Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Češi předělali drsný ruský offroad na elektrický pohon, místo Lovec si říká Sparťan
9.5.2020 | Petr Prokopec
Jedna z ruských terénních legend přišla o benzinový agregát a jako MWM Spartan je nově nabízena se 163 elektrickými koňmi. Zákazníci mohou volit mezi bateriemi o kapacitě 55 až 90 kWh.
Tesla se bezesporu stala symbolem elektromobility a díky až absurdní ceně svých akcií se stala jednou z nejhodnotnějších firem světa. Kalifornskou automobilkou byla převálcována řada tradičních výrobců, přičemž je samozřejmě otázkou, jak dlouho takový stav vydrží. Novodobé závody ve zbrojení totiž probíhají na všech frontách. A není jich skutečně málo, neboť alternativní pohon, s ním spojené dotace a zhodnocení zkrátka lákají zavedené značky i naprosté nováčky v oboru.
Ve stále rozsáhlejším seznamu výrobců elektromobilů přitom můžeme najít i českou stopu. Ta dnešní nevede do Mladé Boleslavi ke Škodě, nýbrž Štenovic, kde se nachází sídlo společnosti MW Motors. Firma přitom již poměrně zazářila s modelem Luka, který páruje moderní techniku s klasickým designem. Dvoumístný vůz zvládá na jedno nabití urazit 300 km, jeho pohon pak mají na starosti čtyři elektromotory integrované v kolech. Na celkový výkon 66 koní pak připadá pouze 815 kilogramů.
Nyní česká firma přichází s novým modelem, který se od firemní prvotiny nemůže více lišit. Jde totiž o elektrickou konverzi ruského off-roadu UAZ Hunter, která byla pojmenována MWM Spartan. Toto označení je přitom více než odpovídající, neboť prioritou byl minimalismus, cenová dostupnost a snadné opravy. Řada originálních komponentů včetně pětistupňového manuálu tak zůstala zachována a nahrazen byl víceméně jen agregát, kdy s elektromotory navíc dorazily baterie.
MW Motors hodlá nabídnout hned několik variant, jenž se navzájem budou lišit dojezdem. Základní model totiž počítá s bateriemi o kapacitě 55 kWh, s nimiž zvládne zhruba 200 kilometrů bez dobíjení. Tento paket by měl navýšit hmotnost vozu o zhruba 120 kilo na 1 966 kg, kromě něj ovšem zákazníci budou moci sáhnout také po alternativách s vyšší kapacitou. Na vrcholu pak bude balení s 90 kWh, jeho hmotnost či dojezd však zatím nebyly zveřejněny.
Víme nicméně, že vůz dostal namísto 2,7litrového benzinového čtyřválce do vínku elektromotor naladěný na 163 koní a 600 Nm točivého momentu. Ten bude roztáčet všechna čtyři kola, přičemž počítat lze nadále také s redukcí. Jinými slovy tu máme zachování pravověrné off-roadové koncepce, pročež není překvapivé, že Spartan se má zpočátku nabízet pouze s pravostranným řízením. Firma totiž věří, že v Británii po konci klasického Land Roveru Defender vznikla mezera na trhu. Jinými slovy - českým zákazníkům česká firma své dílo zatím neprodá.
Verze s volantem na opačné straně, než na jakou jsme zvyklí, má dorazit ještě letos. Na kontinentální Evropu pak řada přijde v roce příštím, cena obou variant ovšem zůstane stejná a startuje na 40 tisících Eur (cca 1,08 milionu korun). To není zrovna málo, zvláště když se jedná o sumu bez daně, za kterou navíc dostanete pouze onen nejmenší dojezd. Na druhou stranu lze ale počítat s takovou jízdou v terénu, jakou vám Tesla nikdy nenabídne.
UAZ Hunter byl českou firmou přejmenován na MWM Motors, místo benzinového motoru počítá s elektrickým pohonem
Zdroj: MW Motors
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před hodinou - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 3 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 4 hodinami - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva