Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BYD Han: čínský supersport je na cestě, stovku prý pokoří za 3,9 sekundy
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Číňané mají v hledáčku Ferrari California. Předčít jej ale zřejmě budou chtít hybridním ústrojím, které s elektromotorem spojí dvoulitrové turbo.
Čínské automobilky asi nikdo nemá spojené s výrobou supersportů a už vůbec ne takových, které by měly ohrozit zavedenou evropskou konkurenci. Značka BYD se však přesto o tento na první pohled nesplnitelný úkol pokusí, přičemž v hledáčku nemá nic menšího než Ferrari California a jeho schopnost akcelerovat z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Právě tak krátký čas totiž ke sprintu na stejnou hodnotu bude potřebovat její model, který je momentálně ve vývoji pod kódovým označením E9.
Do prodeje by přitom novinka měla dorazit již příští rok s názvem Han, což je jedno z tradičních čínských jmen. Celý svět jej ovšem má asociovaný s Hvězdnými válkami a slavným mezigalaktickým pašerákem, jehož si v původní trilogii zahrál Harrison Ford. Nedá se ovšem předpokládat, že by Číňané z této souvislosti cokoliv vytěžili - i když moderních technologií bychom se pod kapotou dočkat měli a cosi mezigalaktického má jejich stroj ve výsledku připomínat.
Momentálně sice nic není oficiálně potvrzené, podle všech dostupných informací však supersportovní Han bude pokračovat v cestě vytyčené sedanem Qin. Pohánět jej tak bude hybridní ústrojí, i když k přímému převzetí agregátu z loňské novinky asi nedojde. Při 1,5litrovém objemu a kombinovaném výkonu 301 koní totiž vůz potřebuje k akceleraci z klidu na stovku 5,9 sekundy.
Se supersportem by samozřejmě přišla nižší hmotnosti i lepší aerodynamika, ani tyto prvky však čas na polovinu nesníží. Spekuluje se tedy, že Han dostane dvoulitrové turbo, které automobilka připravuje pro své SUV a který v takovém modelu slibuje akceleraci na 100 km/h za 4,9 s. V tomto případě by totiž redukce kil a vylepšení odporu vzduchu danou sekundu srazit mohly.
Loňský hybridní sedan BYD Qin pohání kombinace elektromotoru a 1,5litrového motoru. Chystaný supersport ale zřejmě s dráty a cívkami spojí dvoulitrové turbo
Zdroj: ChinaCarTimes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před hodinou - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 2 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 5 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva