Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Spartacus je opulentní SUV, na které bohatí čekají
23.7.2019 | Petr Prokopec
Superdrahá SUV jsou dnes receptem na okamžitý obchodní úspěch, značka z Molsheimu vůz s vyšší stavbou karoserie přesto zatím odmítá. Tady si můžete prohlédnout, jak by to mohlo vypadat, kdyby svůj názor změnila.
Bugatti je jednou z mála automobilek, které i v dnešní době tvrdošíjně odmítají SUV. Tedy alespoň tak můžeme soudit na základě slov šéfa značky Stephana Winkelmanna, dle kterého by takový model nekorespondoval s vnímáním značky a její historií. Zajímavé ovšem je, že něco podobného Winkelmann tvrdil i v době, kdy byl hlavou Lamborghini. Italská automobilka však v mezičase přivedla na trh model Urus, jehož prodeje dnes trhají rekordy. Jen díky SUV tak možná rozzuřený býk již letos nabere v rámci celkových registrací na své rohy vzpínajícího se koníka, což se dosud ještě nestalo.
Proč se Winkelmann příchodu SUV bránil, zvláště když Lamborghini svého času nabízelo model LM002, který byl ještě ortodoxnějším off-roadem? Podle současného šéfa Bugatti takový vůz „nemůže být nikdy opravdu luxusní“. Daleko větší šance na splnění onoho zadání měla sériová verze čtyřdveřového sedanu Estoque, o které se v dané době také poměrně hodně mluvilo. Právě Winkelmann byl jejím zastáncem, na rozdíl od SUV. Jak je ovšem vidno, zbytek vedení firmy nepřesvědčil a pro ni to bylo jedině dobře.
Z výše zmíněného vyplývá, že historie se může opakovat, třebaže Bugatti je na přeci jen vyšší úrovni než Lamborghini. Do značné míry jde o Olymp na čtyřech kolech, francouzsko-německé SUV by tedy muselo být naprostým vrcholem, co se týče luxusu, komfortu i jízdní dynamiky. Něco takového pak sice vyprodukovat lze, ovšem jen za pomoci velkých investic.
Koncern VW ovšem do Bugatti napěchoval enormní finance už dříve, a nyní spíše touží po tom, aby příjmy převyšovaly náklady, a nikoliv naopak. Dá se proto předpokládat, že do budoucna půjde vývoj spíše evoluční cestou, než aby došlo na revoluci. O SUV tedy zřejmě přijdeme, což by pár lidí mohlo oplakat. Zvláště pokud by novinka vypadla z oka neoficiálnímu návrhu, za který je zodpovědný Sajdin Osmancevic. Ten své kreaci dal jméno Spartacus.
Osmancevic se snažil, aby jeho novinka ladila s existujícím Bugatti Chiron. Zároveň se však nechal inspirovat i modely značky z 20. až 40. let minulého století. Kromě toho ovšem na jeho kreaci vidíme i vliv klasických „amerik“, stejně jako původních Volkswagenů Brouk přepracovaných na pouštní buginy. Vše přitom působí sladěně, ze záplavy současných SUV by tento vůz zcela jistě vystupoval.
Jak ovšem naznačují všechny indicie, na montážní linku se Spartacus či jemu podobný model spíše nedostane, i když by svět bohatých takové auto nepochybně ocenil. Zda je či není nad čím truchlit, posuďte sami...
Bugatti Spartacus by z davu současných SUV a crossoverů vyčuhovalo více než cokoliv jiného, výroba podobného vozu ale není příliš pravděpodobná
Ilustrace: Sajdin Osmancevic@Behance
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 10:03 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova