Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Caparo T1 Evolution: britská formule nabídne přes 700 koní za 7 milionů Kč
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové provedení kromě vyššího výkonu nabídne i lepší aerodynamiku či díly ze zlata, stříbra a platiny. Možná ovšem nebude moci na veřejné silnice.
Velká Británie je považována za kolébku motorismu, přičemž mnoho firem se snaží své silniční vozy stavět podle stejného receptu jako pro závodní okruhy. Značka Caparo je jednou z nich, přičemž za jejím vznikem stojí Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, dva inženýři podepsaní třeba pod vývojem legendárního McLarenu F1. Ti své duchovní dítko zvané T1 obdařili karoserií z uhlíkových kompozitů, pod kterou nacpali skoro-závodní 3,5litrový osmiválec a šestistupňovou sekvenci.
Se suchou hmotností 470 kilogramů, výkonem 583 koní v 10 500 otáčkách a točivým momentem 420 Nm při 9 000 ot./min. přitom tato silniční formule nikdy nemohla být považována za brzdu provozu. Zvláště když za pomoci křídel a difuzoru vytváří při 240kilometrovém tempu přítlak 875 kg. Asi bychom se proto neměli divit, že akcelerace z klidu na stovku zabere méně než 2,5 sekundy. Tempa 160 km/h pak vůz dosáhne za 4,9 s, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí okolo 330 km/h.
Při pohledu na výše zmíněná čísla pak asi nepřekvapí, že té-Jednička v roce 2007 sesadila z trůnu britského motoristického pořadu Top Gear tehdejšího lídra. Koenigsegg CCX totiž potřeboval na objetí 2,85kilometrové trati v Dunsfoldu 1 minutu a 17 sekund, zatímco Caparo vše zvládlo za pouhou minutu a deset sekund. Jeho čas však nakonec nemohl být uznán, neboť vůz je natolik přilepen k zemi, že nezvládá přejet ani retardér. Je tak s podivem, že dostal možnost pohybovat se po běžných silnicích.
O tomto modelu však dnes vůbec nechceme hovořit, místo toho máme na jazyku novou verzi zvanou T1 Evolution. Ta je sice momentálně ve vývoji, objednávky ale můžete společnosti Caparo Vehicle Technologies adresovat již nyní. Otázkou však zůstává, co ve výsledku dostanete. Kromě názvu totiž mnoho dat není k dispozici, mnohé nám neřekne ani první zveřejněná ilustrace.
V zákulisí značky se spekuluje o tom, že při natankování nádrže metanolem by výkon vozu měl narůst přes 700 koní. Produkovat je přitom zřejmě bude ten samý motor jako u standardní verze, neboť právě na takovou porci byl původně testován. Mimo vyšší výkon pak lze očekávat příchod tužšího zavěšení, přepracovaného kokpitu a mnohem aerodynamičtější karoserie.
Caparo rovněž zmiňuje, že některé části vozu budou zpracovány ze stříbra, zlata a platiny, nízkou cenu tedy neočekávejte ani náhodou. Levný ostatně není ani standardní model T1, který vychází na 211 000 liber (cca 6,96 milionu korun). Verze Evolution by tak mohla překročit sedmimilionou hranici, a to přesto, že dost možná ani nebude moci na veřejné silnice.
Okruhová verze T1 Evolution se již dá objednat, přestože značka Caparo zatím odhalila jen první ilustraci
Standardní Caparo T1 nabízí výkon 583 koní při suché hmotnosti 470 kg. Mimo to generuje až 875 kilogramů přítlaku, rapidním okruhovým časům se tedy nikdo nemůže divit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva