Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi
3.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snad první hezký čínský hatchback nabízí pro dva motory hned tři převodovky. V Evropě jej ale uvidíme až ve chvíli, kdy se rozpohybují prodeje.
Renomé čínského automobilového průmyslu v současné době nedosahuje zrovna kladných hodnot. Při vzpomínce na kopírování snad každého trochu úspěšného evropského modelu bychom spíše měli mluvit o velmi negativním vnímání. To se nepovedlo napravit ani novému Qorosu 3 sedan. Podivně umístěné tlačítko na otevírání zavazadlového prostoru však nakonec podkopalo jakékoliv čínské snahy o originalitu a kvalitní zpracování. Není proto divu, že nad tamními automobily se i nadále spíše usmíváme. Při pohledu na nový Chang’an XT by nám ale tento úsměv mohl snadno zamrznout na rtech.
Důvodem je samozřejmě vzhled pětidveřového hatchbacku, který naprosto snese srovnání s evropskou špičkou. Patrné je to třeba na takových detailech, jako jsou kličky dveří a při pohledu na zadní partie se zdá, že ani tlačítko na odklápění víka zavazadelníku nebylo opomenuto. Uvnitř Chang’an sice trochu připomíná produkty Fordu nebo Opelu, ani zde mu ale jistou dávku originality a hlavně snahu o kvalitní zpracování upřít nemůžeme.
Zajímavě se pak jeví i nabídka motorů, kdy vrcholem je 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní. Pro tuto verzi (k dispozici bude nejen jako hatchback, ale také jako sedan) je k mání pouze šestistupňový automat, v případě základní atmosférické 1,6litrové pohonné jednotky naladěné na výkon 124 koní ale budete moci vybírat mezi pětistupňovým manuálem či čtyřstupňovým automatem.
I když správně bychom asi měli říci, že byste si mohli vybírat, kdyby bylo z čeho. Aktuálně se však Chang’an XT na starý kontinent kvůli složité situaci na evropských trzích rozhodně nechystá. Jakmile se ale prodeje alespoň trochu rozjedou, máme ho tu jako na koni. Zajímavé přitom bude sledovat, jak se pohne cena, která u základního modelu startuje pod částkou 70 000 čínských yuanů (cca 224 000 Kč).








Chang'an XT je prvním čínským vozem, na který se dá koukat. Bohužel zrovna tato novinka do Evropy prozatím nemíří
Zdroj: Auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nejčtenější články
Nového šéfa Stellantisu čeká krutá volba, bude muset rozhodnout, kterou z upadajících značek koncernu zařízne
26.2.2025Německý autoklub varuje před populárním automobilovým příslušenstvím, patří mezi největší zbytečné žrouty paliva
26.2.2025Zisky Stellantisu se dál masivně propadají, letos nemá vydělat už prakticky nic. Výsledky ukazují, proč šéf musel jít
27.2.2025Electrogate: Itálie viní řadu výrobců včetně Škody z nadsazování dojezdů elektroaut, zamlčování omezené životnosti baterek
27.2.2025VW ukázal svůj Passat pro Čínu v novém, s jeho cenami by v Evropě zastavil propouštění
27.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva