Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caterham Seven Supersport: okruhový kolibřík vyráží
12.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Využití Caterhamu Seven je už z podstaty velmi omezené, nejvíce hodí na okruh. Model Supersport to vše posunuje ještě dál.
Caterham z pozice výrobce aut s vyhraněně sportovním charakterem výrazně podporuje motorsport a organizuje celou řadu značkových pohárů. Jejich spektrum je opravdu široké. Pro úplné novice je k dispozici Academy, kde je každý rok 27 zájemců uvedeno do tajů okruhových závodů, přičemž jim Caterham poskytuje veškerý servis. Jezdí se na zcela sériových autech, dokonce pneu i jsou normální. Postoupit lze do jednoho z pohárů Roadsport, kategorie B se opět jezdí sériovými vozy, jen už obutými do semislickových pneumatik, kategorie A už je oproštěna od světel apod a auta mají podvozky vylepšeny o závodní tlumiče Bilstein. Zde už to začíná být seriózní závodění.
V poháru Supersport jsou pak auta „odstrojena” od všech nepotřebných záležitostí a už se začíná hrát na týmy. Všechny zatím zmíněné série si vystačí s motorem o objemu 1,6 l a výkonu 125 k. Poslední pohár, kde se jezdí s modely Seven, se jmenuje Superlight R300 a zde už se jezdí se speciálně pro okruh upravenými vozy s motory o výkonu 175 k. Rozdíl v čase na jedno kolo okruhu Snetterton mezi autem z poháru Academy a posledně zmíněným je 1:26 oproti 1:17, tedy 9 sekund.
Tzv. okruhové dny, neboli jízdy veřejnosti, jsou ve Velké Británii velmi populární a zájem o auta vyladěná právě pro takový způsob využití je docela vysoký. Dokladem budiž i výroba Arielu Atom či novinky BAC Mono. Zatímco u BAC a Ariel museli svá auta vyvíjet, Caterhamu stačí kouknout doma na dvorek a ukázat prstem. Volba tentokráte padla na vůz serie Supersport.
Do prodeje se tak dostává auto, které bylo primárně vyladěno pro značkový pohár a až dodatečně dovybaveno patřičným příslušenstvím. Podvozek zůstal nezměněn, stále se chlubí přitvrzenými pružinami a závodními, plně nastavitelnými tlumiči Bilstein a tužšími stabilizátory. Na 13" kolech jsou obuty semislicky Avon CR500. Také interiér zůstal spartánský. Kompozitová sedadla s čtyřbodovými pásy sice mnoho komfortu nenabídnou, zato pořádně podrží v zatáčkách.
Pod kapotou se nachází motor Ford Sigma o objemu 1,6 l a mazimálním výkonu 140 k, který je vybaven odlehčeným setrvačníkem. Na něj navazuje pětistupňová převodovka s převody vyladěnými pro maximální zrychlení. Přes diferenciál s omzezenou svorností jsou pak poháněna zadní kola. Jen 520 kilo vážící vůz zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,9 sekundy a doškrábe se až na 193 km/h. To už je v kabině asi docela slušný fičák.
Nevíme, jestli bude k dispozici i verze s volantem na té správně straně, ale ve Velké Británii si Caterham Seven Supersports můžete plně smontovaný koupit za 22 995 liber. Stavebnice pak přijde na 19 995 GPB.






Caterham Seven Supersport 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva