Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test

Nový nejrychlejší vůz planety zatím viděli jen ti nejlepší klienti značky. Nyní se začíná rýsovat pro nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test

1.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový nejrychlejší vůz planety zatím viděli jen ti nejlepší klienti značky. Nyní se začíná rýsovat pro nás.

S ukončením výroby Bugatti Veyron je na francouzsko-německou automobilku upřena pozornost celého světa. Důvodem je samozřejmě ten fakt, že odcházející model nastavil laťku opravdu vysoko a hned v několika ohledech přepsal celou historii. Je tedy logické, že nástupce bude s tímto vozem poměřován. A tak jsou na jeho bedra kladena nemalá očekávání, však Bugatti již oznámilo, že Chiron překoná Veyron úplně ve všem a také řidičsky má být daleko působivějším vozem.

S ohledem na nedávnou přítomnost dvou testovacích prototypů v Kalifornii se chvíli zdálo, že novinka bude odhalena na srpnové Concours d’Elegance v Pebble Beach. Nicméně Bugatti vůz nejspíše ukázalo pouze nejlepším klientům, nikoliv však zbytku světa. Díky tomu tak sice již značka může evidovat první objednávky, fanoušci však musí na slavnostní odhalení počkat do března, kdy se Chiron ukáže v Ženevě.

Jak jsme ovšem předpokládali, jistý náznak věcí budoucích se ukáže ještě před oficiální prezentací. Aktuálně tu totiž máme nejen nové ilustrace od fanoušků značky založené na frankfurtském Vision GT, ale rovněž snímky prototypu, který se připravuje na crash testy. Díky tomu si můžeme dát dohromady jedna a jedna, respektive tvary vozu, které budou odhaleny teprve za půl roku. Jak je přitom patrné z přídě, nový Chiron bude o poznání agresivnější.

Mimo to má být novinka také o poznání rychlejší, neboť do vínku sice dostane opětovně šestnáctiválec o osmilitrovém objemu doplněný čtyřmi turbodmychadly, nicméně jeho výkon naroste na 1 500 koní. Zrychlení z klidu na stovku se tak i s ohledem na pohon všech kol a proklamovanou nižší hmotnost přiblíží dvěma sekundám, zatímco nejvyšší rychlost má narůst směrem k 465 km/h.

Zatím samozřejmě není jisté, zda Bugatti dovolí klientele tuto metu atakovat, či zda stejně jako v případě Veyronu Super Sport přijde ke slovu omezovač, který tempo uměle poníží. Nicméně i přes tento zákrok bychom se měli opětovně dočkat přepsání Guinnessovy knihy rekordů. Asi proto ani nemusíme dodávat, že naroste i základní cena, a to na nějakých 60 milionů korun.


Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 1 - Bugatti Chiron novy render 01Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 2 - Bugatti Chiron novy render 02
Bugatti Chiron se ukázalo na neoficiálních ilustracích, které realitě zase blízko nebudou

Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 3 - Bugatti Chiron crash test prototyp 01Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 4 - Bugatti Chiron crash test prototyp 02Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 5 - Bugatti Chiron crash test prototyp 03
Lepším vodítkem jsou i nové snímky prototypu, který nedávno prošel crash testy - jistě ne vše na něm má konečnou podobu, základní tvary ale finální budou

Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 6 - bugatti chiron la dalsi spy 02Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 7 - bugatti chiron la dalsi spy 03Bugatti Chiron se rýsuje, nafocen byl i prototyp určený pro crash test - 8 - Bugatti Chiron spy LA mozne 01
Starší snímky z letiště v L.A. také nebyly zcela nevýmluvné

Ilustrace: Bazzy@Instagram, Foto: GTBoard@Instagram

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.