Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan

Jedna z ruských terénních legend přišla o benzinový agregát a jako MWM Spartan je nově nabízena se 163 elektrickými koňmi. Zákazníci mohou volit mezi bateriemi o kapacitě 55 až 90 kWh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan

9.5.2020 | Petr Prokopec

Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedna z ruských terénních legend přišla o benzinový agregát a jako MWM Spartan je nově nabízena se 163 elektrickými koňmi. Zákazníci mohou volit mezi bateriemi o kapacitě 55 až 90 kWh.

Tesla se bezesporu stala symbolem elektromobility a díky až absurdní ceně svých akcií se stala jednou z nejhodnotnějších firem světa. Kalifornskou automobilkou byla převálcována řada tradičních výrobců, přičemž je samozřejmě otázkou, jak dlouho takový stav vydrží. Novodobé závody ve zbrojení totiž probíhají na všech frontách. A není jich skutečně málo, neboť alternativní pohon, s ním spojené dotace a zhodnocení zkrátka lákají zavedené značky i naprosté nováčky v oboru.

Ve stále rozsáhlejším seznamu výrobců elektromobilů přitom můžeme najít i českou stopu. Ta dnešní nevede do Mladé Boleslavi ke Škodě, nýbrž Štenovic, kde se nachází sídlo společnosti MW Motors. Firma přitom již poměrně zazářila s modelem Luka, který páruje moderní techniku s klasickým designem. Dvoumístný vůz zvládá na jedno nabití urazit 300 km, jeho pohon pak mají na starosti čtyři elektromotory integrované v kolech. Na celkový výkon 66 koní pak připadá pouze 815 kilogramů.

Nyní česká firma přichází s novým modelem, který se od firemní prvotiny nemůže více lišit. Jde totiž o elektrickou konverzi ruského off-roadu UAZ Hunter, která byla pojmenována MWM Spartan. Toto označení je přitom více než odpovídající, neboť prioritou byl minimalismus, cenová dostupnost a snadné opravy. Řada originálních komponentů včetně pětistupňového manuálu tak zůstala zachována a nahrazen byl víceméně jen agregát, kdy s elektromotory navíc dorazily baterie.

MW Motors hodlá nabídnout hned několik variant, jenž se navzájem budou lišit dojezdem. Základní model totiž počítá s bateriemi o kapacitě 55 kWh, s nimiž zvládne zhruba 200 kilometrů bez dobíjení. Tento paket by měl navýšit hmotnost vozu o zhruba 120 kilo na 1 966 kg, kromě něj ovšem zákazníci budou moci sáhnout také po alternativách s vyšší kapacitou. Na vrcholu pak bude balení s 90 kWh, jeho hmotnost či dojezd však zatím nebyly zveřejněny.

Víme nicméně, že vůz dostal namísto 2,7litrového benzinového čtyřválce do vínku elektromotor naladěný na 163 koní a 600 Nm točivého momentu. Ten bude roztáčet všechna čtyři kola, přičemž počítat lze nadále také s redukcí. Jinými slovy tu máme zachování pravověrné off-roadové koncepce, pročež není překvapivé, že Spartan se má zpočátku nabízet pouze s pravostranným řízením. Firma totiž věří, že v Británii po konci klasického Land Roveru Defender vznikla mezera na trhu. Jinými slovy - českým zákazníkům česká firma své dílo zatím neprodá.

Verze s volantem na opačné straně, než na jakou jsme zvyklí, má dorazit ještě letos. Na kontinentální Evropu pak řada přijde v roce příštím, cena obou variant ovšem zůstane stejná a startuje na 40 tisících Eur (cca 1,08 milionu korun). To není zrovna málo, zvláště když se jedná o sumu bez daně, za kterou navíc dostanete pouze onen nejmenší dojezd. Na druhou stranu lze ale počítat s takovou jízdou v terénu, jakou vám Tesla nikdy nenabídne.


Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 1 - MWM Spartan 2020 prvni sada 01Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 2 - MWM Spartan 2020 prvni sada 02Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 3 - MWM Spartan 2020 prvni sada 03Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 4 - MWM Spartan 2020 prvni sada 04Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 5 - MWM Spartan 2020 prvni sada 05Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 6 - MWM Spartan 2020 prvni sada 06Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 7 - MWM Spartan 2020 prvni sada 07Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan - 8 - MWM Spartan 2020 prvni sada 08
UAZ Hunter byl českou firmou přejmenován na MWM Motors, místo benzinového motoru počítá s elektrickým pohonem

Zdroj: MW Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.