Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Češi shodili oficiální autoservisy v hodnocení kvality, nejhůř je na jihu Čech
5.2.2021 | Petr Prokopec
Svěřit auto do rukou autorizované opravny má být zárukou kvality, ale zjevně tomu tak není. Celková úroveň není špatná, neautorizované dílny ale dopadly lépe a na jihu je to opravdu mizérie.
Dokonalý automobil neexistuje, ať se nám to líbí, nebo ne. Dříve nebo později se zkrátka ten či onen díl porouchá a cesta do servisu nás nemine. Něčeho takového se však mnozí motoristé bojí více než čert kříže, a to i za předpokladu, že jde o provozovnu autorizovanou přímo automobilkou. Díky skrytým kamerám už jsme nejednou viděli, co se s našimi auty čas od Času děje po zavření dveří - o láskyplnou péči někdy skutečně nejde ani v nejmenším.
Česká společnost Cebia i proto již čtvrtým rokem pravidelně testuje a hodnotí práci místních servisů. Výjimkou nebyl ani ten loňský, kdy v rámci celé České republiky došlo ke zhoršení kvality. Zatímco ještě v roce 2019 byla úroveň spokojenosti s opravami na 96 %, loni to již bylo pouze 93 %. K propadům přitom došlo ve chvíli, kdy dorazil koronavirus, neboť v prvním kvartálu byly servisy na 98% hodnocení, tedy výše než kdy dříve. Pokud se zadíváme na detaily týkající se hlavně zádrhelů, pak je zjevné, že hororů popsaných v úvodu se motoristé nemusí bát.
Jedním z nejčastějších důvodů ke stížnostem byla totiž nepřiměřeně dlouhá doba opravy. V tomto ohledu ale servisům často může někdo jen stěží něco vyčítat, neboť situace byla opravdu komplikovaná, omezení střídala rozvolnění a pokud se některý ze zaměstnanců nakazil koronavirem, obvykle byla celá směna techniků na dva týdny ze hry. Kromě toho došlo také na narušení zásobovacích řetězců, což znamená, že zatímco dříve jste na náhradní díl čekali maximálně pár desítek hodin, v době koronavirové dorazit nemusel vůbec.
Tím nechceme servisy nikterak omlouvat, ostatně i my jsme kvůli lajdáckému přístupu některých techniků byli v přímém ohrožení života. U jednoho z našich privátních vozů nedošlo po opravě k utažení předního brzdiče, který se následně uvolnil. Jen zázrakem nedošlo k zablokování kola a následné kolizi. Selhání techniků tak opravdu nepatří mezi nejčastější problémy, těmi jsou kromě oné doby také nepředložení všech vyměněných dílů, fakturace dílů, které ani nebyly vadné, a špatně provedené lakování.
Cebia nepoukazuje jen na konkrétní problémy, současně se od ní můžeme dozvědět, kde s nimi můžete nejčastěji počítat. Na tuzemský vrchol se v dobrém slova smyslu vyšplhaly servisy z kraje Vysočina, které mají 98% hodnocení. S 97 % je pak stejně jako předloni spojena Praha či nově také Zlínský kraj, kde došlo k velkému zlepšení z předchozích 89 %. Jihočeský kraj si naopak pohoršil, neboť klesl právě z 97 na pouhých 80 % a je tak nejhorší lokalitou v republice.
Nepříjemnou ránou je pak hodnocení autorizovaných servisů, které se zhoršilo o 3 procentní body na 93 %. Neautorizované servisy si oproti tomu naopak o 4 procentní body polepšily, načež s 94 % vládnou. To není dobrá zpráva pro automobilky, které by byly rády, aby lidé do jejich servisů jezdili co nejdéle, je ale hlavně v jejich rukou, aby situaci napravily.
![Češi shodili oficiální autoservisy v hodnocení kvality, nejhůř je na jihu Čech - 1 - Skoda Auto servis ilu 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Češi shodili oficiální autoservisy v hodnocení kvality, nejhůř je na jihu Čech - 2 - Skoda Auto servis ilu 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Češi shodili oficiální autoservisy v hodnocení kvality, nejhůř je na jihu Čech - 3 - Skoda Auto servis ilu 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Kvalita servisů jde v ČR dolů, problémem jsou hlavně ty autorizované. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Cebia
Bleskovky
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
včeraNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Salač začal v Algarve v Top-5 včera 18:29
- Buriram - 1.den testů MotoGP: Na čele bratři Marquezové; Marc před Alexem včera 11:57
- Motocykl Praha 2025: info, program a vstupné včera 11:02
- Compos Racing Team a sezóna 2025 včera 09:00
- Buriram - 1.den testů MotoGP průběžně včera 08:00
Nejčtenější články
Expert se rozhodl testem konečně vyřešit debatu, jak moc velký vliv má tlak v pneu na rychlost jízdy po sněhu a ledu
14.1.2025Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
14.1.2025VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
15.1.2025Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
15.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.12. 23:55 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 02.12. 22:52 - petr_riha
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.12. 09:12 - Předseda
- Politický koutek 02.12. 07:01 - Jaggie
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch