Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti říká, že Chiron jedoucí 500 km/h je na stole, SUV je dokonce hotové
9.8.2019 | Petr Prokopec
Zapomeňte na omezovač na „trapných” 420 km/h, Bugatti nakonec hovoří o verzi Chironu schopné pokořit metu 500 km/h. Je tu ale pár podmínek, které zatím automobilka není s to splnit.
Od oficiálního debutu Bugatti Chiron na ženevském autosalonu letos v březnu uplynuly již tři roky. Automobilka za tu dobu vyprodala většinu produkce čítající celem 500 exemplářů, což je více než působivé. Pokud se totiž vrátíme ještě o pár let zpátky, nejspíše si řada lidí vzpomene na těžkosti, jaké značka měla s posledními kusy modelu Veyron Gran Sport. Otevřené provedení totiž muselo být produkováno víceméně jen ve speciálních edicích, aby oslovilo movité zájemce, kteří už třeba i nějaký Veyron měli. Chiron to ale hravě zvládl pouze v jediné karosářské verzi s pevnou střechou.
Šéf automobilky Stephan Winkelmann ovšem nově naznačil, že na otevřené provedení se ptá mnoho zákazníků. Nicméně to ve výsledku neznamená, že takový vůz vznikne. „Pokud totiž budeme muset uříznout střechu, je třeba to udělat pořádně. Vůz tedy bude muset být technologicky přepracován a zároveň musí dostat mnohem tužší monokok,“ uvedl Winkelmann. Dle něj se tedy prozatím můžeme maximálně jen obrnit trpělivostí. To samé pak čeká fanoušky, kteří vyhlížejí SUV či crossover, jehož příchod je nakonec přece jen pravděpodobnější.
„Design je hotový. Někteří potenciální zákazníci jej viděli, a líbí se jim. Palec nahoru mu dali i jeden nebo dva vlivní lidé ve Wolfsburgu. Nicméně v současné době na takový projekt nemáme rozpočet,“ řekl dále k expanzivním plánům značky její šéf. Ten zároveň dodal, že pokud taková novinka vznikne, pak nejspíše dostane elektrické ústrojí, které naopak v pro tuto chvíli vylučuje pro jakýkoli sportovní model - nutností by byly menší, lehčí a výkonnější akumulátory, které zatím nikdo není s to vyrobit.
Winkelmann dále dodal, že SUV byl jako případný druhý model Bugatti zvolen čistě z ekonomických důvodů, jenž vyloučily sériovou verzi konceptu Galibier z roku 2011. „Od té doby ale uteklo mnoho času a já pochybuji, že by sedan v dnešní době oslovil dostatečné množství zákazníků. Koneckonců tu nemluvíme o sto vozech ročně, ale o nějakých šesti či osmi stovkách.“ Novinka by se tak jednoznačně stala nejpočetnějším vozem v celé firemní historii, dosud byl tímto vrcholem Chiron.
U současné produkce se přitom můžeme zastavit, Winkelmann totiž zmínil i možnost výroby extrémní verze, která by jako první vůz na světě překonala maximální rychlost 500 km/h. Dříve Winkelmann něco takového popřel, teď říká, že to je možnost. Je tu ale pár podmínek, zejména pak pneumatiky, které by tak extrémní zátěž zvládly. V tuto chvíli platí pro Chiron omezovač na 420 km/h, což je ovšem i tak meta, ke které se prakticky nic na světě ani nepřiblíží.
Ve vzdálenější budoucnosti je ovšem možné vše. Dle Winkelmanna by se přitom osmilitrový motor W16 se čtyřmi turby měl dočkat elektrické podpory. Zapotřebí však bude zmíněné zmenšení a odlehčení baterií. Znovu zde tedy mluvíme o hmotnosti, která nejspíše přivede na svět SUV. A tedy o překážce, kterou hned tak nepůjde odstranit.
Budoucnost Bugatti se již ukázala na neoficiálních ilustracích
Co ale nakonec dorazí, není jisté. Stejně jako skutečnost, zda Chiron pokoří metu 500 km/h
Zdroj: Automobile Magazine
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 3 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 17:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.25. 17:39 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova