Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Chiron bude nejlepší supersport planety, Veyron překoná ve všem
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všechno bude lepší, říká šéf Bugatti. Když promlouvá o Chironu, hýří sebevědomím, bez respektu ale není.
O novém Bugatti Chiron jsme se zmiňovali před zhruba dvěma týdny, kdy se v Itálii podařilo nafotit hned dva exempláře bez velkého maskování. A to nikoliv už pouze zezadu či z boku, jak bylo v posledních měsících vcelku běžné, ale také zepředu. Bylo tedy evidentní, že nástupce Veyronu již nebude tak odulý, dočká se atletičtějšího vzezření s agresivním výrazem „ve tváři”. Tento dojem by zároveň měla umocnit i změna jízdního charakteru, který dnes navzdory ohromnému výkonu nemůže na okruhu konkurovat nejlepším supersportům. Chiron by však něčeho takového už být schopen měl.
„Všechno bude lepší,“ říká šéf Bugatti Wolfgang Dürheimer. „Výkon bude vyšší, stejně jako maximální rychlost. Zlepší se akcelerace, design bude čistší, přibude více luxusu. Více bude zkrátka všeho,“ komentuje ve stručnosti Dürheimer možnosti chystané novinky.
To jsou samozřejmě silná slova, tak jako ostatně v případě Ferdinanda Piëcha, který kdysi podobným způsobem představoval Veyron. Koncern VW Group přitom musel utratit nemalé finance, aby došla naplnění a to zejména v případě schopnosti dosahovat maximální rychlost přes 400 km/h. VW to stálo spoustu peněz, tolik že je celá produkce Veyronu nikdy koncernu zdaleka nevydělala zpět. Hovořilo se tak o tom, že se Chiron vzdá ambicí být znovu nejrychlejším autem planety, aby mohl za podobné peníze nabídnout... více všeho ostatního. Šéf Bugatti ale na takové úvahy říká jasné „ne”,
„Nový model bude ve všem lepší než ten předchozí, bude to nejlepší supersportovní auto planety,” konstatuje bez zaváhání Dürheimer, respekt mu ale nechybí. Však zatímco na počátku nového milénia víceméně neexistoval hypersportovní segment a Veyron sám definoval měřítka, která jsou v mnohém stále platná, dnes je situace jiná. A za jistou formu konkurence, spíše jakési zrcadlo nastavené výsledku, musí Bugatti považovat i samotný Veyron, čehož si je Dürheimer dobře vědom.
Přesto připouští, že základní myšlenka vozu musí zůstat stejná. „Chcete-li dostat na kola více než 1 200 koní, není snadné přijít v případě základní koncepce s revolucí. Galibier se neukázal být lepším řešením,” konstatuje šéf v reakci na otázku, zda se novinka bude znovu vyznačovat obrovským motorem uprostřed, dvěma sedadly vepředu a velkým přítlačným křídlem na zádi. Proto také Dürheimer chtěl, aby novinka byla lepší ve všem - už to nebude revoluce, „jen” evoluce. Zato pořádná.
A kde je onen respekt? Dürheimer si uvědomuje, že konkurentů je čím dál tím více. Šéf automobilky se přitom kupodivu neobává „Svaté trojice“ nebo takového Pagani Huyara, hrozivějšího rivala vidí překvapivě někde jinde. „Jeden chlapík nám dává pěkně zabrat,“ usmívá se Dürheimer. „Ten pan Hennessey z Texasu.“
Toto přiznání je vskutku překvapivé, přece jen na Venom GT, tedy přepracovaný Lotus Exige, který aktuálně disponuje výkonem už 1 471 koní, si nevzpomněl ani Alejandro Salomon, když dával dohromady svou „Hyper pětku“. Bylo by přitom zajímavé sledovat, jak si takto výkonný sporťák s muší vahou poradí hlavně s hybridním Ferrari, McLarenem a Porsche.
Veyron by pak pravděpodobně na okruhu deklasoval rozdílem třídy, o to ale Dürheimerovi nejde - Venom je totiž jediným autem, které se reálně snaží Bugatti vzít jeho rekord v maximální rychlosti a pokud Chiron neposune měřítka zásadně dále, Hennessey dříve nebo později může uspět. Evidentně ale budou muset v Texasu přitlačit na pilu, neboť z privátní prezentace nejlukrativnější klientele unikla data, v nichž se mluví o tachometru cejchovaném až do 500 km/h.
Tak rychle Chiron nepojede, podle dostupných informací je maximálka přes 435 km/h jistotou, hodnotu přes 450 km/h nelze vyloučit a 480 km/h už je příliš. O maximální rychlost jistě vysoce přes 400 km/h se pak má postarat motor 8,0 W16 se čtyřmi turby, který bude generovat až 1 500 koní a 1 500 Nm. Jeho výkon zamíří na všechna kola přes sedmistupňový dvouspojkový automat.
Díky tomu máme počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,3 sekundy a na třístovku za pouhých 15 sekund (v tomto směru Bugatti dalece překoná třeba LaFerrari, které se v testu SCD nedostalo pod 20 s). Opírat se přitom Chiron má o 20palcová přední a 21palcová zadní kola, za nimiž najdeme 420milimetrové, respektive 400milimetrové kotouče. Přehřátí celého ústrojí se přitom bude snažit zamezit 15 chladičů, tedy o pět více, než kolik jich do vínku dostal Veyron.
Do prodeje má zamířit 500 exemplářů, 120 z nich však prý již má svého majitele. Zájem je tedy vskutku velký, což výše zmiňované spekulace o dechberoucí jízdní dynamice jen umocňuje. Na její potvrzení si ovšem veřejnost bude muset počkat až do ženevského autosalonu. Na každý pád je příjemné vědět, že ačkoliv je hlavním koloritem dnešní automobilové doby honba za co nejnižšími emisemi, neplatí to zjevně u všech výrobců...
Budoucí nejrychlejší stroj planety byl již nafocen ze všech stran, slavnostního odhalení se dočká v březnu v Ženevě
Zdroje: Top Gear, Autogespot
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva