Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron nabírá jasnější obrysy, má stát přes 150 milionů korun
22.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bugatti asi opravdu uzavře nejnovější kapitolu svých dějin extrémní edicí jediného nabízeného modelu. Takzvaný Super Veyon bude opravdu mimořádný.
Je zajímavé, jak rychle se časy mění. Když před mnoha lety koncern VW představil sériové provedení Bugatti Veyron s cenou 1 milion Eur za kus, mnozí si klepali na čelo. Že někdo dá za jedno auto, třebaže takto výjimečně, několikanásobně více než za nejlepší sporťáky Ferrari, Porsche nebo jiných, v posledních dekádách mnohem známějších a úspěšnějších značek, se zdálo být nemožné. Jenže přinejmenším uzavřená verze kupé našla 300 svých zákazníků docela rychle a pouze otevřený Grand Sport plní poloviční kvótu s většími obtížemi.
Přesto se zdá, že Bugatti tímto krokem inspirovalo řadu dalších výrobců, kteří v pozdějších letech dostali na trh často i podstatně dražší vozy podobných výkonů a schopností. U LaFerrari a McLarenu P1 to až tak nepřekvapí, tyto značky superdrahé sporťáky (třebaže ne až tak) nabídly už v minulosti, do prodeje se ale dostávají i vozy naprosto neznámých znaćek jako W Motors Lykan Hypersport, které stojí třeba i ještě více než Veyron a stejně jdou rychle na odbyt.
Nevíme, co se za tu dobu se světem stalo, Bugatti ale evidentně nechce ztratit své místo na výsluní. Už loni se mluvilo o tom, že na trh dostane model zatím zvaný Super Veyron, který z koncepce standardního Veyronu kupé vydupe dynamiku, která všem ostatním výrobcům zavře ústa. Nyní se zdá, že celý projekt je skutečný a ústa konkurenci nezavře jen dynamika, ale také cena auta, které z něj vzejde.
Informuje o tom britský Autocar s odvolání na svůj zdroj uvnitř automobilky. Vůz se má nakonec dostat na trh až začátkem příštího roku, půjde ale prý o učiněné ztělesnění fantazie ve smyslu jeho výkonů. Zdroj Autocaru potvrdil, že se „überVeyron” má spolehnout na techniku Veyronu Super Sport, z jejíhož potenciálu ale má vydupat podstatně více. Nejnověji se hovoří o snížení hmotnosti o 200 kilogramů z dnešních 1 888 kg „suché” hmotnosti a posílení motoru za hranici 1 520 koní. Pomoci k tomu má nejen přepracování jeho přeplňování, ale i zvýšení objemu šestnáctiválce z 8 na 9,6 litru. Původně se prý uvažovalo i o využití elektromotoru, tahle možnost je ale údajně pod stolem - Super Veyron bude znovu čistě benzinový.
Že vůz zatím není hotov naznačují i slova konfidenta Autocaru, který připustil, že automobilka stále zkoumá více možností řešení. Podle něj prý není pod časovým tlakem, neboť věří, že naplánovanou produkci auta tak jako tak vyprodají. Má prostě jít o něco extra, ne záchranu prodejů. Proto nikoli nepodstatnou otázkou zůstává i to, zda něco tak extrémního vůbec bude možné prodat. Zdroj Britů měl prohlásit, že to „bude drahé a časově náročné, a tak si u Bugatti musí být jisti, že má smysl do vozu tento potenciál investovat”.
Vzhledem k dalším informacím očekáváme kladnou odpověď, neboť lidé z automobilky už znají poměrně dost dalších detailů. Ví se kupříkladu, že maximální rychlost vozu podstatně nepřekročí mezi 460 km/h, neboť zkrátka neexistují silniční pneumatiky, které by s vyššími rychlostmi zvládaly pracovat. A nakonec to nejlepší - ačkoli se původně hovořilo o menší cifře, náročná a omezená výroba Super Veyronu má znamenat prodejní cenu okolo 5 milionů liber, tedy přes 150 milionů korun. Je vůbec možné, aby někdo dal takové peníze za jediné auto? Nechceme být špatný proroky, ale jsme si prakticky jisti, že se takových jedinců najde dost. I proto věříme, že Veyron na druhou začátkem příštího roku skutečně dorazí a znovu trochu provětrá konta těm nejbohatším z bohatých...
Extrémní Veyron má technicky vycházet z verze Super Sport. Oproti ní ale ubere kila, přidá na výkonu a ještě více na ceně. Cifra kolem 150 milionů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie