Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron La Finale na oficiálních fotkách, odkazuje na počátek výroby
2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno, živé foto) Poslední Veyron dostal do vínku červeno-černou karoserii. Stejně zbarvený byl i vůbec první exemplář, pouze v obráceném gardu.
Doplněno 24:00: V rámci „koncernového večera” Bugatti oficiálně představilo poslední vyrobený Veyron, verzi Grand Sport Vitesse La Finale. K dispozici tak máme kompletní sadu fotek, z níž je patrné, že vůbec prvnímu exempláři se čtyřistapadesátý kousek v pořadí klaněl již ve formě prvotní ilustrace. Jak jsme uvedli již dříve, zachována byla červeno-černá kombinace, pouze v obráceném gardu. Značka přitom dodává, že červená uhlíková vlákna jsou osmým odstínem, jaký Bugatti v případě modelu Veyron použilo. V automobilovém průmyslu byla přitom tato barva užita vůbec poprvé.
Kromě karoserie se daná kombinace objevila také na litých kolech, jejichž středy jsou vysoustruženy z jediného kusu hliníku. Přitom na nich najdeme logo „tančícího slona“, které zároveň zdobí také víčko palivové nádrže a úložnou schránku mezi sedadly. V tomto případě bylo vyrobeno z bronzu, který ovšem pokryla černá patina.
Mimo to můžeme zmínit kožené čalounění, které kromě již citovaných barev sází především na béžový odstín zvaný Silk. To je ale vše, čím se novinka liší od standardní produkce, i když zrovna slovo „standard“ můžeme v případě Bugatti dát minimálně do dvojitých uvozovek.
Máme tu oficiální konec jedné éry. Té, jež je spojena s nejrychlejším automobilem světa. Bugatti totiž na autosalonu v Ženevě představí poslední Veyron, který do vínku dostal přídomek La Finale. Ten se svým barevným pojetím vrací na začátek, tedy k vůbec prvnímu vyrobenému exempláři, jenž byl předán zákazníkovi v červeno-černém provedení, což jsou ty samé odstíny, jaké zdobí karoserii i nyní. Vše se však odehrává v obráceném gardu.
Aktuálně hraje prim červená barva, respektive karbonové panely karoserie vyvedené právě v této barvě. S nimi dorazil obdobně zbarvený interiér, kde oběma odstínům sekunduje ještě béžová. Povšimnout si můžeme také loga „tančícího slona“, které kromě prostoru mezi sedadly zdobí rovněž víčko palivové nádrže. Tím je odkázáno na kořeny značky, respektive na Rembrandta Bugattiho, bratra zakladatele značky.
To je ale vše, čímž se provedení La Finale liší od standardu, respektive od standardního provedení Grand Sport Vitesse. Vůči vůbec prvnímu vyrobenému Bugatti Veyron je ovšem těch rozdílů daleko více. Máme tu totiž odnímatelný střešní panel či 1 200 koní, jež produkuje osmilitrový šestáctiválec dopovaný čtyřmi turbodmychadly. Původně přitom tato pohonná jednotka zásobovala všechna kola „jen“ 1 001 koňmi.
S vyšším výkonem se logicky pozměnila jízdní dynamika, přičemž stovku verze Grand Sport Vitesse pokoří za 2,6 sekundy a maximálně se rozjede na 408 km/h. Tato fakta jsou však již důvěrně známa, dodat tak můžeme pouze tolik, že poslední, v pořadí čtyřistapadesátý Veyron zamíří za zákazníkem na Střední Východ. Tím se kapitola uzavře a Bugatti začne veškerou pozornost směřovat k nástupci, o kterém se nyní hovoří jako o modelu jménem Chiron.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Na ženevský autosalon nedorazil jen poslední vyrobený Veyron, ale i poslední kupé, tedy vůz s pořadovým číslem 300
Poslední vyrobené Bugatti Veyron odkazuje svým barevným pojetím na zcela první exemplář
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024 - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie