Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britské „šlechtické” kupé teď můžete mít s „plebejským” motorem z Německa
28.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některými obávaná, jinými vítaná spolupráce Astonu Martin a koncernu Daimler konečně došla svého naplnění. DB11 s V8 málo rozhodně nenabízí.
Nevyhnutelné stalo se skutečností. Aston Martin již dříve oznámil začátek spolupráce s německým koncernem Daimler a nyní přichází s první vlaštovkou společného úsilí. Tou se stává kupé DB11, které sice již známe, ovšem pouze jako verzi poháněnou přeplňovaným 5,2litrovým dvanáctiválcem. Nově ovšem Britové pod přední kapotu napěchovali německou pohonnou jednotku, a to čtyřlitrový osmiválec twin-turbo.
Tento agregát již známe z řady modelů AMG, pro potřeby Astonu Martin však byl výrazně přepracován. Dostal tak kupříkladu zakázkové sání, odlišný výfuk či specifické „mokré” mazání. Jiné je také řízení motoru, které mělo zlepšit také odezvu plynu a všechny modifikace měly být podřízeny nejen maximální jízdní dynamice, ale také dosažení zvukové kulisy, jenž je pro Aston Martin typická.
Změn je tedy ve výsledku hodně, při pohledu na výkon 510 koní, který je stejný jako u německých vozů, však nejsou znát. Vůči takovému Mercedesu-AMG GT S ovšem vzrostl točivý moment, a to z 650 na 675 Nm. Jelikož ovšem britské kupé váží o něco více (1 760 kg versus 1 645 kg), nejspíše nepřekvapí, že jeho dynamika nakonec není tak oslnivá jako u modelu z Affalterbachu.
Neznamená to ovšem, že byste nad novinkou měli lámat hůl. Sprint na stovku za rovné 4 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u AMG GT S) rozhodně nepatří mezi nejhorší, maximálka 301 km/h (- 9 km/h) taktéž ne. Zvláště když německému modelu vlastně v případě akcelerace na stovku nestačí ani zmiňované dvanáctiválcové DB11, které k dané disciplíně potřebuje 3,9 sekundy.
Dynamiku ale již hoďme za hlavu, zmínit musíme ještě další rozdíly mezi variantami V8 a V12. Ty souvisí s odlišnými úchyty motoru i jinak naladěným podvozkem, přičemž novinka dostala do vínku specifickou charakteristiku pružin, tlumičů i stabilizátorů. V rámci vzhledu pak dorazila unikátní 20palcová litá kola či pouze dva výdechy horkého vzduchu v kapotě místo čtyř.
V interiéru se již pranic neliší, tedy stran položek standardní výbavy, jenž korespondují s nižší cenou. Nicméně zákazníci mají u osmiválcové i dvanáctiválcové verze ty samé možnosti, což platí také pro individualizaci divizí Q by Aston Martin. Tím jsme ale na konci představení, pročež jen dodáme, že DB11 V8 startuje na sumě 144 900 GBP (cca 4 336 000 Kč).





















Aston Martin DB11 je prvním vozem britské značky, který dostal V8 od AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva