Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: otevřený Veyron
2.8.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Spekulace o otevřené verzi nejrychlejšího sériově vyráběného vozu světa se vedou již déle než rok. Přesto oficiální představení mnohé překvapilo - nový Veyron Grand Sport je tu a jeho první kus bude prodán již za dva týdny.
Jeden z nejúžasnějších projektů automobilové historie bude zřejmě ještě dlouho fascinovat každého, kdo alespoň tuší, co to je volant. Již zdlouhavý a problematický vývoj Bugatti Veyron plnil první stránky světových médií, když pak byl vůz uveden na trh, svět zůstal v úžasu podruhé - nejen, že se nikomu dříve nepodařilo záhajit sériovou výrobu tak rychlého vozu, ale ani pomalejší a dostupnější superrychlé cestovní vozy nebyly schopny nabídnout takovou kombinaci výkonu, rychlosti, komfortu a každodenní použitelnosti. Veyron se tak po právu stal legendou již za svého života a i přes neskutečnou cenu přesahující 30 milionů Kč nebude mít problém s tím najít si stovky spokojených majitelů, dokonce se zdá, že Bugatti omezenou sérii rozprodá dříve než plánovalo.
Možná i proto se na svět vyrojily spekulace o otevřené verzi vozu, která by výrobci uvolnila ruce pro další prodej a dovolila mu znovu oslnit svět výjimečným vozem. Příchod Veyronu „bez střechy” tak není žádným překvapením, přesto mnohé zaskočilo, jak z čista jasna vůz spatřil světlo světa a jak rychle si najde prvního majitele.
Bugatti totiž včera představilo verzi nazvanou Veyron 16.4 Grand Sport, která nebude ničím jiným, než Veyronem targa. Odnímatelný střešní panel dovolí lépe naslouchat řevu 1001 ořů za vašimi zády, které vozu dodají jistě znovu mimořádnou dynamiku. Zrychlení se i přes zatím neznámou hmotnost vozu zřejme nebude příliš lišit od verze kupé, jako majitel targy ale budete muset kvůli neoptimální aerodynamice oželet maximální rychlost přes 400 km/h. V případě verze Grand Sport bude maximálka limitována na hodnotu „pouze” 350 km/h.
Podle očekávání bude prodáno pouze 80 kusů Veyronu Grand Sport a jeho cena by (za mořem) měla začínat na cifře 2 250 000 USD, což je dnes něco přes 31 000 000 Kč. Pokud máte o vůz zájem můžete být jeho majitelem rychleji, než řeknete švec. Vůz bude představen již za dva týdny na Concourse d'Elegance v Pebble Beach ve Spojených státech a hned poté, 17. srpna, bude právě daný kus vydražen s cenou startující na zmiňované hodnotě.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva