Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti stále uvažuje o čtyřdveřové limuzíně, SUV ale určitě nepostaví
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf značky z Molsheimu prý nemůže dostat z hlavy Galibier. Stejně tak prý není definitivní prozatímní odmítnutí elektromotorů.
Od představení nového Bugatti Chiron na ženevském autosalonu uplynulo sotva pár dnů. Od zahájení jeho výroby nás pak dělí celé měsíce, přičemž smontování všech 500 kusů zabere značce z Molsheimu řadu let, možná až deset. To však nebrání jejímu šéfovi Wolfgangu Dürheimerovi pomýšlet na další expanzi značky.
Okolnosti ji v tuto chvíli nenahrávají, pokud by ovšem nastala ideální konstelace hvězd, pak bychom se mohli dočkat opravdu květnatého portfolia. Dürheimer totiž v Ženevě uvedl, že „nemůže dostat z hlavy myšlenky na čtyřdveřovou limuzínu“. Ta se ve formě konceptu Galibier ukázala již v roce 2009, přičemž tehdejší informace naznačovaly, že projekt bude realizován po ukončení výroby Veyronu. Nicméně o čtyři léta později limuzína dostala stopku a Bugatti důvody nikdy dokonale neosvětlilo.
Všeobecně se ovšem má za to, že veškeré kapacity firmy byly převeleny na dokončení nástupce Veyronu, tedy na aktuálně odhalený Chiron. Nyní ovšem mohou mít inženýři trochu volněji, pročež je pochopitelné, že Dürheimer téma limuzíny vytáhl na světlo světa. „Je to jedna z možností, na kterou bychom se měli znovu podívat jako na náš případný další projekt.“ Vyjma toho se ovšem značka zabývá také elektrifikací, o které se v souvislosti s Chironem hovořilo mnohokrát.
Vůz nakonec dorazil „jen” s motorem 8,0 W16, to ale neznamená, že by hybridní pohon vozu byl zcela ze hy. Bugatti se nakonec touto cestou nevydalo kvůli hmotnosti, nicméně „to neznamená, že bychom toto téma opustili navěky,“ říká šéf značky. Jestli to ale naznačuje možný příchod další verze Chironu nebo jen nejasnou vyhlídku směrem k jeho nástupci, je otázkou.
Bude tedy zajímavé, s čím automobilka nakonec vyrukuje - leccos bude jistě záviset na rentabilitě. Není to ovšem jediný a ani hlavní faktor, za kterým se Bugatti ohlíží. Jedna věc je totiž podle Dürheimera jistá, i kdyby měla být sebevýdělečnější - prý nepřijde žádné luxusní SUV s logem Bugatti. Jedním dechem je ale třeba dodat, že nikdy by se mělo nemělo říkat nikdy, zvlášť v byznysu...












































Bugatti 16C Galibier je znovu ve hře, nejdříve by však dorazilo až za pár let
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB