Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caterham R300 Superlight 2014: lehká modernizace nahradila manuál sekvencí
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské okruhové nářadí dostalo zrevidovaný podvozek, s nímž přicházejí také nové pneumatiky. Motor ale nadále produkuje 177 koní.
Britská automobilka Caterham nás v poslední době zaskočila hlavně výlety mimo svůj základní program. Ohlášen tak byl vývoj malého městského vozu i SUV, mimo ně ovšem Caterham přepřáhl také na jednu stopu. Mohlo by se tedy zdát, že nesčetné variace na téma legendárního Lotusu Seven již hrají druhé housle, jenže značka očividně nezapomíná ani na model, který jí proslavil.
Na letošní rok je tak ohlášena modernizovaná verze Caterhamu R300 Superlight, jež má debutovat na autosalonu Autosport International v Birminghamu. Žádné zásadní změny u tohoto okruhového nástroje ovšem neočekávejte, neboť karoserie je stejná jako dříve. To platí také o dvoulitrovém motoru, který opětovně produkuje 177 koní.
Přenos této síly však již nemá na svědomí manuální převodovka, nýbrž šestistupňová sekvence Sadev. Je tak dost možné, že se změnila jízdní dynamika, detaily ovšem Caterham neprozradil. Dodat tak můžeme pouze tolik, že s novou převodovkou přichází také zrevidovaný podvozek a nové pneumatiky Avon ZZR a ZZS nabízející lepší trakci a delší životnost.
Tato změna je přitom extrémně důležitá pro všechny, kdo mají v plánu v šampionátu R300 Superlight závodit. I pro letošní rok totiž platí pravidlo o maximálně pěti sadách pneumatik na sezónu. Díky kvalitnějšímu obutí se totiž dá předpokládat, že vám nové kousky déle vydrží a tím ušetříte, což platí také o zesílené převodovce.
Cena samotného modelu pak startuje na částce 32 495 GBP (cca 975 tisíc korun), což je o trochu více než loni. Jelikož ovšem začíná podražovat celé portfolio Caterhamu, nedá se předpokládat, že byste v polovině sezóny mohli nakupovat se slevou.
Vzhled Caterhamu R300 Superlight se oproti loňskému provedení měnit nebude, technika ano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva