Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vyzkoušeli levnou moderní Octavii Combi z Číny, málo nestojí bezdůvodně
19.8.2021 | Petr Prokopec
Na první pohled až tak levně působit nemusí, když si ale uvědomíme, jakou techniku skrývá, pak jde o relativně velmi dostupný automobil. Nízká cena je ale na všem ostatním znát.
O elektrickém kombíku MG5 EV jsme naposledy mluvili v souvislosti s jeho nemalým úspěchem. Ač byl dosud k mání pouze na britském trhu, dokázal jen za první čtyři letošní měsíce oslovit 1 098 zájemců. To není špatný výsledek, ostatně třeba taková Honda e, která je dostupná po celé Evropě, by takové registrace brala všemi deseti. Za stejné období měla na kontě pouze 805 prodaných exemplářů. Stále více se tak ukazuje, že o úspěchu elektromobilů rozhoduje zejména cena, případně pak množství muziky, které za své peníze dostanete.
Automobilka MG Motor se navíc rozhodla, že neusne na vavřínech. Z toho důvodu se elektrický kombík dočkal menší modernizace týkající se hlavně techniky. Kapacita baterií se navýšila na 61,1 kWh, z čehož využitelných je 57,7 kWh. Kromě toho systém zvládá dobíjení i při výkonu 100 kW, načež načerpání 80procentní kapacity proběhne v ideálním případě za 40 minut. Pokud ovšem budete počítat pouze s domácím wallboxem, je třeba vyčkat devět a půl hodiny. V té chvíli ale máte plné baterie, což dle značky vede k dojezdu až 402 kilometrů.
I přes tuto modernizaci nicméně MG5 EV zůstává nejlevnějším elektrickým kombíkem na britském trhu, jenž startuje na 26 495 librách (cca 791 tisíc korun). To pochopitelně již nejsou úplně malé peníze, v případě takové Škody Octavia Combi, která je přímým konkurentem tohoto vozu, byste mohli sáhnout po 1,5litrové verzi upravené na spalování zemního plynu, a to navíc s výbavou Style. Elektrická auta ale obvykle bývají mnohem dražší a po stránce dynamické byste v Octavii hráli druhé housle - MG je totiž na stovce za 7,7 sekundy, zatímco Škoda potřebuje 9,6 sekundy.
Stvořila tedy automobilka spadající pod čínský koncern SAIC malý rodinný zázrak? Jak se to vezme. Britové pochopitelně již měli možnost verzi s prodlouženým dojezdem vyzkoušet, a zmiňují, že nízké ceny bylo dosaženo hlavně ústupky v kabině. Veškeré materiály tak jsou sice robustní, ovšem ne zrovna příjemné na pohled či omak. Obrazovka multimédií pak reaguje se zpožděním, stejně jako se na ni vše zrcadlí. U zpětné kamery pak zapomeňte na vyšší rozlišení, stejně jako samotný systém není příliš intuitivní.
Za Škodou zaostává MG také v rámci zavazadelníku, a nikoliv jen kvůli menšímu objemu. Je totiž třeba počítat i s tím, že ani po sklopení sedadel není podlaha zcela rovná. A co lze u vozu s elektrickým pohonem považovat za zásadní přešlap, není zde ani schránka na dobíjecí kabely. Tu pak sice můžete nahradit prostorem běžně okupovaným rezervou, ovšem jen za předpokladu, že zvolíte opravnou sadu. Nedostatky tím ale nekončí, zmínit je třeba i nedostatek místa pro nohy na zadních sedadlech.
Jen u kritiky nicméně Britové nezůstávají, zmiňují totiž i mnohé klady. Verze s prodlouženým dojezdem se totiž dočkala zvýšení světlé výšky o 9 milimetrů, což přispělo vnitřnímu komfortu. Kromě toho můžete počítat se semi-autonomním systémem MG Pilot, který je na britském trhu důvodem k výraznému snížení pojistného. Z elektrického kombíku se tak rázem stává slušný firemní vůz, oslnit ale může i privátní klientelu, neboť sedmiletá záruka je přenositelná i na další majitele.
Ve finále tu tedy máme opravdu zajímavou alternativu ke spalovacím kombíkům, jejíž úspěch ovšem spíše než samotná automobilka budou určovat politici. Pokud ji podpoří dotacemi, s nimž ruku v ruce půjde zvýšení daní na benzin a motorovou naftu, pak pomalu není co řešit - tedy krom toho, kdo ony dotace zaplatí a jak si s vozem poradíte při cestách na delší vzdálenosti či mimo dosah výkonnějších dobíječek.
MG5 EV má v Británii slušný úspěch, hlavně díky své ceně. Samotná automobilka se díky tomu v ostrovním království stala čtvrtým nejlepším výrobcem elektromobilů, a to po Tesle, Polestaru a Smartu. Foto: MG Motor
Zdroj: Auto Express, Drive Green@Youtube, Auto Social UK@Youtube
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
včera - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou včera 20:06
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem včera 19:34
- Jedna věc je již jistá: zastávka v boxech v Austrálii je povinná včera 16:00
- Testy WSBK v Jerezu - 1. den průběžně včera 14:15
Nejnovější články
- Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
před hodinou - Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
před 2 hodinami - Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
před 4 hodinami - Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
před 5 hodinami - Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 01.23. 14:06 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.23. 09:51 - pavproch
- BMW Divize 01.23. 09:23 - Předseda
- Volkswagen obecne 01.22. 21:33 - Kavis
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 01.22. 18:28 - woky
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.22. 17:13 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.22. 08:39 - Vrooom
- IT poradna 01.21. 15:30 - pavproch