Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bývalý šéfdesignér Jaguaru předělal slavné Ferrari z 90. let na moderní auto, umí upoutat pozornost
12.7.2024 | Petr Prokopec
Nikdy neztratilo atraktivitu, přece jen se vám ale nestane, že byste si jej v originální podobě spletli s novým vozem. V případě restomodu od Evoluto se to stát může, vedle nového vzhledu má navíc přepracovanou techniku.
Ferrari F355 patří k mým oblíbeným modelům vzpínajícího se koníka. Italská automobilka jej vyráběla v letech 1994 až 1999, přičemž šlo o zásadně přepracovaný předchozí model 348. Ve srovnání s ním však třeba boční průduchy již nekřičí do světa, že pochází z osmdesátek. Mimo to v Maranellu zásadním způsobem přepracovali hlavu válců osmiválcového motoru. Na zadní kola tak rázem posílal 380 koní, tedy o šedesát víc než u Ferrari 348 v jeho vrcholné podobě. Klíčové však bylo, že F355 bylo daleko lépe ovladatelné. Nepřekvapivě tak bylo vyrobeno přes 11 tisíc exemplářů.
Právě dostupnost vozu, stejně jako jeho působivé jízdní vlastnosti, nejspíše vedly britskou společnost Evoluto k tomu, aby F355 uvedla do 21. století a předělala jej na moderní auto. Italské kupé se tak dočkalo zcela nové karoserie, která je vyrobena z karbonu. To vedlo k poklesu hmotnosti na pouhých 1 250 kg. A jakkoli se zdá, že vzhledově se toho moc nezměnilo, restomod disponuje širšími sacími otvory, novým čelním splitrem, novými zpětnými zrcátky či klenutějšími zadními blatníky. Ty jsou stejně jako čelní roztažené, neboť rozšířen byl rozchod kol.
Mnohé nejspíše zamrzí, že přední výklopná světla byla nahrazena diodovými, přičemž LEDky najdete rovněž vzadu. Jde nicméně jen o úlitbu požadavkům na vyšší bezpečnost. Kompenzovat to může skutečnost, že pod přepracovanou karoserií je podepsán Ian Callum, někdejší šéfdesignér Jaguaru a Land Roveru. K tomu je autorem Astonů Martin DB7 a Vanquish či Nissanu R390, který měl v letech 1997 a 1998 velké šance opanovat závod 24 hodin Le Mans. Působivějším rodokmenem se tak tento restomod chlubit snad ani nemůže.
Jen u karoserie se ale Britové pochopitelně nezasekli. Nemalou měrou byl přepracován také 3,5litrový atmosférický osmiválec, který se dočkal více než dvou set nových či upravených komponentů. Mezi ně patří třeba hlava válců s většími sacími ventily, titanový výfuk či specifické svíčky a cívky umožňující mnohem preciznější časování zapalování. Motor tak vedle výraznějšího zvuku produkuje 420 koní, což by v kombinaci s menším počtem kil mělo akceleraci na stovku srazit někam ke čtyřem sekundám.
Přesné technické parametry Evoluto zatím neupřesnilo, firma však dodává, že veškerým změnám byla uzpůsobena řídicí jednotka. Nové díly dostala také přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, stejně jako je možné počítat s moderní elektronickou architekturou. Standardem jsou pak 19palcová kovaná kola, za nimiž se skrývají vpředu šesti- a vzadu čtyřpístkové brzdy Brembo. Ty je nicméně možné za příplatek doplnit karbon-keramickými kotouči, a to ve všech rozích.
Co se kabiny týče, ta je minimalistická a ctí původní architekturu. Britové však zmiňují, že splní prakticky každé vaše přání, ať se to týká materiálů či třeba volantu a sedadel. Ceny pak oznámeny nebyly, nízké ale rozhodně nebudou. Vzniknout pak má jen 55 kusů, dárcovské vozy si ovšem zájemci musí dodat sami. Jak přitom bylo naznačeno v úvodu, zrovna v tomto ohledu mají štěstí, neboť dostupných kusů je pořád dost a na ty nejlevnější vám budou stačit 2 miliony korun.
F355 se v Británii dočkalo designového i technického přepracování. Karoserii od Iana Calluma přitom nezdobí jediné logo či název Ferrari, italská automobilka by tak s tímto restomodem neměla mít problém. Foto: Evoluto, tiskové materiály
Zdroj: Evoluto
Bleskovky
- 800koňový motor nového Lamborghini se ukázal v akci. I se dvěma turby točí 10 000 ot. a zní dobře, obavy přesto přetrvávají
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo předvedla svůj zvuk, jejích 629 koní přejde od piana k allegru v řádu sekund
6.8.2024 - Lando Norris si spravil chuť po zpackaných závodech novým autem, znovu ukazuje svůj parádní vkus
5.8.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů Škody v ČR se propadly až k nule. Meziročně jsou o 67,5 procenta níž, každý z dealerů prodal 0,22 auta
před 2 hodinami - Američané ukázali, jaký vliv má kvalita paliva na životnost motoru, šetřit na něm se vážně nevyplácí
před 8 hodinami - Německý novinář vyzkoušel nové BMW 5 kombi v základu. Zjistil, že je nejen nejlevnější, ale i nejlepší
před 10 hodinami - Youtuber podrobil Cybertruck extrémnímu testu odolnosti po boku Fordu F-150, Tesla se rozpadla na nepojízdné kusy
před 11 hodinami - Konec jedné éry, Maserati vyrobilo poslední auto s motorem V8. Teď míří do velmi mlhavé budoucnosti
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 08.07. 22:57 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 08.07. 22:20 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.07. 21:14 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 21:08 - řidičBOB
- Auto na operák 08.07. 13:25 - Bock
- Auto kolem 500tis.Kč 08.07. 13:19 - lencikka
- Cyklistické vlákno 08.07. 09:51 - jerry
- GTD + STI 08.06. 22:31 - M.Z.