Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno

Vyznat se v počtech francouzské automobilky je v podstatě nemožné. Asi nikomu ale nebude vadit, že šestnáctiválcový hypersport hned tak ze světa nezmizí, žádný takový nejspíš znovu nepřijde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno

31.5.2024 | Petr Prokopec

Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno

/

Foto: Bugatti

Vyznat se v počtech francouzské automobilky je v podstatě nemožné. Asi nikomu ale nebude vadit, že šestnáctiválcový hypersport hned tak ze světa nezmizí, žádný takový nejspíš znovu nepřijde.

Od premiéry Bugatti Chiron na autosalonu v Ženevě uplynulo již osm let. Za pár týdnů automobilka z Molsheimu představí jeho nástupce, který sice taktéž počítá s šestnáctiválcovým motorem, ovšem zcela jiné koncepce. Kromě toho půjde o atmosférickou jednotku, která někdejší čtyři turbodmychadla nahradí hybridní technologií. Dle spekulací by přitom mělo dorazit jen 250 exemplářů, což je oproti Chironu pouze poloviční produkce.

U Bugatti ovšem člověk nikdy neví, co přesně automobilka svými prohlášeními míní. Stačí si jen uvědomit, že původně neměl její stávající hypersport vůbec vzniknout v otevřeném provedení. Nakonec však dorazil Mistral, který vznikne v 99 kusech. Ani jeden z nich ovšem není součástí oné 500kusové série. A totéž platí také o variantách jako Centodieci, Divo či Bolide. Překvapivě ale do běžné produkce má zapadat výjimečné La Voiture Noire.

Je tak vlastně otázkou, jak pohlížet na nové provedení L'Ultime, kterým se Bugatti pochlubilo nyní. Má totiž jít o vůbec poslední Chiron, jaký kdy vznikl, jenže takový už jsme tu měli. Navíc výše zmíněné verze považuje automobilka za separované modely, i když jejich technika se až na okruhový Bolide prakticky nemění. Na druhou stranu, v dnešní době můžeme být vděčni za jakýkoli vůz s mohutným spalovacím motorem, stížnosti tedy dejme stranou.

Soustředit se tedy budeme spíš na unikátní specifikaci, která má značit konec jedné éry. Varianta L'Ultime přitom vychází z klasické kombinace odstínů French Racing Blue a Atlantic Blue, ty jsou však naneseny na karoserii v opačném než obvyklém gardu - tmavá je tedy vepředu, světlá vzadu. O přechod mezi nimi s pak starají ručně nanesené nápisy jako Paul Ricard či Ehra-Lessien, které odkazují na místa spojená s vývojem či prodejem Chironu.

Všudypřítomný je rovněž ručně vyvedený emblém s číslovkou 500, jenž má být potvrzením konce řady. Bugatti dvoubarevnému vzhledu přizpůsobilo i litá kola, zatímco kryty zpětných zrcátek ozdobilo francouzskou vlajkou odkazující na místo vzniku. To je v případě zevnějšku vše, uzpůsoben mu nicméně byl také interiér, kde rovněž nechybí odkaz na pětistý exemplář. Nejvíce působivé je přitom kožené čalounění dveřních panelů.

Po stránce technické se ale nemění nic. Verze L'Ultime založená na Bugatti Chiron Super Sport tak počítá s v úvodu zmíněnou osmilitrovou přeplňovanou jednotkou, která na všechna čtyři kola posílá 1 600 koní. S těmi je možné dosáhnout nejvyšší rychlosti 440 km/h, přičemž značka oznámila, že maximálka pro ní již přestala být prioritou. Je tak dost možné, že nový model nakonec bude pomalejší. A o to je toto potenciální finále výjimečnější.


Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 1 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 01Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 2 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 02Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 3 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 03Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 4 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 04Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 5 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 05Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 6 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 06Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 7 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 07Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 8 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 08Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 9 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 09Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 10 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 10Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 11 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 11Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 12 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 12Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 13 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 13Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 14 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 14Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 15 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 15Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 16 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 16Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 17 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 17Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 18 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 18Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 19 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 19Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 20 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 20Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 21 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 21Bugatti předalo další „poslední Chiron”. Kolik takových ale ještě bude? Výroba v Molsheimu dál jede naplno - 22 - Bugatti Chiron L-Ultime 2024 prvni sada 22
L'Ultime má být v případě Chironu velkým finále, jenže už je druhé takové. Navíc je třeba dodat, že na totožný základech vznikly modely i Mistral a Bolide, které stojí mimo standardní počty. Foto: Bugatti

Zdroj: Bugatti

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše