Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS: odpověď GM na BMW řady 3 představena
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Cadillac zveřejnil všechny detaily o svém novém sedanu střední třídy, který má zatopit hlavně německým luxusním značkám.
Koncernu General Motors se nelíbí postavení BMW řady 3 v žebříčku nejvyhledávanějších sportovních sedanů střední třídy. Jako protiopatření představuje nový model ATS, jehož přední náprava posunutá co nejvíce dopředu v kombinaci s krátkým předním převisem snad nenechává nikoho na pochybách, že malý Cadillac konečně hrabe těmi správnými kolečky. Klasická koncepce ale není automatickou vstupenkou do klubu zábavných aut, a tak chce firma přesvědčit a nalákat zákazníky i jinými návnadami.
Cadillac na několika místech zdůrazňuje především snahu vyrobit auto s co nejnižší hmotností a podporuje to přesnou hodnotou 1 542 kg. Protože chybí spojitost s konkrétním motorem, budeme předpokládat, že tím myslí verzi s přeplňovaným dvoulitrem, nicméně srovnání s BMW 328i (F30) ukazuje, že Cadillac pořád váží o 112 kg více a větší rozhodně není - rozvor trojky je oproti 2 775 milimetrům modelu ATS o 35 mm delší. V čem novinka GM skoro nezaostává, je patrně rozložení hmotnosti mezi nápravami. Poměrem 51:49 ve prospěch té přední je téměř ideální. Tomu určitě pomáhá třeba hliníková kapota nebo hořčíkové úchyty motoru a to je bezesporu na pochvalu.
V posledním dílu našeho seriálu o Nürburgringu je zmíněno, jakým způsobem automobilky rádi nakládají s informacemi o testování na severní smyčce a Cadillac rozhodně patří mezi ty, kdo se nestydí pochlubit. Tisková zpráva zdůrazňuje, že na Nordschleife probíhaly klíčové zkoušky zaměřené na ladění podvozku. Ten sestává ze vzpěr MacPherson vpředu, pětiprvkového zavěšení vzadu, stavitelných magnetoreologických tlumičů systému Magnetic Ride Control a patří se dodat, že v zájmu vylepšení aerodynamiky také zespodu zakrytou podlahou. Řízení auta dodala firma ZF, posilovač má variabilní účinek a je elektrický.
Cadillac ATS vstoupí na trh v polovině roku a nejdříve bude v nabídce s jedním ze tří celohliníkových motorů vybavených přímým vstřikování a variabilním časováním ventilů DI VVT. Nejslabším agregátem bude vidlicový šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 203 koní při 6 200 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 255 newtonmetrů při 4 500 ot. Uprostřed se objeví dvoulitrové turbo s 273 koňmi při 5 300 ot. a 353 Nm (2 400 ot.). Na vrchol se prozatím postaví atmosférická V6 o objemu 3,6 litru, výkonu 322 koní při 6 800 ot./min. a maximálním točivém momentu 362 newtonmetrů při 4 900 ot./min a do budoucna bylo i pro Spojené státy potvrzeno rozšíření nabídky motorizací o zatím blíže neupřesněný naftový motor. Převodovky budou k mání dvě, obě šestistupňové. Manuál je Tremec M3L TR3160, automat nese označení Hydra-Matic 6L45.
Slibně působící technika bude pohánět buď zadní anebo všechna čtyři kola. Cadillac zatím nezmiňuje, jestli bude možné čtyřkolku spojovat se všemi motorizacemi, nicméně zveřejnil, že zadokolka dostane mechanický samosvorný diferenciál. Odlišné bude i její řízení se rychlejším převodem (15,3:1 vs. 16,8:1) a nutností méně točit volantem od dorazu k dorazu (2,86 oproti 3,16 otáčky). Brzdy dodalo Brembo, přičemž standardní kotouče mají průměr 300 (vpředu) nebo 315 mm (vzadu) a posílená soustava bude vředu pracovat s kotouči zvětšenými na 321 mm.
Kola jsou na dnešní poměry překvapivě docela malá a díky tomu slibně vypadající z pohledu kvality jízdy. Cadillac bude na ATS montovat sedmnáctky a za příplatek pak osmnáctipalcová kola anebo devatenáctky. Karoserie navržena podle posledního stylistického směru Art & Science měří 4 643 mm a oproti trojce je tedy o necelé dva centimetry delší. Šířka činí 1 805 mm a výška 1 421 mm, což je až na pár milimetrů shodné s potenciálním německým rivalem.
Také v kabině Cadillac slibuje hodně. Pravé dřevo, skutečné kovové intarzie, opravdový karbon, ale také spoustu barevných kombinací, prvotřídní kůži nebo multimediální a informační rozhraní CUE (Cadillac User Experience) snižující počet tlačítek a ulehčující ovládání pomocí osmipalcové dotykové obrazovky. Do standardní výbavy patří audio Bose a pro řidiče i posádku je zde k mání spousta další výbavy. Třeba satelitní rádio, všemožné typy připojení, bezklíčový přístup, barevný výstup pro head-up zobrazení, adaptivní tempomat a také všechny ty elektonické vychytávky snažící se zabránit vám nechtěně vjet někomu do pruhu. V nízkých rychlostech přebere v krizové situaci elektronika i bez vašeho zásahu, takže při parkování nebo loudavém tempu v koloně bude schopné auto ochránit své nárazníky i bez vás.
Nový Cadillac ATS se do prodeje dostane během letošního léta, další podrobnosti, specifikace a také ceny se dozvíme během následujících měsíců.
Tip: Projděte si všechny novinky detroitského autosalonu.
















Cadillac se ani příliš netají tím, že má zacíleno na BMW řady 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB