Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caterham Seven Supersport: okruhový kolibřík vyráží
12.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Využití Caterhamu Seven je už z podstaty velmi omezené, nejvíce hodí na okruh. Model Supersport to vše posunuje ještě dál.
Caterham z pozice výrobce aut s vyhraněně sportovním charakterem výrazně podporuje motorsport a organizuje celou řadu značkových pohárů. Jejich spektrum je opravdu široké. Pro úplné novice je k dispozici Academy, kde je každý rok 27 zájemců uvedeno do tajů okruhových závodů, přičemž jim Caterham poskytuje veškerý servis. Jezdí se na zcela sériových autech, dokonce pneu i jsou normální. Postoupit lze do jednoho z pohárů Roadsport, kategorie B se opět jezdí sériovými vozy, jen už obutými do semislickových pneumatik, kategorie A už je oproštěna od světel apod a auta mají podvozky vylepšeny o závodní tlumiče Bilstein. Zde už to začíná být seriózní závodění.
V poháru Supersport jsou pak auta „odstrojena” od všech nepotřebných záležitostí a už se začíná hrát na týmy. Všechny zatím zmíněné série si vystačí s motorem o objemu 1,6 l a výkonu 125 k. Poslední pohár, kde se jezdí s modely Seven, se jmenuje Superlight R300 a zde už se jezdí se speciálně pro okruh upravenými vozy s motory o výkonu 175 k. Rozdíl v čase na jedno kolo okruhu Snetterton mezi autem z poháru Academy a posledně zmíněným je 1:26 oproti 1:17, tedy 9 sekund.
Tzv. okruhové dny, neboli jízdy veřejnosti, jsou ve Velké Británii velmi populární a zájem o auta vyladěná právě pro takový způsob využití je docela vysoký. Dokladem budiž i výroba Arielu Atom či novinky BAC Mono. Zatímco u BAC a Ariel museli svá auta vyvíjet, Caterhamu stačí kouknout doma na dvorek a ukázat prstem. Volba tentokráte padla na vůz serie Supersport.
Do prodeje se tak dostává auto, které bylo primárně vyladěno pro značkový pohár a až dodatečně dovybaveno patřičným příslušenstvím. Podvozek zůstal nezměněn, stále se chlubí přitvrzenými pružinami a závodními, plně nastavitelnými tlumiči Bilstein a tužšími stabilizátory. Na 13" kolech jsou obuty semislicky Avon CR500. Také interiér zůstal spartánský. Kompozitová sedadla s čtyřbodovými pásy sice mnoho komfortu nenabídnou, zato pořádně podrží v zatáčkách.
Pod kapotou se nachází motor Ford Sigma o objemu 1,6 l a mazimálním výkonu 140 k, který je vybaven odlehčeným setrvačníkem. Na něj navazuje pětistupňová převodovka s převody vyladěnými pro maximální zrychlení. Přes diferenciál s omzezenou svorností jsou pak poháněna zadní kola. Jen 520 kilo vážící vůz zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,9 sekundy a doškrábe se až na 193 km/h. To už je v kabině asi docela slušný fičák.
Nevíme, jestli bude k dispozici i verze s volantem na té správně straně, ale ve Velké Británii si Caterham Seven Supersports můžete plně smontovaný koupit za 22 995 liber. Stavebnice pak přijde na 19 995 GPB.






Caterham Seven Supersport 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nečekaný trumf Triumphu, 10. Vostatek 08:00
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva