Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čech si pohrál se Škodou Karoq, SUV přetvořil v divoce vyhlížející hatchback
12.12.2020 | Petr Prokopec
Někteří si stýskají, že SUV jsou příliš vysoká na to, aby mohla být auty s opravdu dobrými jízdními vlastnostmi. Český designér ale ukazuje, že i vysokému SUV lze vrátit nízkou stavbu.
Práce českého designéra Rostislava Prokopa nás zaujala už několikrát. Široce známým vozům s oblibou dopřává o mnoho divočejší vzezření, a tak virtuální vizuální modifikace dopřál třeba i Rolls-Roycu Cullinan. Ten poslal k zemi způsobem, jaký byste nečekali ani u sportovně laděného kupé, natož pak u mohutného britského SUV. Jen u snížení podvozku však nezůstalo, dále se vůz dočkal pořádného rozšíření za pomoci nafouknutých blatníků a větších prahů. Kromě toho dorazily i odlišné nárazníky či „záclona“ na zadním okně, která připomínala kultovní sporťáky z 80. let minulého století.
Prokop se podobných kreací pouští pravidelně a nedávno se rozhodl pohrát si s jedním z českých SUV. Patrně ne náhodou padla volba na Škodu Karoq, která je ze sportovně-užitkových modelů nabízených mladoboleslavskou automobilkou tou nejméně nápaditou. Jakákoliv modifikace by tak vlastně „karotce“ mohla jen prospět, byť řada lidí jistě bude toho názoru, že český designér zašel až příliš daleko.
Prokopem narýsovaný speciál tovární provedení vlastně ani moc připomíná, kvůli spuštění podvozku až na zem ostatně nepřipomíná ani SUV. Místo toho tu máme spíše hatchback či vůz na pomezí hatchbacku a kombíku se zvýšenou střešní linií, jehož výšku opticky snižuje dvoubarevné, černo-bílé ladění s jakýmsi červeným předělem.
Podobně jako v úvodu zmiňovaný Cullinan se i Karoq dočkal patřičného rozšíření. Jiné jsou tedy blatníky i dveřní prahy, na něž navíc navazují modifikované dveře. Pozměněny byly i nárazníky, kdy ten zadní se dočkal difuzoru doplněného dvěma dvojicemi koncovek výfuku. Záď navíc zdobí dvě křídla, zatímco na bocích na sebe pozornost strhávají černě lakovaná kola.
Taková kreace by si pak více než cokoliv jiného zasloužila přeplňovaný dvoulitr naladěný alespoň na 300 koní a pohon všech kol. Tím ale náš virtuální výlet končí, musíme se vrátit do méně divoké reality. Ač Škoda v minulosti ráda hovořila o expanzi derivátů RS, Karoq se jej stále nedočkal a letos o něj přišel i Kodiaq. To ale pochopitelně neznamená, že byste si něco podobného nemohli stvořit sami - práce Rostislava Prokopa budiž inspirací.
Takto vypadá Škoda Karoq ve své sériové podobě. Rostislav Prokop ji poslal o hodně níž k zemi, jak můžete vidět na ilustracích níže. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Rostislav Prokop@Instagram
Bleskovky
- Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
dnes - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jedno z nejslavnějších Ferrari historie míří do aukce, i půl miliardy korun na něj může být málo
před 6 hodinami - V drsných čínských crash testech se rozemelou na kaši i ta nejdražší evropská auta, klidně už v 50 km/h
před 7 hodinami - Padlý král Volkswagenů je dnes vládcem tabulek ztráty hodnoty, tohle auto původně za 2,6 milionu dnes koupíte za 300 tisíc
před 9 hodinami - Lamborghini přiznalo, proč skutečně skončilo s milovaným desetiválcovým motorem, jde o další umělé opatření
před 10 hodinami - Další zemi došly peníze na dotace elektromobilů, musí je okamžitě snížit až o 75 tisíc Kč
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.01. 21:16 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.01. 21:04 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.01. 20:50 - Truck Daškam
- Poznáte tento motor? 12.01. 20:15 - kvetak.1
- Jak odblokovat kola u dlouho stojiciho auta? 12.01. 19:36 - spooon
- Suzuki obecně 11.30. 23:15 - Zajda
- Detektory policejních radarů 11.30. 16:53 - mafel
- Rychlodotazy 11.30. 14:42 - abgx1