Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ceny nových Ferrari v základu a se všemi příplatky ukazují, jak moc jiný svět to je
2.8.2019 | Mirek Mazal
Že Ferrari není pro skromné a nemajetné lidi, není třeba zdůrazňovat. Přesto zaskočí, kolik některé modely skutečně stojí a jak moc jejich cenovku mohou vykrmit příplatky.
O schopnosti stavět ta nejvyhledávanější sportovní auta světa není u Ferrari nutné pochybovat. Zakladatel Enzo Ferrari začal svou kariéru v automobilovém průmyslu v roce 1920 jako testovací jezdec, v roce 1929 pod hlavičkou Alfy založil závodní tým Scuderia Ferrari a později se zasadil o vznik nejvěhlasnější značky motoristické historie se sídlem v severoitalském Maranellu.
Ferrari těží z dlouhé tradice zabalené do stylu vyzařujícího auru uměleckého díla. Excelentní motory a výjimečné jízdní vlastnosti v neotřelém balení doprovází cenovky podobné těm nejcennějším uměleckým exponátům, vždyť nejlevnější nový model stojí snadno přes čtyři a půl milionu korun ještě před přidáním jediného příplatku.
Doplňková výbava je sama o sobě velkorysá a astronomicky drahá. Kupujícím ovšem dává široké pole působnosti - automobilka nabízí nevšední barevné kombinace, stylingové detaily i funkční dodatky doplňky usnadňující použití Ferrari na závodním okruhu.
O cenách Italové hovoří obecně neradi, našim americkým kolegům se ale podařilo získat ceníky nebo alespoň výchozí ceny hned několika modelů. A protože tyto částky se po světě liší jen minimálně, přiblížíme je i vám. Cifry za základní provedení jednotlivých modelů se pohybují proklatě vysoko, do teprve astronomických hodnot je ale dostane až zaškrtnutí všech příplatkových prvků.
1. Ferrari 488 GTB
Základní cena: 252 800 $ (5,8 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 409 633 $ (9,4 milionu Kč)
Dnes už loučící se Ferrari 488 GTB bylo k dispozici ve dvou verzích. Jen nejnutnějšími prvky vybavené kupé vyjde na 252 800 USD (5,8 milionu CZK), ale se všemi doplňky se cena vyšplhá až na 409 633 USD (9,4 milionu CZK). Podobný skok je u otevřeného Spideru v základu za 280 900 USD (6,4 milionu CZK), kterého si zájemce může dovybavit na cenu 475 304 USD (11 milionů CZK), což je rozdíl 4,6 milionu korun.



2. Ferrari 488 Pista
Základní cena: 349 050 $ (8 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 619 205 $ (14,2 milionu Kč)
Výkonnější verze 488 opět předvádí závratné rozdíly mezi konečnou podobou faktury za úplně klasické provedení a maximálně možnou konfigurací. Rozdíl 6,2 milionu se skrývá například v doplňcích z karbonových vláken, dost stojí také individualizační balíček Personalization Pack za 800 tisíc korun.
3. Ferrari 812 Superfast
Základní cena: 363 730 $ (8,3 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 655 210 $ (15 milionu Kč)
Svůdné kupé rozměrově blízké velkým cestovním vozům je drahé samo o sobě. Firemní strategie Ferrari touží vymámit další miliony prostřednictvím karbonu nebo drobnějších prvků výbavy. Běžně zaopatřeného smrtelníka může rozhodit příplatek 4 219 USD (97 tisíc CZK) za Apple CarPlay nebo 10 968 CZK (252 tisíc CZK) za golfový vak.
4. Ferrari GTC4Lusso
Základní cena: 298 900 $ (6,9 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: 630 530 $ (14,5 milionu Kč)
Ferrari GTC4Lusso může lákat ve výloze na tradiční nápis cena od 6,9 milionu Kč, ale tento 4místný model lze doplnit o drahé součásti v ceně dalšího nového kusu. Katalogová nabídka příslušenství za 7,6 milionu je opravdu rozmařilá cesta, jak utratit další peníze. Například výhled panoramatickým střešním oknem je otázkou 20 249 dolarů (465 tisíc Kč).
5. Ferrari GTC4Lusso T
Základní cena: 260 750 $ (6 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: není k dispozici
Levnější varianta je omezena menším turbomotorem a střízlivější nabídkou volitelných prvků z kategorie nadstandardu. Cena plně vybaveného modelu není známá, přesto pár milionů jistě nebude problém přihodit.
6. Ferrari Portofino
Základní cena: 214 533 $ (4,9 milionu Kč)
Cena plně vybaveného modelu: není k dispozici
Základní Portofino figuruje na postu nejmenšího a nejlevnějšího Ferrari. V Maranellu vnímají úplné minimum na hodnotě skoro pěti milionů korun, cena po zaškrtnutí všech položek výbavy opět známa není. Hořce vtipné je platit 844 dolarů (19 400 Kč) za popelník nebo 1 097 dolarů (25 200 Kč) za hasicí přístroj.
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07