 l naladěná na výkon 75 resp. 95 koní. Standardně jsou motory Avea spojeny s manuálními pěti- nebo šestistupňovými převodovkami podle typu motoru, na většině trhů bude možné si do modelů poháněných zážehovými motory 1,4 l a 1,6 l, objednat i šestistupňovou automatickou převodovkou, která se v modelu Chevrolet této kategorie nabízí vůbec poprvé.
Zdá se, že o Aveu sedan víme prakticky vše a do Ženevy se můžeme těšit pouze na živý kontakt s ním.
Chevrolet Aveo/Sonic sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva