Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Camaro Z28 je o parník lepší než Mustang Boss, na 'Ringu může být rychlejší, říká GM
17.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Přímo GM „prokázal”, že Chevy Camaro Z28 je ve všech ohledech lepší, než konkurenční Mustang Boss 302. Chce se měřit i s Porsche 911 GT3.
Není to tak dávno, co jsme tu měli video, na kterém Chevrolet Camaro Z/28 zdolal Nordschleife za velmi dobrých 7:37, a to i s deštěm v závěrečných částech měřeného kola. Prostor ke zlepšení tady určitě je, a to nejen ve spojitosti s deštěm. General Motors dokonce říká, že kdyby byla celá trať suchá, Camaro Z/28 by zvládlo čas o šest vteřin lepší - tedy někde v teritoriu Porsche 911 GT3 RS, a to je jistě odvážné tvrzení. S ohledem na zmíněný záznam nemáme důvod mu nevěřit, otázkou ale je, proč jej výrobce nepodložil adekvátním videem - dle vlastních slov testovací piloti GM ujeli na Ringu tisíc mil (1 609 km) a určitě byla chvíle, kdy byl celý okruh suchý...
Názornou ukázkou toho, že Camaro Z/28 je lepší, než konkurence na poli pony cars, má být také další počin GM. Vzali Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca a ono Camaro na zkušební polygon GM v Milbrooku v Michiganu. I když by asi bylo logičtější postavit Z/28 proti Mustangu GT500, ale Al Oppenheiser, šéfinženýr Camara, říká, že Boss 302 Laguna Seca je „nejschopnější okruhové auto, které Ford má.”
Tím ale chvála Mustangu končí - ve všech měřených ohledech je Camaro Z/28 lepší, jak se můžete přesvědčit na videu. Nakonec zajede na 4,6 km dlouhém silničním okruhu Camaro čas 1:53,71, o 5,3 vteřiny rychlejší, než se to povede Mustangu. Verze GT500 by prý byla ještě o téměř sekundu pomalejší.
I když se asi nedalo čekat nic moc jiného, když se jedná o video z dílen GM, Chevrolet to s Camarem Z/28 skutečně myslí vážně. Pod kapotou pracuje sedmilitrový osmiválec LS7 o výkonu 505 koní a 652 Nm se suchou olejovou vanou a na zadní kola přenáší výkon přes velmi krátce poskládanou šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál, reagující na vstupní točivý moment - čím víc ho je, tím větší je svornost.
Camaro Z/28 je spíše než na brutální sílu soustředěno - jakkoliv se to může zdát nepravděpodobné - na nízkou hmotnost. Sama za sebe hovoří i klimatizace - která není v základní výbavě, ale v té příplatkové. Standardem však jsou aerodynamické úpravy, zahrnující masivní přední lízátko a spoiler na víku kufru, se starají o přítlak 200 kg v rychlosti 240 km/h.
V ceně také budou karbon-keramické brzdy, vepředu s průměrem 394 mm a šestipístkovými brzdiči a vzadu s průměrem 390 mm a čtyřpístky, a pneumatiky Pirelli Trofeo R mají rozměr 305/30ZR19. Ano, přes třicet centimetrů široké gumy i na přední nápravě. V kombinaci s novým odpružením zvládne Camaro Z/28 přetížení 1,08 g v zatáčkách a 1,5 g při brzdění.
Odpružení má nic neříkající název Multimatic, ale pochází ze závodů monopostů a má všechno včetně gumových uložení tvrdší, jen stabilizátory o 3 mm tenčí pro lepší kompenzaci menších pohybů komponent podvozku. Tlumiče používají technologii DSSV (Dynamic Suspensions Spool Valve), která usměrňuje proud oleje při stlačení nebo roztažení tlumiče speciálními průchody.
Všechno tohle ukazuje, že Chevrolet nechce jít jen cestou zvyšování výkonu, ale dle sloganu „Síla skrze technologie” (který není nepodobný „Náskoku díky technice” od Audi) u loga Multimatic se chce přiblížit nejlepším evropským a japonským sportovním autům. Držme mu palce, je to trnitá cesta.
Do prodeje půjde nové Camaro Z/28 v USA začátkem příštího roku a ceny ještě nebyly oznámeny. Jelikož ale standardní 1SS se 432 koni stojí u nás lehce přes milion, odhadujeme, že Z/28 by nemělo jít přes dva.
Chevrolet Camaro Z/28 se chce měřit s Porsche 911 GT3, bude na to stačit?
Zdroje: GM, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB