Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport: tři edice pro místa, kde peníze tryskají ze země
11.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by otevřená verze Bugatti Veyron byla prodejním hitem. Osloví tři nová zvláštní provedení zhýčkanou arabskou klientelu?
Jakousi targu postavenou na bázi kupé Veyron Bugatti představilo již v roce 2008 s cílem vyrobit maximálně 150 jejích exemplářů. Tehdy jsme příliš nepochybovali o tom, že by automobilka měla mít problémy s jejím odbytem, realita se ale ukazuje být odlišná. Za celé tři roky totiž firma poslala do světa pouze 45 vozů a pro dalších 105 tedy ještě musí najít kupce. Atraktivitě nabídky zdánlivě nahrává, že kupé je už vyprodané a pokud tedy někdo touží po novém Veyronu, může si pořídit jen verzi Gand Sport se sundavací střechou. Jak ale vidíte, prodeje díky tomu na obrátkách zrovna nenabírají.
Bugatti tak musí jít cestou trochu specifických akčních nabídek. I když v podstatě každý vyrobený Veyron je kombinací barev a výbavy unikát, přichází s „ještě unikátnějšími” verzemi, jenž mají více zaujmou zákazníky, kterým nedělá problém najít na kontě přebytečných 50 milionů. Proto jsou tu další tři zcela specifická provedení Grand Sport, která jsou hvězdami aktuální Motor Show v Dubaji.
Není divu, že Bugatti vyrazilo lovit právě do těchto míst. Ani v arabském světě sice nelítají pečení holubi do úst, alespoň úzká skupina zákazníků žije ze zdrojů, jejichž hodnota není až tak závislá na ekonomickém stavu zbytku světa. A automobilka zjevně věří tomu, že právě tady narazí na tři zákazníky schopné a ochotné zaplatit za tři zvláštní Veyrony Grand Sport od 1,58 do 1,74 milionu Eur.
Nemají tentokrát žádné specifické označení jako třeba předchozí Veyron Grand Sport L'Or Blanc, jejich vzhled ale tuctový rozhodně není. Nejdostupnější ze všech třech novinek má ostře žlutou barvu horní části karoserie zatímco spodní partie nesou vizáž nelakovaných karbonových vláken. Stejná barevná kombinace se pak opakuje uvnitř, kde najdeme černou horní polovinu palubní desky a prostřední část výplní dveří. Zbylé prvky jsou čalouněny žlutou kůží s černým stehováním. Na tuto variantu si připravte 1,58 milionu Eur, tedy nějakých 40 milionů korun.
Dražší alternativy představují zbylé dvě novinky. Vzhled té modře vyhlížející vytváří modře vyvedená karbonová vlákna a leštěný hliník - tyto materiály v tomto případě plní podobnou úlohu jako žlutá barva a černý „karbon” u výše zmíněného provedení. Leštěný hliník pak najdeme i na kolech a masce chladiče a také na řadě míst interiéru. Hlavní roli v něm ale hraje oranžová a modrá kůže doplněná opět trochou obložení z uhlíkových vláken. Pokud by se vám zalíbila více tato verze, připravte si 1,74 milionu Eur, tedy asi 44 milionů Kč.
Zeleno-stříbřitá třetí verze vypadá trochu jako Jaguar, míří ale po všech stránkách o něco výše než britská klasika. Od standardu se nicméně odlišuje opět jen vzhledem - zeleně lakovaná karbonová vlákna a leštěný hliník si odbudou své zvenčí, zelená a šedá kůže pak uvnitř. Cena je stejná jako v případě modré verze.
Uvidíme, jak moc velký úspěch bude Bugatti s těmito provedeními slavit, kdyby je ale automobilka neměla „udat” na Arabském poloostrově, kde už jinde? Na druhou stranu cena je vzhledem k provedeným změnám dosti vysoká a do stejných míst se se svými auty nadupanými stovkami nebo i tisícem koní ženou také mnozí konkurenti...
Bugatti Veyron Grand Sport v edicích pro Dubai International Motor Show 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva