Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS a CTS-V 2013: menší novinky pro americkou řadu 5
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors hlásí drobné změny u rodiny modelů Cadillac CTS, které dorazí na severoamerický trh jako modelový rok 2013.
Vesměs ale není moc o čem psát. Cadillac třeba rozšiřuje nabídku laků o tři nové metalické odstíny Glacier Blue, Silver Coast a Summer Gold, nebo zavádí do všech karosářských verzí, tedy kupé, sedanu i kombíku Sport Wagon systém nazvaný adaptivní startování, který byl dosud za příplatek. Podstatou této vychytávky je možnost naprogramovat klíč od vozu tak, aby kromě nakopnutí motoru aktivoval například přednastavenou teplotu klimatizace nebo oblíbenou radiostanici.
Motorizace auta se nemění. Základním agregátem zůstává vidlicový šestiválec 3,0 litru o výkonu 274 koní při 7 000 otáčkách a nejvyšším točivém momentu 302 newtonmetrů při 5 700 otáčkách za minutu. Nad ním stojí 3,6 V6 VVT s 322 koňskými silami a maximálním točivým momentem 372 newtonmetrů. Šestiválce jsou standardně kombinováni se šestistupňovou manuální převodovkou, za automaty o stejném počtu kvaltů se pak připlácí, stejně jako za pohon všech kol, pokud máte dojem, že vám zadokolka nestačí.
Jednu menší, ale pro ovladatelnost auta asi důležitou novinku byste našli u brzdového systému. GM nové zavádí do svých aut dvoudílné kotouče s hliníkovými středy, které snižují neodpruženou hmotnost, lépe odvádí teplo, nekroutí se tolik a podle automobilky i déle vydrží.
Na vrcholu modelové řady CTS nadále trůní sportovní typ V, dodávaný ve všech karosářských variantách. Předností je bezesporu kompresorový osmiválec 6,2 litru z nejostřejší Corvette ZR1, ačkoli s mírně sníženým výkonem na 564 koní a 747 newtonmetrů, což stačí při akceleraci na stovku na čas kolem čtyř vteřin.
Jak moc nebo spíše jak rychle se tyto změny dotknou i evropské nabídky značky zatím přesně nevíme. Do chvíle, než se to dozvíme, si můžete čas zkrátit třeba procházením galerie téměř šedesáti uvolněných fotek s CTS modelového roku 2013.
Pro rok 2012 se motory nemění, přibyly nové laky, brzdy a ve standardu programovatelný klíček
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 8 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 11 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva