Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Brutální Ford Mustang GTD se prohnal po Ringu v rekordním čase. Nezklamal, každého ale neoslnil
11.12.2024 | Petr Prokopec
Je to nejlepší oficiální čas amerického auta na nejnáročnějším okruhu světa, takže stěžovat si dost dobře nelze. Modrý ovál ale vyšponoval očekávání publika na maximum, a tak není divu, že každý není konečným výsledkem ohromen.
Pokud chodíte často do kina, nejspíše se vám v posledních letech stává to, že ze sálu odcházíte spíše zklamaní než nadšení. Hollywoodská studia totiž poněkud selhávají v kvalitě, což kompenzují rozsáhlejšími reklamními kampaněmi. Ty často lákají na pomalu nejlepší film všech dob, čímž budí nemalá očekávání. Jenže jim nedokážou až tak úplně dostát, pročež máte nakonec jen vztek, že jste utratili nemalé peníze a obětovali dvě hodiny života, které vám už nikdy nikdo nevrátí.
Podobným způsobem očekávání budoval Ford, který loni v létě představil Mustang ve vrcholné verzi GTD. Ta se dočkala zcela nového bodykitu, stejně jako 5,2litrového kompresorem přeplňovaného motoru, jenž produkuje 827 koní. Tento výkon míří na zadní kola skrze osmistupňový automat, o jeho zkrocení se pak starají karbon-keramické brzdy. Mimo to modrý ovál přišel s aktivními tlumiči, kdy u zadních lze sledovat jejich práci skrze speciální okénko.
Automobilka oznámila, že Mustang GTD bude prvním americkým vozem, který objede Nordschleife v čase pod 7 minut. To pochopitelně není zanedbatelný počin, spolu s exkluzivitou pak měl ospravedlnit vysokou cenu startující na 325 tisících dolarech (cca 7,74 milionu korun). Jakkoli by už tak měla klientelu protřídit, Ford se po vzoru GT uchýlil k podivnému divadlu, kdy každého zákazníka lustruje více než někdejší komunistická tajná bezpečnost Čechoslováky a vybírá si, komu auto prodá.
Právě vzhled vozu, výkon, zmínky o okruhových časech a fakt, že mělo jít o cosi nadmíru výjimečného, vybudily v publiku obrovská očekávání. Kvůli tomu se ale Ford nyní nemůže zlobit, když se z celého světa ozývá spíš vlažný potlesk tu ta tam přerušovaný jemným bučením. Mustang GTD totiž sice Severní smyčku Nürburgringu zvládl pod 7 minut, tím nezklamal, ovšem jen velmi těsně. Jeho čas 6 minut a 57,685 sekundy je totiž na úrovni 11 let starého Porsche 918 Spyder.
Tyto dva vozy pochopitelně nechceme srovnávat, přece jen hypersport ze Zuffenhausenu je jiná liga. U této značky ale zůstaneme, neboť nastavenou laťkou byl čas 6 minut a 49,328 sekundy, jenž zajela 911 GT3 RS již v roce 2022. Tento vůz je v USA o 1,9 milionu Kč levnější a zároveň disponuje o 300 koní nižším výkonem. Přesto ale měl v cíli obrovský náskok, osm sekund je i na 21kilometrovém Ringu docela hodně.
Ford pak sice zmiňuje, že do karet mu nehrálo počasí, čemuž by člověk při pohledu z okna rád věřil, nicméně daný čas Dirk Müller zajel již 7. srpna. A jak je patrné z fotografií, trať nebyla zrovna vlhká, stejně jako v pohoří Eifel nemrzlo. Bude tedy zajímavé, zda se na jaře při slibovaném návratu značka vytasí s o poznání rychlejší jízdou. Pokud ale nezvládne překonat 911 GT3 RS, tak jako tak musí v jistých kruzích počítat se zklamáním.
V tuto chvíli tedy už jen zmíníme, že na Ring vyrazil vůz v takřka standardním provedení. Oproti sériové verzi byl totiž vybaven závodní sedačkou s pětibodovými bezpečnostními pásy a ochrannou klecí. Mimo to se dočkal také paketu Performance, jehož součástí jsou 20palcová hořčíková kola a další odlehčené prvky. S touto sadou ovšem mohou počítat i zákazníci, byť za příplatek.
Mustang GTD je sice nejrychlejším americkým produkčním vozem na Ringu, potlesk je ale spíš vlažný. Automobilka totiž očekávání publika vybudila na maximum, za levnějším a méně výkonným Porsche 911 GT3 RS ale přesto zaostala za parník. Čas je na úrovni relativně tuctové a zásadně levnější 911 GT3. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
včera - Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024 - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024
Nejnovější články
- Nissan dělá vše pro to, aby nepřežil ani oněch 12 až 14 měsíců, které si nyní v krizi sám predikuje
před hodinou - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
před 3 hodinami - Mateřská firma VW a Porsche se propadá do hluboké ztráty, za rok 2024 nečekaně odepíše až 550 miliard s dluhem 136 miliard Kč
před 4 hodinami - Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem
včera - Kupci elektrického SUV Audi poznávají, co to je prodělat kalhoty, jejich auto ztratilo za 3 roky a 28 tisíc km na ceně přes 1,25 milionu
včera
Živá témata na fóru
- Udělení pokuty za blokování auta mimo komunikaci 12.14. 09:38 - Curmoc
- Policejní kontroly a měření 12.13. 22:00 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.13. 15:28 - pavproch
- Politický koutek 12.13. 12:29 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:27 - řidičBOB
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 12.12. 18:26 - M.Z.
- BMW Divize 12.12. 12:07 - pavproch
- Ochrana proti korozi NOXUDOL? 12.12. 08:42 - purpurboa