Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukazuje, kam až lze zajít při odlehčování těch nejdražších aut světa
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snižování hmotnosti aut je drahé, zvláště od určité chvíle. Když jde ale o vůz v ceně desítek milionů Kč, rezervy se hledají ještě docela snadno..
Prakticky již od příchodu Bugatti Chiron se mluví o speciálních edicích, kterými by tento stroj laťku posunul už tak vysoko nasazenou laťku ještě o stupeň výše. Jednou z nich měla být i ostřejší verze, však právě tou se předchozí Veyron začal pyšnit pár let po svém zrodu. Provedení Super Sport tehdy dostalo nejen přepracovaný bodykit, ale také o poznání vyšší výkon. Tak daleko ovšem nový hypersport z Molsheimu zatím nezašel nezašel - na ženevském autosalonu byl dnes odhalen Chiron „pouze“ ve verzi Sport.
Novinka dostala stejné hnací ústrojí jako standardní provedení, motor tedy nadále produkuje 1 500 koní. Namísto navyšování výkonu se totiž Bugatti zaměřilo na snižování hmotnosti a navýšení ovladatelnosti. Máme tu tedy odlehčená kola, tenčí skla a daleko více karbonových komponentů. Z uhlíkových vláken jsou přitom i stěrače (!), což je u produkčních aut světové prvenství. Vůči konvenčním jsou o 77 procent lehčí a ukazují, kde všude lze také hledat úspory hmotnosti.
Tato dieta snížila hmotnost o 18 kilogramů, což není zrovna velká porce. Jelikož však Chiron celkově atakuje dvě tuny, počítá se každá úspora, zvláště při jízdě po okruhu. Tomu ostatně automobilka přizpůsobila podvozek, který počítá s tužšími tlumiči. Překalibrováno bylo rovněž řízení, zatímco pohon všech kol nově disponuje vektorováním točivého momentu. Testovací okruh Nardo tak Chiron Sport zvládá objet o pět sekund rychleji než základ, třebaže zrovna tady o technické trati nemůže být řeč.
Jen u mechanických úprav ale nezůstalo. Pozměněn byl také zevnějšek, neboť nová edice je k mání pouze s omezenou paletou barev. Pro čelní partie lze zvolit modrý, červený, stříbrný nebo tmavě šedý odstín, záď pak naplno odhaluje strukturu jednotlivých karbonových vláken. Masku chladiče pak zdobí číslice „16“, jenž odkazuje na počet válců za sedadly. Dozadu se pak ještě nastěhovala čtveřice kulatých koncovek výfukového potrubí.
Přesunout se můžeme do interiéru, který má svým temným pojetím navodit sportovnější atmosféru. Bugatti přitom použilo u některých ovladačů anodizovaný hliník, jenž doplnil mix Alcantary, kůže a karbonu. Stejně jako v rámci exteriéru se také uvnitř může objevit dvoubarevné téma, za příplatek však automobilka nabízí i celočerné provedení. Stejným směrem pak ostatně mohou zamířit venkovní detaily, třeba logo „EB“ usazené na zádi.
Tím nám proměna končí, přičemž Bugatti již blíže nespecifikovalo, zda bude Chiron Sport k mání pouze v omezeném množství či jen po určitou dobu. Víme ovšem, že první exempláře by k majitelům měly dorazit ještě letos. Cena přitom vůči základu narostla na 3,26 milionu dolarů (cca 67,3 mil. Kč), což představuje zdražení o nemalých 660 000 USD (13,6 mil. Kč). Pochybujeme ovšem, že odradí byť jen jediného zájemce...
Bugatti Chiron Sport naživo v Ženevě
Verze Sport se musí spokojit se standardními 1 500 koňmi. Vůči základnímu modelu je ale o 18 kilo lehčí, zároveň se chlubí tužším podvozkem. Na okruhu Nardo je tak o pět sekund rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 9 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 10 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva