Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti inkasuje za těchto pouhých 7 zvláštních modelů od klientů neskutečné peníze
3.12.2020 | Petr Miler
Bugatti se ze stroje na problémy stalo pro koncern Volkswagen strojem na peníze. Při pohledu na to, jak obrovské sumy inkasuje za prodej pouhých 7 zvláštních edic Chironu, se skoro divíme, proč se ho chce zbavit.
U Volkswagenu se schyluje k nevídané čistce. Tentokrát ale nepůjde o manažery namočené do té či oné aféry, ale celé značky, které se Němcům zdají být přítěží při cestě za jejich elektrickou budoucností. Důvodem přitom obvykle není, že automobilku peníze stojí, než že by jí je přinášely, ale spíše to, že by je bylo příliš složité přetransformovat na výrobu elektrických aut. A tak se jich chce raději zbavit.
Nejvíce to zaráží u Bugatti, které Volkswagen přes 20 let piplal jako výkladní skříň své techniky za cenu miliardových ztrát. V tuto chvíli je ale podle jejího šéfa Stephana Winkelmanna značka bezpečně v zisku a není důvod tomu nevěřit. Stalo se tak ostatně jistě hlavně jeho zásluhou, neboť Winkelmann už při svém dlouholetém šéfování Lamborghini ukázal, že ví, jak pracovat s velmi bohatými klienty. A u Bugatti to ukazuje znovu.
Jeho recept je v podstatě jednoduchý - nabídnout zámožným kupcům specifické verze existujících aut, které se tváří výjimečně, třebaže technicky stojí z naprosté většiny na základech dávno vyvinuté techniky. Možná to označíte za nicotné, ti nejbohatší na to ale slyší a za tyto vozy jsou ochotni platit snad až nekřesťanské peníze už v době, kdy je běžní smrtelníci ještě ani neviděli na fotkách.
Hezky to shrnuje přehled sedmi nejnovějších limitovaných verzí a speciálních edic Bugatti postavených na bázi Chironu, které jsou do jednoho rozprodané. Kolegové z GT Spirit dali dohromady jejich ceny, vynásobili je počtem vyrobených kusů a spočítali, kolik za ně celkem Bugatti utrží. Je to obrovská suma, kterou už znáte, a to je třeba dodat, že jde o souhrn základních cen, nikoli částek zaplacených za další zvláštní úpravy, které si klienti automobilky jistě vymíní.
Kolik Bugatti vyinkasuje za prodej pouhých 7 zvláštních provedení Chironu?
1. Bugatti Chiron Sport 110 Ans
Foto: Bugatti
Počet prodaných kusů: 20
Cena za 1 kus: 3 260 000 USD (71,4 milionu Kč)
Cena celé edice: 65 200 000 USD (1,43 miliardy Kč)
2. Bugatti Chiron Pur Sport
Počet prodaných kusů: 60
Cena za 1 kus: 3 500 000 USD (76,6 milionu Kč)
Cena celé edice: 210 000 000 USD (4,6 miliardy Kč)
3. Bugatti Chiron Sport Noire
Počet prodaných kusů: 20
Cena za 1 kus: 3 300 000 USD (72,3 milionu Kč)
Cena celé edice: 66 000 000 USD (1,44 miliardy Kč)
4. Bugatti Chiron Super Sport 300+
Počet prodaných kusů: 30
Cena za 1 kus: 3 900 000 USD (85,4 milionu Kč)
Cena celé edice: 117 000 000 USD (2,56 miliardy Kč)
5. Bugatti Centodieci
Počet prodaných kusů: 10
Cena za 1 kus: 9 000 000 USD (197 milionů Kč)
Cena celé edice: 90 000 000 USD (1,97 miliardy Kč)
6. Bugatti La Voiture Noire
Počet prodaných kusů: 1
Cena za 1 kus: 12 500 000 USD (273 milionů Kč)
Cena celé edice: 12 500 000 USD (273 milionů Kč)
7. Bugatti Divo
Počet prodaných kusů: 40
Cena za 1 kus: 6 000 000 USD (131,4 milionu Kč)
Cena celé edice: 240 000 000 USD (5,26 miliardy Kč)
Cena všech aut těchto 7 zvláštních edic
800 500 000 USD (17,5 miliardy Kč)
Zdroj: GT Spirit
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 10 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch