Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron 2013: impérium VW vrátí úder
18.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je to jisté, Němci se vrátí do boje o nejvýkonnější a nejrychlejší sériové auto planety. Upevní Veron svou pozici pomocí elektromotoru?
Už nemáme nejmenší pochyby. Volkswagenu se nelíbí, jaký způsobem malosérioví výrobci typu Koenigsegg nebo Hennessey ohrožují svými stroji majestát Veyronu. Odpověď (také na chystané Ferrari F70 a McLaren P1) bude poměrně rychlá a brutálně razantní. Už v příštím roce vyjede na silnice model se zvýšeným výkonem, sníženou hmotností a bezprecedentní dynamikou co se týče akcelerace a zejména maximální rychlosti.
Pochybnosti o tom, zda VW něco takového udělá, jsou vážně minulostí. Předchozím zvěstem nahrávalo už to, že Veyron je pro šéfa dozorčí rady VW srdcovou záležitostí, jeden používá sám a jeden jeho žena, teď vývoj rychlejšího Veyronu potvrdil pro britský Auto Express šéfinženýr Bugatti Jens Schulenburg: „Pracujeme na dalším supersportu. Velkou výzvou bude především snížení hmotnosti, proto se ohlížíme po nových technologiích, jako je výroba celokarbonových kol a zvažujeme také hybridní techniku.“
Ví se už, že pohonná jednotka s uspořádáním do W zůstane u přeplňování pomocí čtyř turbodmychadel, objem ale může být zvýšený z 8,0 až na 9,6 litru. Jaký bude samotný výkon motoru, to ještě není jisté, jakkoli se hovoří o celkovém výkonu za hranicí šestnácti set koní. Jenže té může Super Veyron dosahovat i krátkodobě pomocí baterek a elektromotoru.
Bez ohledu na to by ale vůz měl namísto 1 200 koní současného Veyronu Super Sport nabídnout až 1 600 koní při hmotnosti snížené z 1 838 na 1 588 kilogramů. Akcelerace na stovku by se tak měla odehrát za neskutečných 1,8 sekundy, nejvyšší rychlost má být přes 465 km/h. To už se pomalu blíží dosud nepřekonané metě 300 mil v hodině...
Jak jsme již zmínili, otázkou není, zda takový vůz bude, ale kdy se jej dočkáme. Nic dlouhého by to přitom být nemělo, podle dostupných informací by auto mělo být odhaleno již na frankfurtské IAA 2013. To ostatně i dává smysl - německá automobilka by měla příležitost k podobně sledované domácí premiéře znovu až za další dva roky.


Výkonová hmotnost vypadá jako vtip - tunu hmotnosti bude pohánět vpřed 1 008 koní. Design by měl být pozměněný pouze mírně, aby si Super Veyron udržel svou unikátnost
Ilustrace: Miloš Dvořák přes Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 18 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB