Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Budoucnost Mercedesu G oficiálně potvrzena, po roce 2016 bude širší a nižší
22.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje Géčka se za posledních pět let ztrojnásobily. Není proto divu, že jej třícípá hvězda chce v takřka identické formě uchovat aspoň do roku 2022.
O nesmrtelném Mercedesu třídy G jsme se zmiňovali vcelku nedávno, když jsme uvedli, že německý off-road přežije minimálně do roku 2022. A to navzdory stále přísnějším emisním regulacím, které jsou důvodem, proč jeho největší rival - Land Rover Defender - skončí v příštím roce v propadlišti dějin. V ten moment se Géčko stane posledním vozem svého druhu na světě, což jen navýší jeho popularity. Souběžně s tím pak třícípá hvězda může počítat také s rostoucími prodeji, ačkoliv v tomto směru již zlepšení eviduje. Za posledních pět let se totiž registrace ztrojnásobily až na 12 000 exemplářů v roce 2013.
Hranatá karoserie, která se od debutu v roce 1979 změnila jen v detailech, tedy zjevně není na obtíž, spíše naopak. V dnešním světě přísně aerodynamických vozidel vystupuje třída G z davu, pročež vlastně nepůsobí nepatřičně ani na Rodeo Drive, ani na Francouzské riviéře. Popularitě pak jen pomáhá obliba mezi celebritami, díky čemuž si vůz mohl dovolit ignorovat veškeré trendy. Bohužel to ale zřejmě nepůjde do nekonečna, zásadní pro třídu G bude rok 2016. V ten moment totiž začnou platit nové emisní předpisy.
Ačkoliv tedy šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche slibuje, že vůz „musí vypadat tak jako nyní“, podle zdrojů se počítá s jeho rozšíření o 10 cm. Souběžně s tím by mělo přijít také snížení linie střechy, přičemž oba kroky povedou k navýšení stability. Zároveň se pak očekává větší prostor v kabině, tím hlavním důvodem je ale lepší aerodynamika, která by přispěla ke snížení emisí CO2. Zatím však prý není jisté, zda se tak stane, plány totiž stále ještě nejsou finální.
Jisté ovšem je, že měnit se nebude těžkotonážní technika pod kapotou, už jen kvůli tomu důvodu, že z ní pramení DNA všech SUV třícípé hvězdy. Počítat bychom spíše měli s dalšími extravagantními verzemi ve stylu modelu G 63 AMG 6x6. Dle statistik je totiž více než polovina všech Géček prodaných po celém světě vybavena výkonnými motory a lepší výbavou, díky čemuž jejich základní cena stoupá ke třem milionům korun a výše.
V tomto teritoriu by přitom třída G mohla narazit na chystaná SUV od značek Bentley a Maserati, ty však nejsou brány jako konkurence. A to především kvůli terénním schopnostem, které by u třícípé hvězdy měly být neomezené. Nejde přitom jen o samotnou jízdu mimo asfalt, ale také luxus, který během této kratochvíle Géčko nabízí. Navíc je montováno a svařováno ručně bez pomoci robotů, stejným způsobem pak vzniká i kožené čalounění.
Aby Mercedes-Benz dodal svým slovům na váze, Géčko opakovaně testuje na jižních svazích Alp na sjezdovce Schoeckl. Během výstupu na vrchol se totiž vůz často opírá jen o dvě kola, což mu umožňuje dle moderních trendů zastaralá konstrukce separátního rámu a kabiny. Důvodem výběru lokace je pak fakt, že vůz se vyrábí v továrně společnosti Magna Steyr ve 30 minut vzdáleném Grazu/Štýrském Hradci.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že legendární třícípou hvězdu by neměl postihnout ani plánový pokles poptávky po ortodoxních off-roadech, který by podle analytiků IHS Automotive měl srazit zájem ze stávajících pěti procent na 4,1 %. V rámci modernějších SUV se naopak čeká růst prodejů, což je důvod, proč Mercedes-Benz chystá na příští rok již šestý takový model, a sice kupé verzi třídy ML.
Mercedes-Benz třídy G je v posledních letech populárnější než kdy předtím. Není proto divu, že jej značka bez výraznějších změn ponechá ve výrobě minimálně do roku 2022
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie