Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukázalo interiér speciálu, který si za 200 milionů koupil Cristiano Ronaldo, jen na něm strávilo 4 měsíce
14.5.2022 | Petr Miler
Obyčejné auto si projde celým výrobním procesem během pár hodin, téměř unikátní speciál za cenu blížící se čtvrtmiliardě korun ale zjevně vyžaduje jinou péči. Jen doladění jeho interiéru tak trvá 16 týdnů.
Bugatti mezi roky 2018 a 2021 vedl Stephan Winkelmann, a tak opravdu nepřekvapí, že automobilka postupně odhalila hned několik speciálů, za které inkasuje neskutečné peníze. To je Winkelmannova specialita. Jedna věc je ale taková auta vymyslet a ukázat ve formě výstavního prototypu, jiná je dostat je do sériové výroby.
I když francouzská automobilka využila pro stavbu všech zmíněných strojů modifikovaných základů Chironu, neznamená to, že by s nimi neměla žádnou práci. Jsou to auta, která pokoří hranici 400 km/h dřív, než řeknete Ettore, a tak každá drobná změna znamená piplavou práci s aerodynamikou, chlazením a dalšími podstatnými technickými aspekty.
V případě speciálu zvaného Centodieci, který byl odhalen už skoro před třemi roky, má Bugatti tuhle „černou práci” za sebou. Přesto dosud ani jeden z kusů této speciality nepředalo zákazníkovi. Ostatně jde o jeden z nejvýjimečnějších vozů, které kdy postaví, neboť vznikne jen v 10 kusech, a tak si na každém z nich dává opravdu záležet. Ostatně, jedním z kupců je i Cristiano Ronaldo, kterého toto Bugatti mělo přijít na 8 milionů euro, dnes asi 200 milionů korun.
Firma už dříve ukázala obrázky mapující počátek faktického vývoje, který pochopitelně začal u „holého” Chironu, dnes už si hraje s detaily. I to je ale piplavá práce. Automobilka poprvé pořádně odhalila interiér Centodieci, který je - stejně jako exteriér - značně inspirován dnes ikonickým modelem EB110 GT, nejrychlejším autem světa své doby, který vznikl ještě před zapojením koncernu VW. Patrné je to hlavně na řešení obložení středového tunelu či dveří, podobně upravená kůže už se dnes moc nepoužívá. Specifické jsou ale i sedačky a rozličné drobné detaily jako gravírování opěrek hlavy.
I když se někomu může zdát, že jde o drobné modifikace, ve skutečnosti stráví lidé od Bugatti pipláním interiéru každého Centodieci neskutečných 16 týdnů, tedy 4 měsíce. Za takový čas by v jiných fabrikách dali dohromady klidně přes 100 tisíc aut. I v Bugatti tedy pracují na několika vozech naráz, přesto je to obrovský nepoměr.
Podívejte se na to sami, my už jen dodáme že Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron a se silnějším, 1600koňovým motorem 8,0 W16 by měl být jedním z nejrychlejších Bugatti vůbec. Z 0 na 300 zrychlí za 13 sekund a jen omezovač mu zabrání jet rychleji než 380 km/h. Ke slavnému fotbalistovi a dalším kupců by měly objednané vozy dorazit během následujících týdnů a měsíců, dodávky začnou každým dnem.
Bugatti Centodieci se poprvé ukázalo už v roce 2019, v mezičase se automobilka věnovala jeho technickému doladění. Foto: Bugatii
Teď se pustila do interiéru, který se inspiroval tímto přelomovým modelem EB110 GT. Foto: Bugatti
Zejména čalounění středového tunelu či dveří hotového Centodieci svého předchůdce z 90. let nezapře. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 8 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 10 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 11 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva