Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron 2013: impérium VW vrátí úder
18.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je to jisté, Němci se vrátí do boje o nejvýkonnější a nejrychlejší sériové auto planety. Upevní Veron svou pozici pomocí elektromotoru?
Už nemáme nejmenší pochyby. Volkswagenu se nelíbí, jaký způsobem malosérioví výrobci typu Koenigsegg nebo Hennessey ohrožují svými stroji majestát Veyronu. Odpověď (také na chystané Ferrari F70 a McLaren P1) bude poměrně rychlá a brutálně razantní. Už v příštím roce vyjede na silnice model se zvýšeným výkonem, sníženou hmotností a bezprecedentní dynamikou co se týče akcelerace a zejména maximální rychlosti.
Pochybnosti o tom, zda VW něco takového udělá, jsou vážně minulostí. Předchozím zvěstem nahrávalo už to, že Veyron je pro šéfa dozorčí rady VW srdcovou záležitostí, jeden používá sám a jeden jeho žena, teď vývoj rychlejšího Veyronu potvrdil pro britský Auto Express šéfinženýr Bugatti Jens Schulenburg: „Pracujeme na dalším supersportu. Velkou výzvou bude především snížení hmotnosti, proto se ohlížíme po nových technologiích, jako je výroba celokarbonových kol a zvažujeme také hybridní techniku.“
Ví se už, že pohonná jednotka s uspořádáním do W zůstane u přeplňování pomocí čtyř turbodmychadel, objem ale může být zvýšený z 8,0 až na 9,6 litru. Jaký bude samotný výkon motoru, to ještě není jisté, jakkoli se hovoří o celkovém výkonu za hranicí šestnácti set koní. Jenže té může Super Veyron dosahovat i krátkodobě pomocí baterek a elektromotoru.
Bez ohledu na to by ale vůz měl namísto 1 200 koní současného Veyronu Super Sport nabídnout až 1 600 koní při hmotnosti snížené z 1 838 na 1 588 kilogramů. Akcelerace na stovku by se tak měla odehrát za neskutečných 1,8 sekundy, nejvyšší rychlost má být přes 465 km/h. To už se pomalu blíží dosud nepřekonané metě 300 mil v hodině...
Jak jsme již zmínili, otázkou není, zda takový vůz bude, ale kdy se jej dočkáme. Nic dlouhého by to přitom být nemělo, podle dostupných informací by auto mělo být odhaleno již na frankfurtské IAA 2013. To ostatně i dává smysl - německá automobilka by měla příležitost k podobně sledované domácí premiéře znovu až za další dva roky.
Výkonová hmotnost vypadá jako vtip - tunu hmotnosti bude pohánět vpřed 1 008 koní. Design by měl být pozměněný pouze mírně, aby si Super Veyron udržel svou unikátnost
Ilustrace: Miloš Dvořák přes Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 30 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 26 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins