Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Legends Black Bess: zase žádná Eliška, tento se klaní Bugatti Type 18
10.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zlaté proužky a ručně malovaná kůže neodkazují jen na Bugatti ze začátku století, ale rovněž na britskou závodnici a černou klisnu.
S blížícím se zahájením autosalonu v Pekingu můžeme ohlásit již pátý přírůstek v sérii Bugatti Legends. Oproti veškerému očekávání se však nová edice neklaní české závodnici Elišce Junkové, místo toho zachází do historie jako žádné provedení před ní. Black Bess se totiž původně jmenoval kůň britského lupiče Dicka Turpina, který žil na počátku osmnáctého století. Ten přitom neproslul jen nepoctivým způsobem života, ale především 320kilometrovou jízdou z Londýna do Yorku, kterou zvládnul za jedinou noc. A to právě na své černé klisně.
Na příběh si pak na počátku minulého století vzpomněla britská závodnice Ivy Cummings, když od blízkého přítele Ettore Bugattiho a francouzského tenisového hráče Rolanda Garrose koupila Bugatti Type 18. S ním po druhé světové válce ostudu klisně, po kterém byla Black Bess pojmenována, rozhodně neudělala. Na okruhu Brooklands totiž získala celou řadu vavřínů.
Je tedy vlastně otázkou, komu se nové Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess ve výsledku klaní. Tuto záležitost ale klidně nechme plavat, neboť na rozdíl od předchozích „legend“ má pátý model v pořadí co ukazovat. Zvenčí jej totiž zdobí proužky na předních blatnících, které jsou stejně jako rámeček čelní masky, středy kol a vzadu umístěné logo EB vyvedené ve zlatě.
Dovnitř se pak na středovou konzoli nastěhoval rozměrný dřevěný panel, kterému společnost dělají ručně dekorované pláty kůže na dveřích a mezi sedadly. Mimo to pak na středovém tunelu nechybí zlatý emblém slona, který kdysi vymodeloval bratr zakladatele automobilky Rembrandt. Bugatti jej pak poprvé (samozřejmě ve zmenšeném měřítku) použilp na přídí modelu Royale.
To je ale v rámci odklonu od standardu vše, mechanika počítající s výkonem 1 200 koní již zůstává standardem. Originál však převyšuje Veyron Grand Sport i tak. Původní Type 18 Black Bess totiž z pětilitrového čtyřválce doloval 100 koní, což stačilo na nejvyšší rychlost 160 km/h.
Zatímco Veyron Black Bess má stát 2,15 milionu EUR, původní Type 18 byl v roce 2009 prodán za 2,5 milionu EUR. Oba exempláře se společně ukážou již příští týden v Pekingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva