Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS-V 2015: s výkonem 600 koní chce naprosto deklasovat BMW M5
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace dostane vyšší výkon a rychlejší převodovku. Severní smyčku tak zřejmě obkrouží o nějakých 5 sekund rychleji než německý stroj.
Dnešek, zítřek i středa budou nabité především novinkami z ženevského autosalonu. Ovšem celý svět nežije jen výstavištěm Palexpo, jak jsme si dokázali třeba zmínkami o chystaném SUV Seatu nebo času, jakého dosáhl na Nürburgringu Leon Cupra (to ale neznamená, že byste španělskou automobilku neměli ve Švýcarsku hledat). Nyní jsme do stejného pytle sáhli potřetí, přičemž z Evropy se přesuneme za oceán. Aktuálně jsou totiž k dispozici první snímky zakamuflovaného Cadillacu CTS-V.
Americký sedan se hodlá postavit zejména německé konkurenci v čele s BMW M5, proto dostal pod kapotu osmiválcový motor LT4, který debutoval v motorovém prostoru Corvette C7 Stingray. Otázkou je ovšem jeho výkon, neboť se dá sotva očekávat, že by Cadillac mohl překročit 625 koní, jež pohonná jednotka produkuje pod kapotou Corvette Z06. Pravděpodobnější je tedy rovná šestistovka, čímž by Američané beztak jasně pokořili bavorských 560 koní.
Jen u čísel by ale toto deklasování zůstat nemuselo, neboť již minulá generace CTS-V naznačila, že to s evropskými silnicemi myslí vážně. S výkonem 564 koní totiž zvládala akcelerovat z klidu na 96 km/h za pouhých 3,9 sekundy, rozjela se až na 319 km/h a na sériových gumách obkroužila Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 7 minut a 59 sekund, což byl v jednu chvíli rekord svého druhu, který pokořilo až Porsche Panamera Turbo.
Těchto hodnot přitom Cadillac dosáhl se šestistupňovou převodovkou, zatímco nová verze již dostala stupňů osm. A pokud navíc do dané rovnice dosadíme úspěch relativně standardní verze V Sport, která Nordschleife zvládla za 8 minut a 15 sekund, pak bychom se nově mohli bavit o nějakých sedmi minutách a padesáti sekundách. Tedy čase, deklasujícím BMW M5 F10 o citelných pět sekund.
Na potvrzení či naopak vyvrácení této spekulace si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat, neboť jak jsme zmínili v úvodu, nové CTS-V je teprve ve fázi vývoje. Debut se tak dá očekávat nejdříve na podzim v Los Angeles, mnohem pravděpodobnější je však až lednový Detroit v roce příštím.






Nový Cadillac CTS-V již trénuje na sněhu a ledu. Evropskou konkurenci se pak zřejmě pokusí smáznout v příštím roce
Zdroj: Gmotors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 4 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 6 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 7 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 9 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva