Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Legends Meo Costantini: další „legenda“ se klaní Tarze Florio
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti se ohákla do leštěného hliníku, jemuž společnost dělá hnědé čalounění či mapky sicilského okruhu zvenčí i zevnitř.
Toulky Bugatti ve vlastní minulosti pokračují také na dubajské motor show. Německo-francouzská značka totiž právě dnes odhalila další část šestidílné série nazvané Les Légendes de Bugatti, která je zasvěcena slavným závodníkům a osobnostem, kteří jsou spjati především s meziválečným obdobím značky. Po Jean-Pierre Wimillovi a Jeanu Bugatti přišla řada na Bartolomeo „Mea“ Costantiniho, který s modelem Type 35 vyhrál hned dvakrát slavný závod Targa Florio.
Ve srovnání se standardem nabídne novinka speciální modrý kabát, který nám ovšem není neznámý. Stejný odstín totiž dekoroval i edici Wimille. Tentokráte jej však již nedoprovází zbytek karoserie vyvedený v tmavě modrém karbonu, ale v leštěném hliníku překrytém čirým lakem. Unikátní jsou také litá kola, zatímco na víčku palivové nádrže se objevuje gravírované jméno závodníka, spodní část zadního křídla pak zdobí mapka sicilského okruhu.
Tím změny zvenčí končí, přesunout se tak můžeme do interiéru. Ani zde samozřejmě nechybí plánek okruhu Targa Florio, přičemž společnost mu dělá speciální hnědé čalounění, modré kontrastní švy a dekory z tmavě modrého karbonu. Na opěradla sedadel pak bylo vyšito jméno Meo Costantiniho, zatímco spodní část středového tunelu zdobí vzepjatý slon - tím je pro změnu odkázáno na Rembrandta Bugattiho, sochaře a bratra zakladatele automobilky.
Po stránce mechanické samozřejmě již žádnou změnu očekávat nemůžeme. Šestnáctiválcový motor tak nadále produkuje 1 200 koní a 1 500 Nm, s nimiž vůz zvládne akceleraci z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost 408 km/h. Tentokráte ovšem data o dynamice doplňuje v parametrech cena 2,09 milionu Eur (cca 54,34 milionů korun) před zdaněním. K mání jsou pak jen tři exempláře.
Nová speciální edice opětovně řeší jen vizáž exteriéru a interiéru. Pod kapotou zůstává vše ve standardu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB