Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron ani Galibier oficiálně nebudou, hybridizace zřejmě ano
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon 1 200 koní je podle šéfa Bugatti dostatečný, zatímco model se čtyřmi dveřmi by jen mátl zákazníky. Veyron tak dostane pravověrného následníka.
O budoucnosti automobilky Bugatti se spekulovalo již mnohokrát, ani jeden z předchozích reportů však očividně nebyl založen na reálných podkladech. Jak totiž nyní potvrdil její šéf Wolfgang Schreiber, značka neplánuje výrobu ani modelu Super Veyron, ani produkční verze konceptu Galibier. Místo toho se po skončení výroby Grand Sportu dočkáme skutečného dvoudveřového nástupce, což má hned několik důvodů.
V případě Super Veyronu je to především fakt, že výkon 1 200 koní a nejvyšší rychlost 431 km/h považuje Schreiber za dostatečné. S čímž lze koneckonců jen souhlasit, neboť již nyní existuje na celém světě jen pár míst, kde se dá maximálka Bugatti otestovat. A při jejím zvýšení by se již mohlo pomalu jednat pouze o počítačový údaj, nikoliv o hodnotu dosažitelnou v reálném světě.
Projekt čtyřdveřového liftbacku Galibier pak letěl do koše kvůli možnému zmatení zákazníků. „S Veyronem jsme značku Bugatti postavili na absolutní vrchol mezi supersportovními značkami. Každý tak dnes ví, že Veyron je ultimativní supersport. A pro současné i potenciální zákazníky je snazší chápat, že naším dalším modelem bude něco podobného. Čtyřdveřové Bugatti tedy nebude.“
Co tedy máme očekávat? Rozhodně ne konkurenci pro Porsche 918 Spyder, McLaren P1 či Ferrari LaFerrari. Podle Schreibera se nástupce Veyronu může obávat pouze originálu. Proto prý musí předefinovat pravidla žánru, která nastavilo stávající provedení. Bugatti údajně jiź začalo s pracemi na novém modelu, který by se přitom nemusel vyhnout hybridizaci.
Přítomnost elektromotoru Schreiber sice nepotvrdil, ale zároveň také nevyvrátil. Podle něj je totiž ještě příliš brzo, než abychom znali plány pro budoucnost. Navíc, Bugatti se prý nyní chce soustředit na poslední várku 43 exemplářů, které ještě zbývá do konce roku 2015 vyrobit. Teprve po uzavření této kapitoly se otevře nová.
Jisté je tedy pouze tolik, že dříve než za dva roky nové Bugatti neuvidíme, stejně jako je zřejmé, že od našeho posledních zpráv o prodaném množství Veyronů automobilka prodala již sedm dalších exemplářů otevřeného Grand Sportu. Po stávajícím oznámení se přitom dá očekávat, že jako poněkud ospalejší pára nad hrncem zmizí i zbytek...
Buclaté Bugatti 16C Galibier by podle šéfa automobilky jen mátlo zákazníky. Nový model tak dostane pouze dvoje dveře
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:01 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch