Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
17.6.2024 | Petr Prokopec
Neklame vás zrak, díváte se do extrémně výkonného silničního auta, které má pořád k dispozici ruční řazení. Na závodním kolbišti nakonec Cadillac až tak neuspěl, v případě sériových modelů ale vytáhl hned dvě velmi slušné náplasti.
O uplynulém víkendu se jel již dvaadevadesátý ročník legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Ten nakonec stejně jako loni opanovalo Ferrari, italské automobilce se tak návrat do vrcholné kategorie povedl na jedničku. I když vítězství zdaleka neměla jisté, neboť silnou konkurenci měla jak v Porsche, tak v Toyotě. A trochu překvapivě i v Cadillacu, jehož V-Series R měl trochu odlišnou strategii než konkurence. Po dlouhou dobu se tak zdálo, že americká automobilka nakonec stane na nejvyšším ze stupňů vítězů, nakonec ale obsadila až sedmé místo.
Mrzet ho to ale nemusí. Cadillac se ukázal v dobrém světle a u příležitosti letošní čtyřiadvacetihodinovky odhalil dva speciály, ze kterých musí mít radost i on sám. Jmenují se CT4-V Blackwing Petit Pataud a CT5-V Blackwing Le Monstre a skládají hold minulosti, která je většině lidí neznámá. Mimo jiné i proto, že značka v Le Mans více než dvě dekády chyběla. Vůbec poprvé ale byla s tímto závodem spojena již v roce 1950, o což se postaral Briggs Cunningham, známý americký jachtař a také závodník, majitel týmu a konstruktér.
Cunningham před 74 lety přihlásil do čtyřiadvacetihodinového závodu dva exempláře Cadillacu DeVille Series 61. První byl v prakticky sériovém stavu, až na pár drobných modifikací. Druhý byl výrazně upraveným závoďákem. Jenže štěstí nemělo ani jedno auto, to méně upravené totiž dojelo desáté a speciál dokonce až jedenáctý. Mimo jiné i proto, že Cunningham na půl hodiny uváznul v písku. Jím řízený vůz měl startovní číslo 2, druhý pak číslo 3.
Stejná „numera“ se objevila i na letošních speciálech, načež bylo spojení s minulostí prakticky dokonalé. Je tak opravdu škoda, že po Fordu se Cadillac nestal druhou americkou automobilkou, jež slavný závod opanovala. Nezbývá tedy nic jiného než upřít veškeré síly k příštímu roku. A také si představit ony letošní speciály, které v případě CT4 spoléhají na 3,6litrové twin-turbo s výkonem 479 koní a v případě CT5 na 6,2litrový V8 s výkonem 677 koní.
Co je fascinující, oba vozy standardně disponují šestistupňovým manuálem, za příplatek je ale můžete dostat také s desetistupňovým automatem. Výjimečný je jejich unikátní lak Magnus Matte, který je spárován s doplňky z modrého karbonu. Stejný odstín pak mají i brzdové třmeny, zatímco na dveře se nastěhoval odkaz na zmiňovaná startovní čísla. Uvnitř je pak možné počítat s dvoubarevným interiérem, kdy modrý odstín může doplnit buď šedá, nebo černá.
Zmínit lze ještě dekorativní švy či unikátní plaketky poukazující na limitovanou edici. CT4 přitom vznikne v pouhých 50 kusech, čímž je odkázáno na zmiňovaný rok 1950, zatímco CT5 počítá se 101kusovou sérií. Vůbec poprvé se totiž na okruhu Le Sarthe jelo v roce 1923, což z Le Mans dělá vůbec nejstarší trvale existující vytrvalostní závod na světě. Zda jej automobilka opanuje příští rok, je v tuto chvíli ve hvězdách, naše srdce si ale oběma sportovními specialitami získala snadno už letos.
Americká automobilka přivezla do Le Mans limitované edice modelů CT4 a CT5. Pozoruhodné jsou už tím, že dál spojují vysoké výkony s ručním řazením. Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejčtenější články
- Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
17.12.2024 - Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
18.12.2024 - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva