Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny
15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po oficiální premiéře vychází najevo, že Cadillac ELR se svým pohonem od Voltu neodpoutal, ačkoli se nás General Motors snaží přesvědčit o opaku.
Včerejší odhalení nového modelu Cadillac ELR bylo poněkud předčasné, a tak jsme vám kromě fotografií sériové podoby vozu nemohli představit jeho technický základ. Vycházeli jsme pouze z původních informací popisujících ostře střižené kupé jako překarosovaný Chevrolet Volt, což v zásadě nerozporujeme ani dnes, po detroitské premiéře, nyní ale víme, že původní základy General Motors mírně přepracoval.
Rádi bychom vám toho sdělili více, koncern však pohříchu jaksi zapomněl popsat některé důležité detaily a začít bychom mohli pohonem. V případě Chevroletu Volt a Opelu Ampera se automobilka držela teze, že jde o elektromobil s prodlouženým dojezdem o výkonu 150 koní, využívající benzínovou čtrnáctistovku s 86 koňmi pouze k dobíjení akumulátorů přes generátor o výkonu 55 kW. ELR vypadá v číslech poněkud jinak.
General Motors uvádí „celkový výkon soustavy 209 koní“ a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů. Chce tím snad Cadillac naznačit, že se část síly i zde přítomného čtyřválce 1,4 Ecotec přenáší přímo na kola nejen samostatně, ale i současně s tou pramenící z elektromotoru? To opravdu netušíme, protože tisková zpráva natolik podrobná zase není. Spíše bychom to ale viděli na snahu GM ukázat tento vůz v lepším světle, neboť „kombinovaných“ 209 koní vypadá na papíře lépe než reálných 150 koní elektromotoru v provozu.
Tedy možná nám v konstrukci něco uniká, ale máme za to, že ELR rovněž využívá klasický postup, kdy zážehová jednotka slouží pouze k dobíjení a tudíž prodloužení dojezdu. Více by nám určitě napověděl čas akcelerace na 100 km/h, ten ale Cadillac rovněž nezveřejnil. Což možná není náhoda. Americkému Autoblogu se podařilo vypátrat hmotnost ELR - činí 4 070 liber, což je 1 846 kg a mimochodem také o 114 kg více, než měl testovaný Opel Ampera. Co řekne GM, musíme počkat, ale ELR je docela nabité rozsáhlou standardní výbavou, a proto se nemusí jednat o smyšlenou hodnotu - v sérii je kupříkladu audio Bose se systémem aktivního potlačování hluku.
Zásadní změny v pohonu nepředpokládáme ještě z jednoho prostého důvodu. Ve voze se neměnil ani paket lithium-iontových akumulátorů o hmotnosti 198 kg. Mají kapacitu 16,5 kWh (stejně jako Volt či Ampera), která podle GM vydrží na „35 mil v závislosti na okolní teplotě“, tedy asi 56 km. Z testu Ampery víme, že v tomto Cadillac opravdu nemlží - realita může být lepší, ale i horší.
Kde jsou tedy rozdíly v konstrukci mezi ELR a Chevroletem Volt? V podvozku. Přední zavěšení Cadillacu využívá modifikovaný MacPherson nazývaný HiPer Strut, který byste našli třeba u Opelu Astra OPC. Ani zadní náprava není identická. Volt má jednoduchou torzní příčku, ELR ji má doplněnou o Wattův přímovod, tedy opět jako Astra. Zavěšení doplňují stavitelné tlumiče a dvacetipalcová kola s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20.
Podle britského Autocaru by měl Cadillac ELR dorazit do Evropy až někdy v roce 2014, přesný termín však neznáme. Výroba vozu bude probíhat v továrně Hamtramck GM v Detroitu, odkud bude kromě Evropy exportován také do Číny.




















GM se snažilo významně vylepšit podvozek, pohon však přebral z Voltu při současném zvýšení hotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
Šéf VW už si nevidí ani na špičku nosu, jeho slova při prezentaci posledního konceptu nemají s realitou společného ani ň
10.3.2025Trh s ojetými auty v Albánii připomíná Krajní meze. Vytvoří vám iluzi čehokoli, co je schopna pojmout vaše fantazie
10.3.2025Čínské Xiaomi se svými levnými superauty boduje přesně tam, kde Apple selhal. Koupit už se dají i v Evropě
10.3.2025Aukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
10.3.2025Od původní Neue Klasse k ošizené vizi budoucnosti: Která generace interiérů BMW je podle vás nejlepší?
10.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva