Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ELR detailně: technicky je to Volt, podvozkově Astra OPC, váží ale 1,8 tuny
15.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po oficiální premiéře vychází najevo, že Cadillac ELR se svým pohonem od Voltu neodpoutal, ačkoli se nás General Motors snaží přesvědčit o opaku.
Včerejší odhalení nového modelu Cadillac ELR bylo poněkud předčasné, a tak jsme vám kromě fotografií sériové podoby vozu nemohli představit jeho technický základ. Vycházeli jsme pouze z původních informací popisujících ostře střižené kupé jako překarosovaný Chevrolet Volt, což v zásadě nerozporujeme ani dnes, po detroitské premiéře, nyní ale víme, že původní základy General Motors mírně přepracoval.
Rádi bychom vám toho sdělili více, koncern však pohříchu jaksi zapomněl popsat některé důležité detaily a začít bychom mohli pohonem. V případě Chevroletu Volt a Opelu Ampera se automobilka držela teze, že jde o elektromobil s prodlouženým dojezdem o výkonu 150 koní, využívající benzínovou čtrnáctistovku s 86 koňmi pouze k dobíjení akumulátorů přes generátor o výkonu 55 kW. ELR vypadá v číslech poněkud jinak.
General Motors uvádí „celkový výkon soustavy 209 koní“ a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů. Chce tím snad Cadillac naznačit, že se část síly i zde přítomného čtyřválce 1,4 Ecotec přenáší přímo na kola nejen samostatně, ale i současně s tou pramenící z elektromotoru? To opravdu netušíme, protože tisková zpráva natolik podrobná zase není. Spíše bychom to ale viděli na snahu GM ukázat tento vůz v lepším světle, neboť „kombinovaných“ 209 koní vypadá na papíře lépe než reálných 150 koní elektromotoru v provozu.
Tedy možná nám v konstrukci něco uniká, ale máme za to, že ELR rovněž využívá klasický postup, kdy zážehová jednotka slouží pouze k dobíjení a tudíž prodloužení dojezdu. Více by nám určitě napověděl čas akcelerace na 100 km/h, ten ale Cadillac rovněž nezveřejnil. Což možná není náhoda. Americkému Autoblogu se podařilo vypátrat hmotnost ELR - činí 4 070 liber, což je 1 846 kg a mimochodem také o 114 kg více, než měl testovaný Opel Ampera. Co řekne GM, musíme počkat, ale ELR je docela nabité rozsáhlou standardní výbavou, a proto se nemusí jednat o smyšlenou hodnotu - v sérii je kupříkladu audio Bose se systémem aktivního potlačování hluku.
Zásadní změny v pohonu nepředpokládáme ještě z jednoho prostého důvodu. Ve voze se neměnil ani paket lithium-iontových akumulátorů o hmotnosti 198 kg. Mají kapacitu 16,5 kWh (stejně jako Volt či Ampera), která podle GM vydrží na „35 mil v závislosti na okolní teplotě“, tedy asi 56 km. Z testu Ampery víme, že v tomto Cadillac opravdu nemlží - realita může být lepší, ale i horší.
Kde jsou tedy rozdíly v konstrukci mezi ELR a Chevroletem Volt? V podvozku. Přední zavěšení Cadillacu využívá modifikovaný MacPherson nazývaný HiPer Strut, který byste našli třeba u Opelu Astra OPC. Ani zadní náprava není identická. Volt má jednoduchou torzní příčku, ELR ji má doplněnou o Wattův přímovod, tedy opět jako Astra. Zavěšení doplňují stavitelné tlumiče a dvacetipalcová kola s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R20.
Podle britského Autocaru by měl Cadillac ELR dorazit do Evropy až někdy v roce 2014, přesný termín však neznáme. Výroba vozu bude probíhat v továrně Hamtramck GM v Detroitu, odkud bude kromě Evropy exportován také do Číny.
GM se snažilo významně vylepšit podvozek, pohon však přebral z Voltu při současném zvýšení hotnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 09:05 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch