Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Regal 2014: je facelift americké Insignie předzvěstí toho evropského?
27.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejzásadnější změnu americký sedan nabízí pod kapotou, kde trůní nový přeplňovaný dvoulitr. Jeho výkon totiž poklesl z 274 na 262 koní.
O nejstarší americké aktivní značce Buick jsme se tento týden již jednou zmiňovali. A to v souvislosti s představením modernizovaného sedanu LaCrosse, který stejně jako třeba Opel Insignia používá platformu GM Epsilon II. Na rozdíl od evropského modelu však jde o prodlouženou verzi, díky čemuž by vás debut Buicku LaCrosse na autosalonu v New Yorku v podstatě ani nemusel zajímat. Příchod druhého faceliftu značky, který se dotýká modelu Regal, však pro nás již zajímavější je. Americký sedan totiž používá tutéž verzi platformy, co Insignia, díky čemuž bychom se zaoceánských změn mohli dočkat i na Starém kontinentu. Zvláště když se týkají benzinových turbomotorů, které jsou pro evropské trhy důležité.
Oč se tedy jedná? Především o výměnu přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce za nový se stejným objemem. Úpravami snad každé součástky by podle značky mělo dojít k větší kultivovanosti, což má dokládat 90 procent točivého momentu (konkrétně 353 Nm) dostupného v rozmezí 1 700 a 5 500 otáček. Celkově by pak motor 2,0 Turbo měl nabízet 400 Nm, stejně jako předchůdce. O poznání hůře je na tom ovšem výkonová špička, která vrcholí hodnotou 262 koní, zatímco Buick Regal GS před faceliftem nabízel 274 koní.
Údaje o jízdní dynamice značka nezveřejnila, zpomalení či zrychlení tak nemůžeme ani potvrdit, ani vyvrátit. Stejně jako není jisté, zda podobně naladěný motor v Evropě dostaneme - verze obdobná americkému modelu GS u nás prozatím nefigurovala. Buick však hodlá touto konfigurací nahradit také pohonnou jednotku v modelu Regal Turbo, který doposud nabízel „jen“ 220 koní. Tedy stejně jako evropská verze, díky čemuž je výměna možná. Pro Opel by se navíc jednalo o příležitost, jak v rámci soudobého downsizingového trendu nahradit 2,8litrový šestiválec produkující takřka stejných 260 koní.
To jsou ovšem čiré spekulace, proto se raději vrátíme do newyorské reality, kde Buick kromě přeplňovaného dvoulitru představil také hybridní verzi poháněnou 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 185 koní, které dodatečnou sílu dodává elektromotor produkující 15 koní a spřažený s lithium-iontovými bateriemi. Stejně jako v případě předchozím je pro základní verze jedinou volbou šestistupňový automat, model GS by měl dostat i šestistupňový manuál. V takovém případě však bude směřovat výkon pouze na přední nápravu, neboť nový Haldex 4x4 lze objednat pouze ve verzích Turbo a GS s automatem.
Po kosmetické rovině již novinka tolik změn nenabízí, zvenčí tak můžeme poreferovat jen o zrevidované čelní masce, nových světlometech s LEDkami pro denní svícení nebo přestylizovaném předním a zadním nárazníku. Nová jsou ještě zadní diodová světla nebo chromový pruh mezi nimi, uvnitř se pak veškeré modifikace soustředí na středovou konzoli s menším počtem tlačítek a osmipalcovým dotykovým displejem.
Chybět nemohou ani nové bezpečnostní systémy založené na signálech radaru či kamery, většinu z nich však již Opel v evropské nabídce má. V rámci monitoringu slepého úhlu či jízdních pruhů nás tak již příliš novinek nečeká. Je přitom otázkou, kdy se vlastně faceliftovaná Insignia ukáže prvnímu publiku. Do podzimního zahájení prodeje Buicku Regal totiž zbývá ještě moře času.









Ze změn učiněných pod kapotou nového Buicku Regal bude možná profitovat i Evropa. Na rozdíl od Ameriky se ovšem my de facto dočkáme posílení motorového prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 2 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 4 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 5 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva