Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Buick Encore: americký Opel Mokka je na světě
10.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Buick odplachtoval v Detroitu nové kompaktní SUV s názvem Encore. Možná ale poněkud předčasně, v prodeji se objeví až za rok.
PR koncernu General Motors teď musí hrát v odhalovaní svého nového kompaktního crossoveru na dvou frontách. Nejdříve na čtyři kusy rozřízli fotku americké varianty připravené do prodeje jako Buick Encore a se striptýzem skončili těsně před finále, aby jej nakonec doslovně pár minut před oficiální premiérou předstihl únik věrohodně vypadajícího záběru evropského sourozence Opel Mokka, jehož výroba už byla rovněž potvrzena.
V Detroitu má nicméně přednost americký Buick a Opel musí čekat na Ženevu, takže zatím můžeme nabídnout kompletní data modelu Encore. GM mu říká luxusní crossover a v tabulkách jej srovnává s BMW X1 a Audi Q3. Smích asi není na místě, třeba pokud jde o velikost zavazadlového prostoru o objemu 533 až 1372 litrů (oproti oběma lehce dominuje). Akorát měl možná někdo z firmy nejdříve vysvětlit, jak souvisí rozměry kufru s prestiží. Tedy je pravdou, že Buick má ve Spojených státech a teď už také v Číně docela jiný zvuk, než v konzervativnější a občas poněkud cynické Evropě, tím spíše ale podobně stavěné informace vypadají úsměvně.
Na druhou stranu výbava kompaktního Buicku si s německou automobilovou elitou v lecčems nezadá. Dostanete třeba hlasově ovládaný systém IntelliLink spojující chytrý telefon přes bluetooth s multimediálním rozhraním auta, osmnáctipalcová kola v základní výbavě, duální klimatizaci, audio od Bose a třeba aktivní systém potlačování nežádoucího hluku QuietTuning. Ten pomocí mikrofonů sbírá například nelibé tóny od motoru a pomocí zvukové vlny s opačnou fází pouštěné do reproduktorů je vyruší. Není to novinka, ale obvyklost také ne.
Posedlost akustickou kultivovaností je ale pro tento vůz příznačná i v obecné rovině. Buick upozorňuje, že v zájmu ticha na palubě si konstruktéři dali záležet při vývoji alternátoru, izolačních materiálů, aerodynamicky optimalizovaných vnějších zpětných zrcátek, laminovaného předního okna a tlumící pěnu nastříkali snad do všech otevřených dutin karoserie. Rozhodně pak bude zajímavé optat se u Opelu, jestli se s tím také tolik patlali.
Abychom se mohli dostat k tomu, jaké jízdní vlastnosti Buick slibuje, měli bychom si nejdříve něco říci o pohonu a podvozku. Časem se pravděpodobně objeví i jiné motory ale teď, v době uvedení, může Encore sloužit pouze s přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovkou Ecotec s litinovým blokem a hliníkovou hlavou o maximálním výkonu 140 koní při 4 900 ot./min. a nejvyšším točivém momentu 200 newtonmetrů při 1 850 ot./min. K agregátu je k dispozici šestistupňová automatická převodovka HydraMatic 6T40 přenášející výkon standardně na přední a za příplatek na všechna čtyři kola. Akcelerací, maximálkou nebo alespoň spotřebou se Buick nepochlubil, takže zatím máme jen hmotnosti (1 447 kg předokolka, 1 501 kg 4x4) a rozměry. Encore měří na délku 4 278 mm, přičemž rozvor z toho dělá 2 555 mm. Výška auta je 1 646 mm a šířka 1 774 mm.
Navzdory verzi s pohonem všech kol si malé SUV vystačí s jednoduchou zadní nápravou tvořenou vlečenými rameny spojenými torzně pružnou příčkou, a asi bude zajímavé podívat se, kudy povede hnací hřídel a kde bude umístěný zadní diferenciál. Anebo to spíše někdo nedomyslel a do tiskové zprávy uvedl pouze konstrukci předokolky, každopádně nějaké upozornění na tuto skutečnost chybí. Jinak vpředu pracuje běžný MacPherson, tlumiče a stabilizátor a zespodu se všechno snaží ustavit ještě křížová ocelová vzpěra. Řízení je hřebenové s elektrickým posilovačem. Jak můžete vidět, v podstatě ověřená klasika, na kterou se dá spolehnout, ale v zásadě také nic, co by mělo být zárukou výjimečných jízdních vlastností. A přesto Buick tvrdí, že jejich filosofie „jednoho rozměru pneumatik” je zárukou „ostré jízdy a charakteristiky podvozku”. Jestli nepřehání se asi nedovíme přímo, ale o to větší nároky můžou pak být kladeny na Opel.
Ve Spojených státech je běžné (a několikrát jsme na to již upozorňovali), že vozy třeba modelového roku 2012 jsou v prodeji již od loňského podzimu. Na Buick Encore 2013 si ale zákazníci počkají výrazně déle. V prodeji bude až od jara příštího roku. Pro Evropu to ale nic neznamená, my musíme počkat, co oznámí Opel.
Kompaktní SUV Encore se v Evropě objeví jako Opel Mokka a má konkurovat Fordu EcoSport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 8 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před hodinou - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 2 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 4 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 5 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva