Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti odhalilo novou „dojičku boháčů”, sériovou verzi auta, které mělo jet přes 500 km/h
14.8.2021 | Petr Miler
Dostalo 1 850 koní výkonu na 1 240 kg a bylo prý rychlejší než Formule 1, i z 0 na 500 km/h mělo zrychlit za 20 sekund. Jeho o něco umírněnější provedení nyní míří do sériové výroby.
Bugatti loni na podzim doslova šokovalo svět. Z ničeho vytáhlo stroj s příznačným jménem Bolide, který se vedle bez přehánění brutálního designu pyšnil naprosto extrémním technickými parametry. Automobilka vzala existující techniku modelu Chiron, výkon jeho motoru 8,0 W16 zvýšila 1 850 koní, točivý moment na 1 850 Nm a auto maximálně odlehčila. Výsledkem bylo 1 240 kg hmotnosti, což je o stovky kilogramů méně, než kolik váží naprostá většina současných běžných aut.
Pohon všech kol i automatická převodovka se dvěma spojkami zůstaly zachovány, takže dynamika odpovídala. Auto mělo coby nejextrémnější, nejvíce nekompromisní, nejrychlejší a nejlehčí stroj v moderní historii Bugatti pokořit rychlost 500 km/h a jeho zrychlení bere dech. Bolide má zvládnout 0-100 km/h za 2,17 sekundy, 0-200 km/h za 4,36 sekundy, 0-300 km/h za 7,37 sekundy, 0-400 km/h za 12,08 sekundy a 0-500 km/za 20,16 sekundy. Nic podobně rychlého svět nepoznal, ani Formule 1 neměla stačit - nikoli pouze v přímce, ale ani na okruhu, mimo jiné díky přítlaku odpovídajícímu zátěži až 1 800 kg na zádi a 800 kg na přídi.
Tohle auto mohlo vypadat jen jako počítačové cvičení, jenže ono skutečné vzniklo a letos jsme jej viděli i v akci. Mluvilo se o tom, že přesně tento vůz už si koupil jeden z nejváženějších klientů značky a je to nakonec možné. Nicméně nebude sám, tedy alespoň částečně - Bugatti právě oznámilo, že Bolidů vyrobí hned 40, protože šéf značky Stephan Winkelmann ví nejlépe, jak „podojit” bohaté klienty značky v maximální možné míře a o Bolide byl podle něj prostě zájem, který nebylo možné ignorovat.
Odhalená sériová verze vypadá prakticky stejně jako loňský unikát, technicky ale totožná není. Na 1 850 koní výkonu, který motor dával jen se závodním, 110oktanovým palivem, je třeba zapomenout, sériový Bolide dostane znovu „jen” variantu, která s 98oktanovým palivem dává maximálně 1 600 koní a 1 600 Nm. Motor byl nicméně upraven tak, aby byl točivější a s modifikovaným sacím a výfukovým traktem reagoval rychleji a spontánněji na pokyny vydávané plynovým pedálem.
Auto také bude odpovídat veškerým bezpečnostním standardům FIA včetně řádného vyrámování, systému HANS, hasicího systému atp. Tento krok ale přispěl k tomu, že sériový Bolide bude těžší - tyto a další úpravy zvýšily hmotnost o 210 kg na výsledných 1 450 kg. Přesto jde o úctyhodný výsledek - 0,9 kilogramu na koně je pořád absurdní poměr, je to jako kdyby vaše Octavia 1,5 TSI vážila 135 kg. Ve skutečnosti ale bude vážit více než 1 350 kg...
Dynamické parametry upraveného provedení zatím neznáme, je ale nanejvýš pravděpodobné, že překonají i nejnovější elektrická monstra. Je tu ovšem jedno „ale” - ani sériový Bolide nebude mít silniční homologaci, půjde s ním jezdit jen na okruhu. Cenu to všem dolů příliš neposune, automobilka má s dodávkami začít do tří let při ceně od 4 milionů euro, tedy asi 102 milionů Kč. Ještě tedy je čas šetřit...
Bugatti ukázalo Bolide v sériové verzi a vizuálně je pořád stejně ohromující. Technické parametry jsou oproti konceptu horší, stále ale fascinují. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 2 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 3 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 5 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 6 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva