Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti odhalilo vylepšený Chiron, jednou z jeho předností je vyšší cena
3.3.2020 | Petr Prokopec
Ve světě normálních lidí je vyšší cena obvykle minus, když ale chcete dobře vypadat před svými přáteli z řad miliardářů, je třeba nemít potupně levné auto. I tento „problém” nové Bugatti řeší.
Historie se často opakuje. A zjevně to platí i v případě Bugatti. Když totiž automobilka z Molsheimu vyrukovala se svým prvním novodobým modelem, měla v závěru výroby potíže sehnat dostatečné množství zákazníků. Proto byl pomalu každý exemplář Veyronu ze zhruba poslední stovky či padesátky vyveden ve speciální limitované edici. Povětšinou se přitom měnila jen výbava a venkovní vzhled, technika však již zůstávala stejná. A jakkoliv to byl i nadále pro Bugatti boj, nakonec jej dovedlo do vítězného konce.
V případě modelu Chiron si již automobilka byla poněkud jistější v kramflecích, proto rovnou zvedla celkovou produkci ze 450 na 500 kusů. Navíc zmínila, že k dispozici již bude pouze kupé a nikoliv také provedení s odnímatelným střešním panelem, jako tomu bylo dříve. To v podstatě znamenalo, že jedinému zákazníkovi se již nepovedou vnutit hned dva exempláře, pokud by ovšem nedošlo na jejich opravdu razantní odlišení. V případě Chironu tedy Bugatti odhaluje jednu speciální verzi za druhou.
Momentálně si tedy můžeme představit Chiron Pur Sport, který není jen jinak zbarveným standardem, byl podstatně vylepšen. Dle Stephana Winkelmanna vznikl hlavně proto, že zákazníci toužili po agilnějším voze, který bude řezat jednu zatáčku za druhou. K tomu mu přitom má dopomoci lehce poupravený bodykit generující vyšší přítlak a snížená hmotnost. Výkon však zůstává na svém, pročež se vlastně ani nedá předpokládat, že by někdo za volantem poznal rozdíl. Když se však Pur Sport a standardní Chiron postaví vedle sebe v garáži, změny již viditelné budou.
Dáno je to zejména tím, že nové speciální provedení disponuje 1,9 metru širokým zadním křídlem. To logicky navyšuje přítlak, zatímco v případě aerodynamičtější čelní masky lze očekávat nižší koeficient odporu vzduchu. Výraznější boční otvory v předním nárazníku pak lépe zásobují chladným vzduchem brzdy, u nichž došlo na příchod lehčích kotoučů i destiček. Společně s novými 20palcovými koly Aero přitom Chiron shodil 19 kilogramů, což při dvoutunové mase není zas až tak mnoho.
Změny tím nekončí, neboť jakkoliv osmilitrový šestnáctiválec produkuje nadále 1 500 koní, jeho maximum nyní přichází v 6 900 otáčkách, tedy o 200 otáček výše než u standardu. Automatická převodovka se pak dočkala přiblížení jednotlivých stupňů o 15 procent, což by souhrnně mělo zlepšit elasticitu celého pohonného ústrojí o 40 procent. Podvozek pak disponuje pružinami tužšími vpředu o 65 a vzadu o 33 procent, mimo nich však bylo poladěno také nastavení adaptivních tlumičů.
Změn tedy ve výsledku není pomálu, zvláště když mezi ně patří i nové titanové koncovky výfuku pocházející z 3D tiskárny. Jestli zákazníci tyto změny vůbec poznají, je otázkou, Winkelmann ale naznačuje, že zákazníci ocení možnost mít v garáži další limitovanou edici, které celkově vzniklo pouze 16 kusů a prodává se od 3,2 milionu Eur (81,4 mil. Kč) bez daně výše. To je oproti základu nemalý nárůst a šéf Bugatti ví, že tohle je pro klienty „jeho” značky další lákadlo. V této kategorii totiž často platí, že čím je auto dražší, tím lépe, Bugatti si opravdu nekupují lidé, pro které by znamenalo mnoho mít a nebo nemít 100 milionů korun navíc.









Bugatti Chiron Pur Sport je zjevně další možností, jak může značka z Molsheimu vytáhnout nemalé peníze i z kapes těch zákazníků, které již dříve obsloužila standardním modelem
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
SsangYong ukázal nové Musso. V této verzi silně připomíná ošklivá auta, která značku proslavila po celém světě
před hodinouK mání je zapomenutý pokus o nakopnutí Seatu, tehdy mohl nabízet víc než VW. Jakkoli zachovalé kusy jsou dnes ceněná vzácnost
před 3 hodinamiStellantis si nechal patentovat neobvyklý prvek pro elektromobily. Chce jim dát výfuk, bez legrace
před 4 hodinamiZákazníci Dacie už nejsou chudáci, říká šéf značky, přichází k nám od upadající konkurence, aby dostali, co chtějí
před 6 hodinamiMotorkářům s okamžitou platností zakázali účast na veřejných jízdách na Nordschleife, výmluvným srovnáním aut a motorek je konec
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.24. 12:29 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 02.24. 12:20 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.24. 12:13 - Zajda
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch