Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s

(+ video) Nejsilnější sedan Cadillacu všech dob dostal motor z Corvette Z06. Jeho hmotnost činí 1 880 kg, přesto se rozjede na 322 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s

22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nejsilnější sedan Cadillacu všech dob dostal motor z Corvette Z06. Jeho hmotnost činí 1 880 kg, přesto se rozjede na 322 km/h.

S blížícím se příchodem Štědrého dne nám Cadillac nadělil nové CTS-V - V jako Vánoční. Ne, tuhle vazbu jsme si vymysleli, jedná se pochopitelně o novou generaci sportovního sedanu z řady V, který se pyšní 6,2litrovým osmiválcovým motorem LT4 známým též z nové Corvette Z06. Díky tomu se stala nejvýkonnějším vozem v rámci historie koncernu General Motors, což je titul, který jí sedan rozhodně nevezme. Jeho pohonná jednotka byla totiž naladěna na výkon jen o 10 koní (a 27 Nm) nižší. I přes tento pokles je ovšem nové CTS-V nejsilnějším modelem, jaký kdy Cadillac pustil na veřejné silnice.

Abychom zbytečně nechodili kolem horké kaše, rovnou uvedeme, že pohonná jednotka produkuje 649 koní a 857 Nm točivého momentu. Tedy opravdu nemalý výkon, kterým Cadillac bez problémů posílá do druhé řady evropskou konkurenci v čele s Audi RS6 Avant, BMW M5 a Mercedesem E 63 AMG. Tato trojice totiž nabízí maximálně 600 koní v podobě limitované edice mnichovského sedanu, jež slaví 30. výročí od příchodu první generace M5.

Vraťme se ale zpátky ke Cadillacu, který s udávaným výkonem pokoří stovku (respektive 96 km/h) za pouhých 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 322 km/h, což je meta, o které si evropská liga může nechat pouze zdát i s příplatkovými omezovači. CTS-V ovšem exceluje také v rámci hmotnosti, která dosahuje 1 880 kg, což vůči zmiňovanému BMW představuje 65kilovou výhodu. Automobilka dále dodává, že novinka se pyšní o 25 procent vyšší tuhostí než regulérní CTS.

Mimo to tu máme také širší rozchod přední i zadních kol, přičemž na obou nápravách najdeme 19palcová kovaná kola. Ta obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, přičemž podle tiskové zprávy vůz zvládne až 1 g bočního přetížení. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo, které počítají s 390milimetrovými předními kotouči a šestipístkovými třmeny. Cadillac přitom dodává, že brzdná síla je dostatečná i na okruhu.

S tím souvisí i další prvek výbavy, systém Performance Data Recorder, který může nahrávat videa ve vysokém rozlišení a prakticky okamžitě je odeslat na sociální sítě. I proto CTS-V dostalo do vínku rovněž technologii OnStar s vysokorychlostním připojením k internetu. To jsme ale poněkud odbočili od mechaniky, proto rychle dodáváme, že novinka dostala také elektronický diferenciál a stavitelné tlumiče Magnetic Ride Control.

Přenos výkonu na zadní kola pak dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, přičemž manuál v nabídce figurovat nebude. Místo toho tu máme třeba karbonovou kapotu, lízátko čelního nárazníku, zadní spoiler či difuzor. Uhlíková vlákna pak nechybí ani v interiéru, kde jim společnost dělají sportovní sedadla Recaro. Tím ovšem informace končí, další várka zřejmě dorazí souběžně s debutem v Detroitu.


Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 1 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 01Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 2 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 02Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 3 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 03Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 4 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 04Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 5 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 05Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 6 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 06Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 7 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 07Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 8 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 08Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 9 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 09Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 10 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 10Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 11 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 11Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 12 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 12Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 13 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 13Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 14 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 14Cadillac CTS-V 2015: nové CTS-V je venku, s 649 koňmi dá stovku za 3,7 s - 15 - Cadillac CTS-V 2015 prvni sada 15
Nový Cadillac CTS-V dostal patřičně agresivní karoserii, pod kterou se skrývá 649 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše