Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejsilnější sedan Cadillacu všech dob dostal motor z Corvette Z06. Jeho hmotnost činí 1 880 kg, přesto se rozjede na 322 km/h.
S blížícím se příchodem Štědrého dne nám Cadillac nadělil nové CTS-V - V jako Vánoční. Ne, tuhle vazbu jsme si vymysleli, jedná se pochopitelně o novou generaci sportovního sedanu z řady V, který se pyšní 6,2litrovým osmiválcovým motorem LT4 známým též z nové Corvette Z06. Díky tomu se stala nejvýkonnějším vozem v rámci historie koncernu General Motors, což je titul, který jí sedan rozhodně nevezme. Jeho pohonná jednotka byla totiž naladěna na výkon jen o 10 koní (a 27 Nm) nižší. I přes tento pokles je ovšem nové CTS-V nejsilnějším modelem, jaký kdy Cadillac pustil na veřejné silnice.
Abychom zbytečně nechodili kolem horké kaše, rovnou uvedeme, že pohonná jednotka produkuje 649 koní a 857 Nm točivého momentu. Tedy opravdu nemalý výkon, kterým Cadillac bez problémů posílá do druhé řady evropskou konkurenci v čele s Audi RS6 Avant, BMW M5 a Mercedesem E 63 AMG. Tato trojice totiž nabízí maximálně 600 koní v podobě limitované edice mnichovského sedanu, jež slaví 30. výročí od příchodu první generace M5.
Vraťme se ale zpátky ke Cadillacu, který s udávaným výkonem pokoří stovku (respektive 96 km/h) za pouhých 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 322 km/h, což je meta, o které si evropská liga může nechat pouze zdát i s příplatkovými omezovači. CTS-V ovšem exceluje také v rámci hmotnosti, která dosahuje 1 880 kg, což vůči zmiňovanému BMW představuje 65kilovou výhodu. Automobilka dále dodává, že novinka se pyšní o 25 procent vyšší tuhostí než regulérní CTS.
Mimo to tu máme také širší rozchod přední i zadních kol, přičemž na obou nápravách najdeme 19palcová kovaná kola. Ta obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, přičemž podle tiskové zprávy vůz zvládne až 1 g bočního přetížení. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo, které počítají s 390milimetrovými předními kotouči a šestipístkovými třmeny. Cadillac přitom dodává, že brzdná síla je dostatečná i na okruhu.
S tím souvisí i další prvek výbavy, systém Performance Data Recorder, který může nahrávat videa ve vysokém rozlišení a prakticky okamžitě je odeslat na sociální sítě. I proto CTS-V dostalo do vínku rovněž technologii OnStar s vysokorychlostním připojením k internetu. To jsme ale poněkud odbočili od mechaniky, proto rychle dodáváme, že novinka dostala také elektronický diferenciál a stavitelné tlumiče Magnetic Ride Control.
Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, přičemž manuál v nabídce figurovat nebude. Místo toho tu máme třeba karbonovou kapotu, lízátko čelního nárazníku, zadní spoiler či difuzor. Uhlíková vlákna pak nechybí ani v interiéru, kde jim společnost dělají sportovní sedadla Recaro. Tím ovšem informace končí, další várka zřejmě dorazí souběžně s debutem v Detroitu.















Nový Cadillac CTS-V dostal patřičně agresivní karoserii, pod kterou se skrývá 649 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejčtenější články
Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch