Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac XT5 plně odhalen, nové SUV je lehčí než Audi Q5 i Mercedes GLE
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Oproti SRX zhubla novinka o nemalých 126 kg. Je také prostornější, kvalitnější, luxusnější a nabízí až 314 benzinových koní.
O novém Cadillacu XT5 jsme se poprvé ve větší míře rozepsali již v červnu, kdy bylo nové americké SUV nafoceno bez jakéhokoliv maskování v New Yorku. Posléze automobilka pustila do světa první oficiální snímky i data, přičemž oznámila, že na kompletní odhalení si budeme muset dva měsíce počkat. Jelikož ty však utekly jako voda, stává se avizovaný debut skutečností. Prozatím jde samozřejmě jen o premiéru virtuální, naživo se ovšem XT5 ukáže za pár dní v Los Angeles a Dubaji. Do prodeje pak zamíří na počátku příštího roku.
Naše představení začneme u zcela nové platformy, se kterou přichází nižší hmotnost. Verze osazená pohonem předních kol tak na ručičkách vah ukáže 1 814 kg, systém AWD přihazuje nemalých 126 kilogramů. O stejnou porci je nový Cadillac XT5 lehčí než předchozí SRX. Konkurenční Audi Q5 je přitom o 45 kg těžší, přestože jde o výrazně kratší vůz. Zhruba stejně velký Mercedes-Benz GLE pak váží o nemalých 295 kilogramů více.
Od hmotnosti se můžeme přesunout právě k venkovním rozměrům, kde se počítá s délkou 4 815 milimetrů, šířkou 1 903 mm a výškou 1 675 mm. Tyto dimenze jsou prakticky shodné s předchůdcem, vůči modelu SRX se však o zhruba pět centimetrů natáhl rozvor na 2 857 mm. Díky tomu XT5 nově nabízí na zadních sedadlech o 8,1 cm více prostoru než dříve. Zda ovšem došlo také ke zvětšení zavazadelníku, to zatím nebylo oznámeno.
Více víme o pohonném ústrojí, jež v případě amerického trhu počítá s 3,6litrovým benzinovým šestiválcem naladěným na 314 koní a 365 Nm točivého momentu. Tento motor je standardně spřažen s osmistupňovým automatem, který, jak již bylo naznačeno výše, přenáší výkon pouze na přední nebo všechna čtyři kola. Mimo to bude XT5 k mání také s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, ovšem pouze na čínském trhu.
Také data o jízdní dynamice a spotřebě si nejspíše Cadillac ponechává na živou premiéru, z motorového prostoru tak můžeme zamířit k podvozku. Ten počítá se vzpěrami MacPherson vpředu a nezávislým zavěšením vzadu. Standardem jsou 18palcová litá kola, za příplatek je ovšem možné sáhnout po dvacítkách, se kterými přicházejí rovněž adaptivní tlumiče Continuous Damping Control.
Po stránce bezpečnostní se XT5 chlubí detekcí únavy řidiče či paketem Driver Assist, jehož součástí jsou autonomní brzdy, udržování vozu ve zvoleném jízdním prhu, monitoring aut ve slepém úhlu a za vozem při couvání, adaptivní tempomat nebo automatický parking. Za příplatek je možné sáhnout po head-up displeji, čímž se již dostáváme do interiéru ověnčeného materiály vyšší kvality než dříve.
V případě čalounění je na výběr pět odstínů, mezi dekory figuruje hliník, karbon a dřevo. Multimediální systém CUE je plně kompatibilní s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto, ve výčtu samozřejmě nechybí ani zpětná kamera. Tím nám ale dostupné informace víceméně končí, pročež jen dodáme, že označení XT odkazuje na nově zrozenou linii Crossover Touring.






















Cadillac XT5 je oproti předchozímu SRX lehčí a prostornější. Pod kapotou nabízí 3,6litrový šestiválec o výkonu 314 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Vyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před hodinouPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 2 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 4 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle