Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti ukázalo interiér speciálu, který si za 200 milionů koupil Cristiano Ronaldo, jen na něm strávilo 4 měsíce
14.5.2022 | Petr Miler
Obyčejné auto si projde celým výrobním procesem během pár hodin, téměř unikátní speciál za cenu blížící se čtvrtmiliardě korun ale zjevně vyžaduje jinou péči. Jen doladění jeho interiéru tak trvá 16 týdnů.
Bugatti mezi roky 2018 a 2021 vedl Stephan Winkelmann, a tak opravdu nepřekvapí, že automobilka postupně odhalila hned několik speciálů, za které inkasuje neskutečné peníze. To je Winkelmannova specialita. Jedna věc je ale taková auta vymyslet a ukázat ve formě výstavního prototypu, jiná je dostat je do sériové výroby.
I když francouzská automobilka využila pro stavbu všech zmíněných strojů modifikovaných základů Chironu, neznamená to, že by s nimi neměla žádnou práci. Jsou to auta, která pokoří hranici 400 km/h dřív, než řeknete Ettore, a tak každá drobná změna znamená piplavou práci s aerodynamikou, chlazením a dalšími podstatnými technickými aspekty.
V případě speciálu zvaného Centodieci, který byl odhalen už skoro před třemi roky, má Bugatti tuhle „černou práci” za sebou. Přesto dosud ani jeden z kusů této speciality nepředalo zákazníkovi. Ostatně jde o jeden z nejvýjimečnějších vozů, které kdy postaví, neboť vznikne jen v 10 kusech, a tak si na každém z nich dává opravdu záležet. Ostatně, jedním z kupců je i Cristiano Ronaldo, kterého toto Bugatti mělo přijít na 8 milionů euro, dnes asi 200 milionů korun.
Firma už dříve ukázala obrázky mapující počátek faktického vývoje, který pochopitelně začal u „holého” Chironu, dnes už si hraje s detaily. I to je ale piplavá práce. Automobilka poprvé pořádně odhalila interiér Centodieci, který je - stejně jako exteriér - značně inspirován dnes ikonickým modelem EB110 GT, nejrychlejším autem světa své doby, který vznikl ještě před zapojením koncernu VW. Patrné je to hlavně na řešení obložení středového tunelu či dveří, podobně upravená kůže už se dnes moc nepoužívá. Specifické jsou ale i sedačky a rozličné drobné detaily jako gravírování opěrek hlavy.
I když se někomu může zdát, že jde o drobné modifikace, ve skutečnosti stráví lidé od Bugatti pipláním interiéru každého Centodieci neskutečných 16 týdnů, tedy 4 měsíce. Za takový čas by v jiných fabrikách dali dohromady klidně přes 100 tisíc aut. I v Bugatti tedy pracují na několika vozech naráz, přesto je to obrovský nepoměr.
Podívejte se na to sami, my už jen dodáme že Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron a se silnějším, 1600koňovým motorem 8,0 W16 by měl být jedním z nejrychlejších Bugatti vůbec. Z 0 na 300 zrychlí za 13 sekund a jen omezovač mu zabrání jet rychleji než 380 km/h. Ke slavnému fotbalistovi a dalším kupců by měly objednané vozy dorazit během následujících týdnů a měsíců, dodávky začnou každým dnem.











Bugatti Centodieci se poprvé ukázalo už v roce 2019, v mezičase se automobilka věnovala jeho technickému doladění. Foto: Bugatii
Teď se pustila do interiéru, který se inspiroval tímto přelomovým modelem EB110 GT. Foto: Bugatti
Zejména čalounění středového tunelu či dveří hotového Centodieci svého předchůdce z 90. let nezapře. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva