Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac CTS 2014: máme živé foto, první videa i kompletní informace o novém CTS
27.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Američané slibují příkladnou kultivovanost i luxusní kabinu. A chybět nebude ani nová verze V Sport, která nabídne výraznější design nebo samosvor.
Po včerejším představení vnitřního i venkovního designu třetí generace Cadillacu CTS by se mohlo zdát, že již mnoho novinek v rukávu nemáme. Opak je ale pravdou. Teprve po sejmutí plachty a oficiální premiéře na autosalonu v New Yorku totiž americká značka přichází s veškerými detaily, které se týkají karoserie, kabiny, motorového prostoru i podvozku.
Pozoruhodná je především redukce hmotnosti oproti předchůdci ve výši 110 kilogramů, díky níž základní model váží solidních 1 616 kg. Je tak o poznání lehčí než třeba obdobně vybavené a výkonné BMW 528i, u kterého se ručičky vah zastavily na hodnotě 1 695 kg. A to přesto, že nové CTS ve srovnání s druhou generací narostlo o takřka 11 cm do délky (rozvor je prodloužen o 3 cm, zatímco výška klesla o 2,5 cm).
Na druhou stranu však musíme uznat, že i přes nižší výkon a více kil je BMW při akceleraci na stovku prakticky stejně rychlé. Pokud totiž přijde řeč na technické parametry, které jsme včera neměli k dispozici, pak základní model CTS poháněný přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem nabízí 276 koní (BMW 528i jich má jen 245) a ve spřažení s šestistupňovým automatem pokoří stovku, či spíše 96 km/h, za 6,1 sekundy. Tři desetiny sekundy navíc pak přidává systém 4x4, což jsou v obou případech prakticky tytéž hodnoty, jaké dostanete i u mnichovského sedanu.
Ani u prostřední verze Cadillacu CTS vybavené atmosférickým 3,6litrovým motorem V6 není patrná větší převaha BMW. Zatímco sedan 535i zvládne díky výkonu 306 koní akcelerovat na stovku za 5,8 sekundy (s pohonem zadních i čtyř kol), americkému modelu disponujícímu silou 326 koní trvá sprint na 96 km/h 5,9 s. A to v případě zadokolky, systém 4x4 pak znovu přidává tři desetiny. I v tomto případě ale značka vychází ze standardního šestistupňového automatu, příplatková převodovka se dvěma stupni navíc by tuto disciplínu přeci jen mohla zlepšit.
Trumfem Cadillacu oproti BMW je ovšem nová vrcholná pohonná jednotka V6 3,6 Twin-Turbo, která produkuje 426 koní a CTS rozjede na 96 km/h již za 4,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 274 km/h (550i dosahuje času 5 sekund a maximálky 250 km/h). Osmistupňový automat je přitom pro tuto verzi standardem, stejně jako třeba 18palcová litá kola. Na druhou stranu však nemůžete sáhnout po příplatkových devatenáctkách, ani po pohonu všech kol, který BMW 550i může dostat (a tím dojde ke zlepšení času při sprintech na 4,8 sekundy). Navíc je třeba dodat, že řad 5 brzy dostane facelift, který tento motor posílí na 450 koní a americká nadvláda bude zřejmě v prachu.
O spotřebě udávané pro americký provoz jsme se již rozhovořili, na evropské cifry si ale zřejmě budeme muset počkat do konce roku, kdy by třetí generace CTS měla jít do prodeje. Ve stejné době pak Cadillac oznámí cenovou politiku, o výbavách však značka poinformovala již v rámci newyorského debutu. Oznámila přitom, že chystá i novou verzi V Sport, která má fungovat jako protipól modelů M Performance. Kromě přeplňovaného šestiválce tak nabídne rychlejší převod řízení, výkonnější brzdy Brembo, účinnější chlazení, elektronický diferenciál nebo okruhový režim.
Mimo tento model, který předchází vrcholné verzi CTS-V, hodlá Cadillac nabídnout také základní úrovně výbavy, které počítají se 17palcovými koly nebo adaptivními tlumiči Magnetic Ride Control. Chybět pak nemá ani monitorování slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu, zpětná kamera reagující na projíždějící vozidla, adaptivní tempomat, asistent panického brzdění (zřejmě vylepšené ABS) nebo systém varující a částečně také redukující srážku s vpředu jedoucími automobily.
Uvnitř pak nové CTS nabídne mnohem kvalitnější materiály, které předznamenávaly již včerejší fotografie. Vyjma dřevěných obkladů by přitom k dispozici měl být také karbon nebo hliník, hlavní pozornost na sebe ovšem pokaždé bude strhávat nový 12palcový LCD displej multimediálního zařízení CUE, skrze který bude možné ovládat klimatizaci, audio systém nebo navigaci.
V rámci příplatků pak Cadillac nabízí třeba panoramatickou střechu, třízónovou klimatizaci, záclonky pro boční a zadní okna, unikátní ambientní osvětlení nebo sedadlo řidiče stavitelné ve 20 směrech. Samotná výroba má začít na podzim v továrně GM v michiganském Lansingu, příchodu nového CTS na evropské trhy se tak dočkáme zřejmě až v roce příštím.
Nový Cadillac CTS se do prodeje dostane až v závěru letošního roku, přičemž nabízen bude s pohonem zadních kol nebo systémem 4x4, třemi benzinovými motory a osmistupňovým automatem
Vrcholnou pohonnou jednotkou nového Cadillacu CTS bude šestiválce Twin-Turbo o výkonu 426 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva