Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Venet: šifra mistra Bernara
3.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti tentokrát není ve znamení jiného laku. Výkon 1 001 koní sice zvýšen nebyl, i tak je ale po delší době zase na co koukat.
V současném automobilovém světě neexistuje většího specialisty na limitované edice, než je Bugatti. Francouzsko-německá značka nám totiž zejména v případě modelu Grand Sport servíruje jednu omezenou sérii za druhou. Pokaždé se přitom jedná jen o unikátní kombinaci toho či onoho laku, kol a kůže, karbonu či hliníku. Základ je ale vždy stejný, což vyjma verze Vitesse znamená 1 001 koní produkovaných osmilitrovým motorem W16. Díky tomu bychom u novinky nazvané Venet neměli čekat nějaké překvapení.
Karoserie ovšem kupodivu jedno nabízí. Kvůli jejímu vzhledu se Bugatti spojilo s francouzským umělcem Bernarem Venetem, který příď supersportu vyzdobil matematickými a vědeckými vzorci. Díky tomu se nová edice limitovaná pouze na jeden exemplář stává trochu zajímavějším než třeba verze Middle East, Red Edition či Matte White, které od standardu odlišoval jen jinak namíchaný lak. Obdobné formule, které reflektují vývoj Veyronu, totiž Bugatti asi jen tak někomu neposkytne.
Automobilka si tentokráte také více pohrála s interiérem, kde dveřní panely opětovně zdobí šifry Bugatti podle mistra Bernara. Schránka mezi sedadly pak odkazuje na Venetovy skulptury. Vše ostatní ale již zůstává standardem. Což zahrnuje běžný střešní panel i nouzový deštník, s nímž je nejvyšší rychlost limitována na pouhých 130 km/h.
Nepochybujte o tom, že tento vůz bude vyroben v jediném exempláři a Bugatti si jej zřejmě nenechá v záloze pro vlastní muzeum. Cena známa není, s jiným než pořádně tučným příplatkem k už tak vysoké ceně Veyronu Grand Sport ale počítat rozhodně nelze.
Bugatti se s novou limitovanou edicí Grand Sport Venet kupodivu docela vytáhlo. Pod kapotou však zůstalo standardních 1 001 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva